Eiropas kosmosa aģentūras flote

Publicēts: 3.12.2009

Starptautiskais astronomijas gads straujiem soļiem tuvojas noslēgumam. Tā ietvaros tapuši daudzi interesanti projekti, kas iepazīstina plašāku publiku ar dažādiem astronomiskiem notikumiem, tehnoloģijām un Visuma nostūriem. Arī Eiropas kosmosa aģentūra ir izveidojusi interesantu videokāstu projektu, lai pastāstītu par savu kosmisko teleskopu floti.

Šobrīd ir pieejami seši Science@ESA videokāsti, kuri laika gaitā tiks papildināti ar jauniem video failiem.

1. epizodē Rebeka Bārnesa stāsta par elektromagnētisko spektru. 2. epizodē iespējams iepazīties ar Planka teleskopu un tā darbības principiem. 3. epizode veltīta infrasarkano staru spektram un jaunākajam ESA teleskopam - Heršelam. 4. epizodē dzirdēsiet par sarkano nobīdi, Habla un Džeimsa Veba teleskopiem. 5. epizode veltīta rentgenstariem un gamma starojumam. 6. epizodē jūsu ceļojums aizvedīs pie Hiparha un Gaijas, instrumentiem, kas palīdz atklāt tuvējā Visuma uzbūves principus.

Lai jums būtu vieglāk sekot līdzi jaunumiem un jūs vienmēr zinātu, kad ir iznākusi nākamā epizode, izmantojiet iespēju pierakstīties un saņemt paziņojumu, ja ir iznākusi jauna epizode.

Visa informācija atrodama Science@ESA Interneta lapā.