NASA dosies uz ... asteroīdu un Marsu

Publicēts: 16.04.2010

2010. gada 15. aprīlī ASV prezidents Baraks Obama apmeklēja Kenedija kosmosa centru, lai pavēstītu par virzienu, kādā turpmākajās desmitgadēs dosies NASA. Mēness ir iekarots, tagad astronauti dosies uz asteroīdiem un Marsu.

Šobrīd tiks veicināta kosmisko komerclidojumu attīstība, kurus Obama iecerējis izmantot lidojumiem uz kosmosa iekarošanas priekšposteni zemajā orbītā ap Zemi - Starptautisko kosmisko staciju. Tikmēr NASA uzdevums būs izveidot tehnoloģiju, lai cilvēki varētu lidot uz Marsu un citām Saules sistēmas planētām, to pavadoņiem un asteroīdiem.

Jaunās ieceres varētu vainagoties ar kosmosa kuģi, kas spēs pārvadāt astronautus uz kosmisko staciju, par glābšanas kuģi pārveidotu Orion kapsulu un jaunu, spēcīgu raķeti. Plānots radīt tehnoloģijas, kas spēs pasargāt kosmosa iekarotājus no radiācijas un citiem kaitīgajiem faktoriem.

"Nākamās dekādes sākumā tiks veikti pilotējamie lidojumi, lai pārbaudītu sistēmas, kādas nepieciešamas lidojumiem tālāk par zemo orbītu," teica ASV prezidents. "Līdz 2025. gadam mēs ceram izveidot kosmosa kuģi, kas ļaus doties garākos ceļojumos, tālāk par Mēnesi. Pirmo reizi vēsturē mēs ceram nosūtīt astronautus uz asteroīdu. 2030to gadu vidū, es ticu, ka mēs varēsim nosūtīt cilvēkus orbītā ap Marsu un atgādāt viņus atpakaļ. Tam sekos nolaišanās uz Marsa. Es ceru to sagaidīt."