JDat wrote:peleks wrote:tev ir tipiskā latvieša sindroms, kā tu tur viņus noraksturoji - izlasi postu no a-z un tad gudri runā, tur viss tas tavs kapēc ir aprakstīts!! es piemēram visu izlasiju pirms pievienojos! tiešām ticu, ka ja sev gribēsi kādreiz būvēt māju sāksi no jumta, pie kam ne no skursteņa, bet iekšējās siltumizolācijas!!

Un kurš gan to būtu teicis Blakus topiks.
Vienā postā aprakstīt 100 un vienu lietu vienlaikus, tas ir labi. Kādā veidā pasniedz argumentus, tādā pat veidā tiek pie atbildēm. Tāpēc es emu pret palagiem.
un ko tu iesaki ? katrai idejai taisīt jaunu topiku, kur katrā pa pāris postiem ? parasti jau ir tā ka ja cipari aiziet šķībi, un tur nekā nav ta domā ko citu.
Runājot par taviem komentiem, ka nav nekādu ciparu, aprēķinu, ta varu teikt to ka cik daudz ciparus var lielos vilcienos atrast netā, par dažādas infrastruktūras būvi, kā tuneļi, šahtas, arī dzelzceļš, arī vertikāli rādio mastu torņi, ta tas viss ir pēc to cenām rēķināts (miljonos), un sakatīts, ja tu būtu patiešām sācis lasīt no paša pirmā mana posta, ta es tur viss būtu, ja slikums ta izmanto meklētāju.
P.S šis tev nav nekāds biznesa plāns, projekts, vai kāds cits akademiskā darba formāts, kur visam jābūt smuki noformētam pa tēmā, ar saturu, kas kur kā, te ir brīva diskusija, kur par attiecīgo tēmu viss tiek likts vienā topikā, jo taisīt n'tos topikus arī nav jēga. Jebkurā gadijumā, ja grib ko atrast ir jālasa, un ja nepatīk lasit ta skaidrs ka neko arī atrast nevarēs.
un ja tu nopietni palasītu, ta arī redzētu, ka katra ideja / konceptam ir savi parametri, jeb domāts tādam un tādam darbam, pēc noslodzes, jeb lidojumu skaita, jo nav jēga būvēt dārgu infrastruktūru priekš pāris lidojumiem gadā, tas ir sviests, un naudas izmešana.
tādeļ arī pa lielo idejām tādām kā kalna nogāzes skrejceļš (tunelis, dzelzceļš, maglev) būs jābūt augstražīgām rakeš laišanas platformām, ar lielu noslodzi(lielu rakeš laišanas skaitu), lai sevi atpelnītu. un skaidrs ka šodien tāda tirgus pasaulē nav.
Tadeļ es arī esu runājis par pakāpenisku tehnologisko attīstības scenāriju, kur var sākt ar ko mazu, un lēnām augot kosmosa industrījai attīstīt esošo rakeš iedzīšanas/katapultēšanas tehnologiju uz zemes bāzētas infrastruktūras, bāzējoties uz esošās, un raketes manā skatījumā paliek tādas kādas viņas ir, jo tur spiest tālāku tehnologisko inkrementālo progressu ir ekonomiski bezjēdzīgi, tādeļ jāatzīst ka raketes pusi liekam mierā un domājam kā radīt progressu citās jomās, veidos kā piemēram raketes iestumšanā ar dažādām metodēm, (lidmašinas gaisa balonis, un citi zinātniskās fantastikas sviesti uzreiz atkrīt.)
un galvenais kritēris ir vienkārš, proti, vai tas šodien ir reāli, esošā tehnologiskā līmenī, un otra svarīgā lieta vai tā tehnologija spēj samazināt cenu/izmaksas kāpjot raketes izmēram, un vai spēj augt līdzi raketes izmēriem (tātad vai spēs nāktonē palaist 500-1000 tonu LEO kravu orbitā), ja nespēj tad tehnologiju, un koncepts nekam neder. ja vismaz uz papīra nav nekādi fiziskie, tehnologiskie limiti tad ideja ir derīga.
šitā ļoti ātri izfiltrējās visādas tupās, zinātniski fantastiskās idejas, par lazer, mikroviļņu, lidmašin, skylone, utt. Finālā paliek smagās kalnu rūpniecības, un vispār smagās mašin industrijas bāzētie projekti, jo tikai smagā mašin industrijā ir tādas milzīgas iekārtas, tehnologijas, infrastruktūras ieguldījumi, jaudas, kas spēj tos Mega parametrus apmierināt, piemēram lai paceltu kādu 10 000 tonu smagu raketi, un atceramies ka tas nav smagākais kustošais transport objekts, jo viss smagākie ir kuģi.
Parunāsim tagat par Drošibu, kur Jdat teica ka šatls ir baigais projekts, kur patiešām cilvēki strādāja no rīta līdz vakaram deļ tā lai tas būtu drošākais, kuģis, un tagat apskatamies no vienkāršas logīkas puses.
kas ir drošk ?
a) krievu Sojuz rakete + kapsula cilvēkiem, kur ir avarījas katapultas dzinēji, kas reāli jau ir dzīvē nostrādājuši un izglābuši cilvēkus. + kuģa svars un masa ir daudz reiz mazāka nekā šatla kopējās rakates massa, tas nozīmē ka cilvēki sež zem mazāk tonām rakeš degvielas, kas faktiski ir viena liela bumba ar laika degli
b) šatls kur cilvēki sež super lielā, smagā kuģī, nav nekādu aborta sistēmu, ja sprāgst ta visi kopā sadeg. + deļ tā šats ir super smags, masīvs tas ir piestiprināts pie super smagas degvielas bākas, kas nozīmē ka sēž uz daudz lielākas pulver mucas, nekā krievu Sojuz astronauti, un ja notiek sūdi visi kopīgi aiziet kamikazes stila suicidā

(ironija)
īstanībā šie jautājumi jāskatās vienkārši, proti, jo mazāka ir raketes degvielas apjoms uz 1 pasažieri, jo drošāka ir rakete cilvēkam, proti iespēja, ka sprāgs un nebūs ko apbērēt ir mazāka + arī iespēja katapultēties.
diemžēl lai risinātu degvielas apjomu kas tiek raketēs ielādēts, un to samazinātu, kas novestu pie eksponenciālas drošības pakāpes pieauguma, nav citu versiju kā to raketi katapultēt, iedzīt ar metodi kas nepatērē daudz degvielu, vai vispār nesatur degvielu, tādejādi samazinot pulver mucas risku uz kā sēž nabaga astronauti un skaita lūgšanas pirms katra starta, tā itkā tas butu pēdējais, (iet kamikazē)
beigā, ne tikai Episkā stila domāšana un tehnologijas, glābs astronauta dzīvības samazinot raketēm degvielas kravu, bet arī padarīt tās pa sevīm bisķi drošākas, jo nebūs jāievēro tik strikta tehnologiskā raketes diēta, varēs bišķi pieaudzēt rakete savu svaru un uzlabot tās drošību.
runājot pa lidmašinām tas manprāt to raketes starta risku nevis samazina bet gan pieaudzē, jo lidmašina pa lielo ir liela degvielas bāka, pildīta ar Kerosīnu spārnos, un rodās iespaids ka tiem kas būvē raketes ir pa maz degvielas uz 1 startējamo pasažieri un vaig vēl kādu papild objektu kas lidotu līdz un radītu jaunus riskus. + ja parēķina cik kopā sver Rakete ar Lidmašinu, ta vienādojums sanāk ļoti bēdīts, un tā vietā lai kopējo starta massu samazinātu šie piekrauj vēl, manā katapult scenārijos(to ir daudz) gandrīz visur starta massa ar dažādu papild aprīkojumu būtu zem standart raketes starta massas.
to pašu var attiecīnāt salīdzinājumā ar kodolreaktoriem, kur manprāt tikai reaktori, kuros ir mazāk kodol degvielas, kas ir ar augstāku energijas blīvumu var saukties par drošākiem, jo sūdu gadījumā vienkārši mazāk bus kam lidot pa gaisu un piedirst apkārtni (un tie parasti ir ātro neitronu reaktori paaudze IV + gāzes dzesējamie degvielas ložu, tur savkārt strādā pretējs effekts, ka energijas blīvums ir ļoti zems un degviela izdeg ļoti ātri 2 nedeļās, un ja ir sūdi, ta pāris dienās reaktoram jauda pate pa sevi krītās, jo nav vairs urāna ko svilināt, un ja nemetīs iekšā katlā jaunas degvielas lodes ta nekas nestrādās un reaktors vienkārši izdzisīs bez jebkādas dzesešanas,kautvai ar atvērtu vāku zem plikas debess),
tāpat kā ar raketem, princips ir vienkārš -> ja mazāka degvielas bāka jo drošāka ir rakete.