Galaktikas meteodienests ziņo

Publicēts: 21.02.2014

Jūs sveicina Galaktikas meteodienests. Kas gaidāms šodien? Mēs nevarētu iedomāties labākus laikapstākļus uz planētas Zolteksas. Šobrīd pie skaidrām debesīm gaisa temperatūra sasniegusi 50 grādus. Visu dienu debesis būs dzidri oranžas. Pastāv neliela iespēja, ka naktī līs metāna lietus. Tik jauki laikapstākļi nevar pastāvēt mūžīgi.

Vai tāda varētu būt laika ziņu dienestu nākotne? Tu noteikti esi dzirdējis laika ziņas televīzijā vai radio. Lai sastādītu prognozes, tiek izmantota informācija, kuru vāc satelīti, riņķojot ap mūsu planētu.

Mēs esam nosūtījuši dažādus kosmiskos aparātus uz dažādām Saules sistēmas vietām, kas mums stāsta, kādi laikapstākļi valda uz citām planētām vai pavadoņiem. Piemēram, ap Marsu šobrīd riņķo Mars Express. Tagad astronomi ir sākuši veidot laikapstākļu kartes planētām, kas atrodas ārpus Saules sistēmas.

Izmantojot ļoti jaudīgu teleskopu, astronomi ir izveidojuši pirmo laikapstākļu karti brūnajam pundurim. Izsmalcinātas metodes ļāva ieraudzīt tumšus un gaišus plankumus uz brūnā pundura virsmas. Drīz mēs, līdzīgi kā uz Zemes, varēsim vērot, kā veidojas, attīstās un pazūd mākoņu sistēmas.

Daži astronomi dēvē brūnos pundurus par "vanckarzvaigznēm". Atšķirībā no īstām zvaigznēm, tādām kā Saule, to dzīlēs nekad nav sasniegta tāda temperatūra, lai sāktos kodolreakcijas.

Šis brūnais punduris tika atklāts šogad. Tas ietilpst trešajā Zemei vistuvākajā zvaigžņu sistēmā aiz Centaura Alfas un Bārnarda zvaigznes. Brūnie punduri noder jauno milzu planētu atmosfēras izpētei, jo brūnais punduris līdzinās milzu planētām, tikai ir daudz lielāks.

ATCERIES!
Jupitera Sarkanais plankums patiesībā ir milzu viesuļvētra, kas ir novērota plosāmies uz Jupitera kopš 1831. gada. Iespējams, ka tā turpinās pastāvēt vēl gadsimtiem ilgi.

EU-UNAWE