Mērķis jau tai palaišanas trubai ir lielās raketes, tik lielas kuras neviena lidmašina nekad nespēs pacelt + parastās reketes arī nespēs neviens uzbūvēt (pietrūks naudas) apmēram 100-500 tonu līmenī, un šitā to varētu izdarīt jo dzinēju jauda kas būtu vaidzīga priekš trajektorijas ir mazāka nekā raketes massa teiksim 80-90 no raketes massas tad sanāktu ka ar tiem pašiem vecajiem dzinējiem varētu uznest orbītā daudz lielāku kravu piemēram ja Falkon 9 heavy uznesīs 50 tonas, ta ar to pašu viņu dzinēju modeli, konfigurāciju varētu uznest 150Tonas un cena būtu 3x zemāka, un tur jau tā sāls aprakta tajos torņos ka paātrinājums ko viņi iedod ļaus izmantot lētākas raketes, un švakākus dzinējus, savkārt uztaisīt raketi priekš 150T kravas nozīmētu jaunus 3x jaudīgākus dzinējus, + super dārgus testa eksperimentus, tas viss tur miljardus prasītu. a tā ar torni paņem veco pielabo un lieta darīta.
nasa forumā viens Pro rakeš inženiers iemeta savā X softā parasto kerosina raketi ar standart dzinēju uzlika parametros 2500m palaišanas augstumu 1100m/s izejas ātrumu 33% slīpā lenķī un viņam sanāca ka tā rakete aiziet ar pirmo pakāpi līdz orbitai ar kravas massu 11.4% no kopējās massas, atmosfēras zudumu 364 m/s. tas nozīmē vienpakāpju rakete var orbītā aizlaist nu 2x lielu kravu kā pašreizējās 2-3 pakāpju raketes, par cenas ekonomiju tur nav nekādu šaubu, tas būs virs 3x lētāk jo krava ir 2x lielāka + rakete ir jābūvē tikai viena. nu infrastruktūra kautko maksās, bet ja tas ir ilgtermiņa ieguldījums ta izmaksas uz vienu palaišanu būs mazas. reku vari lsīt viņa postu šeit: http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg735967
Tākā citi kas rēķina nonāk pie līdzīgiem scenārijiem un tas potenciāls šādiem rakeš paātrinātāiem ir liels + tas ir arī energo effektīvs veids kā piedot to ātrumu.
nessen parādījās Nassas koncepts par mikroviļņu raketes dzinēj karsēšanu, nu no attāluma laiž tos mikroviļņus uz raketes apakšu tur tā sakarst un karsē ūdeņradi kuru tad laiž ārā pa dzinēju un ISP tur bīj augsts ap 1000s problēma tur ir tikai viena ka mikrovilņu energo effektivitāte bīj pāris % un finālā sanāk liela energijas šķērdēšana, nemaz nerunājot par to infrastruktūru, līdzīgi arī ar lāzer energijas raidīšanas idejām, kur gala effektivitāte zema 10-20% un laižot no ātruma 0m/s tā rakeš dzinēja effektivitāte startā vispār visu to energiju izšķērdē nekurienē, ja lāzers atrastos orbītā un rakete tiktu laista vertikālai augšā no tunneļa un pēctam jau +20km augstumā rakete izmantotu Lāzer, vai Mikroviņū energiju tad tā būtu cita runāšana, un cena būtu toč zem 100$ par kg uz orbītu, vai vēl zemāka, iespējams ka nākotnē kas tāds arī parādīsies.
nu ar tām lidmašinām nav jau tik vienkārši, dažādi eksperimenti ir bījuši, diemzēl laikam pārāk dārgi ir tās visas modifikācijas + metot ārā to raketi no lidmašinas tā zaudēs iegūto ātrumu un iegūs negatīvu ātrumu (kritīs zemē) līdz ar to ka tie dzinēji raketei iedarbināsies tad paies 10-12 sekundes kamēr tā uzņems sāktonējo ātrumu un sansiegs lidmašinas augstumu un tās 12 sekundes ir tas izšķērdētāis laiks, un rakeš degviela kas jāskaita klāt, un tad beigās sanāk ka palaižot raketi no trubas ar 1500km/h tā sasniegs to lidmašinas 7-10km augstumu 15-20sekundēs un ātrums raketei tajā augstumā būs jau pie 2500km/h sanāk ka viņa pārsniegs no lidmašinas mestās raketes LEO kravas apjomu.
vēl viena lieta par ko daudzi tajā Nasa forumā cepās šajā vertikālajā Launch assist conveptā ir vertikālais paātrinājums, no kura ir maz jēga priekš orbītas, jo orbītai vaig horizontālo ātrumu bet šitās bažas ir nevietā, jo piemēram Ariane 5 rakete iet arī stirpi vertikāli un otrā pakāpe sansiedz ļoti lielu augstumu pāri 150 km bet orbbītas ātrums nav ne tuvu sasniegts, un intresanti tas ka tad tā rakete sasniedz 0 vertikālo paātrinājumu (dzinēji protams dod horizontālo visu laiku un viņa līdz tam pašplūsmā turpināja uzņemt augstumu no 1 pakāpes iedotā ātruma) un pēc tam ka rakete sāk krist zemē tā ieņem negatīvu trajektoriju, proti dzinēji strādā uz paātrinājumu uz leju, un rakete taisa tādu kā kritienu uzņemot ātri ātrumu (gravity assist) un tad sāk krist palielinot ātri ātrumu līdz sasniedz orbītas ātrumu un zemāk tur par kādiem 70km nenokrīt tālāk atkal uzņem ātrumu un ieņem to orbītu, nu tā trajektorija ir tāda viļņaina tākā vertikālam paātrinājumam nav ne vainas. un to horizontālo ātrumu varēs vēlāk iegūt ar šādu viļņainu trajektoriju.