100 000 svecītes

Publicēts: 11.08.2008

Habla teleskops šodien paveica 100 000 lidojumu ap Zemi, kopumā nolidojot aptuveni 4,38 miljardus kilometru ar ātrumu 8km/s. Vienu apli Habla telskops veic 90 minūtēs. Kosmiskā observatorija atrodas orbītā jau vairāk kā 18 gadus, kopš 1990. gada 24. aprīlī tas tika palaists no kosmiskā kuģa Discovery. Par godu nozīmīgajai jubilejai tika publicēts zvaigžņu kopas NGC 2074 un tās tuvumā esošā miglāja attēls.

2008. gada oktobrī ir plānots pēdējais Habla teleskopa apkopes lidojums STS-125 misijas ietvaros. Patlaban noris vairākkārt izmantojamā kosmosa kuģa Atlantis sagatavošanās darbi.

Habla 100 000 jubilejas attēlā redzama masīvs zvaigžņu dzimšanas process, kuru iespējams ierosinājusi tuvumā sprāgusi supernova. Šis reģions atrodas aptuveni 170 000 gaismas gadu attālumā, netālu no Tarantulas miglāja, kas ir viens no visaktīvākajiem zvaigžņu veidošanās apvidiem Lokālajā galaktiku grupā. Attēls fotografēts pavisam nesen - 2008. gada 10. augustā. Sarkanā krāsā redzama sēra atomu emisija, zaļais tonis atbilst ūdeņraža atomiem, bet zilā krāsā mirdz skābekļa atomi.

Habla teleskops orbītā tiek uzturēts bez nekādas papildus degvielas. Orbītas augstuma koriģēšanai tiek izmantots tā ātrums un Zemes gravitācija. Habla teleskopa žiroskopi atbild par augstuma kontroli. Atlantis astronauti nomainīs bojātos žiroskopus, baterijas, sensorus un papildinās Habla instrumentu klāstu, lai uzlabotu attēlu kvalitāti. Tiks uzstādīta Plaša lauka kamera 3 un kosmiskās sākotnes spektrogrāfs, kas meklēs īpaši blāvus un tālus kvazārus.

Lai Habla teleskopam ilgs un ražīgs mūžs un mums izdodas sagaidīt arī 200 000 jubileju!

Universe Today

1. dziviba tieši 11.08.2008 domāja šādi:

Skaista bilde..ceru uz jaunakem atklajumiem, lai veicas shim teleskopam!

2. grifs99 tieši 12.08.2008 domāja šādi:

Drausmigi skaista ta bilde un lai veicas habla