Mēneša debesis : augusts

Publicēts: 9.08.2015

Klāt ir augusts, kas ieradies ar kārtīgu vasaras karstumu un tumšām debesīm naktīs. Rekomendējam izbaudīt naktis - tās ir ne tikai veldzējoši vēsas, bet arī tumšas, ja izbrauksiet ārpus apdzīvotām vietām. Tuvojas ikgadējais Perseīdu plūsmas maksimums, kuru šogad netraucēs Mēness klātbūtne. Varēsiet izbaudīt pat visvājākos no meteoriem. Turiet acis vaļā!

* Merkurs šomēness būs jāizlaiž.

* Venēra būs redzama augusta pēdējās dienās pirms Saules ausmas visai zemu pie horizonta austrumu pusē. Ar katru rītu tā celsies arvien augstāk un augstāk.

* Marsa novērojumiem vēl nav iestājies tas labvēlīgākais laiks, tomēr, ja nevarat vairs nemaz paciesties, meklējiet sarkano planētu no rītiem Vēža zvaigznājā jau augusta beigās.

* Jupiters nav novērojams.

* Saturns nav novērojams.

* Urāns un Neptūns vērojami praktiski visu nakti.Urāns meklējams Zivīs, bet Neptūns - Ūdensvīra zvaigznājā. Atcerieties, ka šīs planētas nav redzamas ar neapbruņotu aci..

Neviena no komētām nav novērojama ar neapbruņotu aci, bet sekojiet līdzi jaunumiem, jo ar komētām ir kā ar bitēm... vai ar kaķiem. Nekad neko nevar zināt.

12./13. augusts - Perseīdu plūsmas maksimums. Svifta-Tatla komētas atliekas ir vērojamas praktiski visu augustu. Radiants atrodas uz robežas starp Perseja un Kasiopejas zvaigznāju. Varētu būt gaidāmi līdz pat 100 meteoriem stundas laikā. Šogad novērojumiem netraucēs Mēness gaisma.

* 7. augusts - pēdējais ceturksnis
* 14. augusts - jauns Mēness
* 22. augusts - pirmais ceturksnis
* 29. augusts - pilnmēness

Citi notikumi

* 12./13. augusts - Perseīdu plūsmas maksimums.
* 13.-16. augusts - Ērgļa nometne Mālpilī

* Turpinās ikgadējais fotokonkurss. Neatlieciet darbu iesūtīšanu uz pēdējo dienu, kas ir 15. septembris.

* Joprojām var vērot Sauli. Atcerieties, ka Saules novērojumiem nepieciešams īpašs aprīkojums. Neskatieties Saulē ar neapbruņotu aci, binokli, teleskopu vai citu optisku ierīci, kura nav aprīkota ar drošības filtriem!

* Lai ar mazākas, bet joprojām pastāv izredzes pamanīt sudrabainos mākoņus.

* Labs laiks novērot dubultzvaigznes - Double DoubleAlbireogamma Delphini (labs iemesls iemācīties atrast Delfīna zvaigznāju).

* Mazos teleskopos vai binoklī varat pamēģināt atrast "Drēbju pakaramo" - asterismu, kas meklējama Lapsiņas zvaigznājā. Ieraudzīsiet, uzreiz sapratīsiet, kādēļ šo kopu, kas patiesībā ir nesaistītu zvaigžņu veidojums, dēvē par drēbju pakaramo.

* Tumšajās naktīs, kad nevērojat Mēness krāterus, objektu sarakstā varat iekļaut lodveida zvaigžņu kopas (M13, M92, M56, M71), miglājus (M27, M57), vaļējās zvaigžņu kopas (Perseja Dubultkopa), galaktikas (M31, M81, M82).

* Pamēģiniet atrast NGC 6826. Uzmanīgi vērojiet to okulārā. Pazuda? Novērsiet skatu uz kādu citu zvaigzni. Tad atkal palūkojieties uz miglāju. Ir?

P.S. Atcerieties, ka teleskopā redzētais lielākoties neatbildīs kosmisko objektu fotogrāfijām. Pie šādas nepilnības nav vainojami teleskopu ražotāji, bet gan mūsu pašu acis.

1. zvaigzne tieši 9.08.2015 domāja šādi:

Kurā datumā ieteicams griest matus lai viņi neataug tik ātri?

2. Kosmos tieši 9.08.2015 domāja šādi:

zvaigzne! es ieteiktu apmeklēt tādu citu lapu, tur noteikti kas tādds tiek publicēts. šī nebūš īstā lapa.

3. Redaktors tieši 10.08.2015 domāja šādi:

Mēs rekomendējam griezt matus tad, kad ir:
    * nauda
    * mati
    * frizieris

4. makita tieši 10.08.2015 domāja šādi:

Zhetons redaktoram! Un jautájums - kápëc tá notiek ar NGC 6826? Un ar citäm vájäm gaismas parädíbám arïdzan?

5. ina tieši 11.08.2015 domāja šādi:

No 10.uz 11.augustu ap plkst. 01.00 novēroju,itkā zvaigzi, tikai viņai izgaismojums bija konusveidā uz augšu...un gaismas zonā spīdēja un mirgoja tādas kā dzirksteles kas ikpalaikam lidinājās un uzplaiksnija. Vel dīvaināk ir tas,ka tā zvaigzne bija vērojama visas nakts garumā!!!! Kas tas ir?

6. Gaismjūtis tieši 13.08.2015 domāja šādi:

Ielas laterna ar naktstauriņiem.

7. peteris tieši 21.08.2015 domāja šādi:

Drusku jau autors sameloja, Saturns bija gan redzams tiiri labi pec tudalj pec saulrieta

8. Redaktors tieši 23.08.2015 domāja šādi:

Saturns bija redzams, bet to nevar nosaukt par labu un kvalitatīvu redzamību. Tā kā labāk skatīties uz to, kas ir pieklājīgā kvalitātē un paciesties līdz nākamajai sakarīgajai Saturna iznākšanai.