Uzdāvini zvaigznes!

Observatorija, kur vērot zvaigznes

Ko var darīt observatorijā?

Aptuveni divu stundu garā apmeklējuma laikā jūs varēsiet noklausīties saistošu lekciju par zvaigznēm, planētām, "citplanētiešiem", dzīvniekiem kosmosā un vēl daudzām jo daudzām tēmām vienkāršā valodā. Pēc lekcijas dodamies ārā svaigā gaisā un apgūstam dažus tobrīd redzamos zvaigznājus - kā tos atrast, kādi tie izskatās un, iespējams, dzirdēsiet arī kādu teiku par šiem zvaigznājiem. Kad zvaigznāji ir apgūti, zvaigžņu vērošanu varēsiet turpināt observatorijā, personīgi aplūkojot konkrētajā vakarā redzamos objektus jaudīgākajā publiski pieejamajā teleskopā.

Observatorijas darba laiki

• Pirmdienās un trešdienās gaidām skolas un organizēto tūristu grupas
  • Otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un sestdienās strādājam pēc tumsas iestāšanās. Oktobrī,novembrī, decembrī, janvārī, februārī sākam 20:00. Brīvdienās - atkarībā no tumsas iestāšanās.
  • Svētdiena: brīvdiena

Lai pieteiktu apmeklējumu, zvaniet darba dienās no 9:00 līdz 16:00 (+371 29120445 vai +371 29130472).

Kā nokļūt līdz observatorijai?

Cik tas maksās?

Ko der zināt?

• Debess novērojumi notiek diennakts tumšajā laikā.
  • Novērojumi nav iespējami, ja debesis klāj mākoņi, ir jebkāda veida nokrišņi un vēja ātrums brāzmās pārsniedz 15 m/s.
  • Observatorijas novērojumu tornis atrodas 9 metru augstumā virs zemes un līdz tam jākāpj pa trepēm. Tādēļ pagaidām cilvēkus ar ierobežotiem kustību traucējumiem apkalpot nevaram.
  • Ģērbieties silti, siltāk nekā vienkāršai pastaigai ārā.
  • Observatorijā iespējams iegādāties suvenīrus un dāvanu kartes.
  • Programmā iespējams iekļaut arī fizikas eksperimentus. Zvaniet un piesakiet!
  • Vasaras periodā (maijs līdz augusts) brīvdienās iespējams organizēt Saules novērojumus diennakts gaišajā laikā. Tie iepriekš jāpiesaka.

Kā sazināties?