Viss, izņemot melno

Publicēts: 20.09.2016

Eiropas Dienvidu Observatorijas (ESO) observatorijās Čīlē - Paranālā, La Siljā un Čahnantorā - ir ļoti niecīgs gaismas piesārņojums, tomēr debesis virs tām reti kad ir piķa melnumā. Kā redzam šajā Paranālas observatorijas attēlā, debesīs mirdz dažādas krāsas astronomiskie objekti - sākot ar Piena Ceļa spožo gaismu un beidzot ar oranžīgo Marsu attēla kreisajā malā.

Viegli pamanāmi ir ar krāsainām un izteiksmīgām zvaigznēm bagātie Skorpiona un Oriona zvaigznāji, kā arī iespaidīgais Ķīļa miglājs, kas atrodas uz Piena Ceļa virs Paranālas observatorijas.

Neskatoties uz to, ka Paranālas observatorija atrodas nomaļā vietā, arī šeit ir redzamas gaismas, kas liecina par cilvēku darbību, piemēram, lampas, kas izgaismo ceļu no VISTA teleskopa atrašanās vietas uz VLT teleskopu masīvu.

Tā kā tika izmantota ļoti jutīga kamera, attēlā viegli pamanāms tāds atmosfēras fenomens kā atmosfēras spīdēšana, kas iekrāso debesis sarkanīgos un zaļganos toņos. Pateicoties atmosfēras spīdēšanai, nevienā observatorijā uz Zemes debesis nekad nav pilnīgi tumšas, lai gan ESO observatorijās tās ir gandrīz perfektas.

Attēla autors ir talantīgais astronoms un fotogrāfs Jurijs Beļeckis.

1. Andis tieši 20.09.2016 domāja šādi:

Kā to bildi var apskatīt?

2. Redaktors tieši 20.09.2016 domāja šādi:

Labi, ka tādi acīgi lasītāji.

Pievienoju fotogrāfiju.

3. interesents tieši 26.09.2016 domāja šādi:

Vai tajā vietā tiešām tik labi var redzēt zvaigznes, t.i. arī, ar neapbruņotu aci nostājoties naktī, vai fotografējot izmantota fototehnika, kura vāc gaismu un tad veidojas tāds attēls? Paldies.

4. Redaktors tieši 26.09.2016 domāja šādi:

Protams, tur ir izmantota ilga ekspozīcija. Ar aci būs fantastiskas tumšas debesis ar iespaidīgu Piena Ceļu un tūkstošiem zvaigžņu. Gan jau ka varēs redzēt arī abus Magelāna Mākoņus.

Ja ir izdevība, vajag turp nokļūt un izbaudīt!