12 000 dienas kosmosā

Publicēts: 1.07.2010

2010. gada 28. jūnijā NASA zonde Voyager 2 sasniedza ļoti nozīmīgu "jubileju". Tā ir darbojusies jau 12 000 dienas. Jau gandrīz 33 gadus kosmosa kuģis nepārtraukti apgādā zinātniekus uz Zemes ar jaunu informāciju par Saules sistēmu.

Voyager 2 ir palīdzējis uzzināt daudz jauna par milzu gāzes planētām un Saules vēja darbību starpplanētu telpā. Šī zonde atklāja Neptūna Lielo tumšo plankumu, kurā tika konstatēts vēja ātrums 450 m/s.

Voyager 2 startēja 1977. gada 20. augustā. Voyager 1 startēja pēc divām nedēļām - 5. septembrī. Šie abi kosmosa kuģi ir cilvēka radītie objekti, kuri ir aizlidojuši vistālāk kosmosā. Abas zondes atrodas uz heliosfēras robežas. Voyager 1 Saules sistēmu pametīs pēc aptuveni 5 gadiem. Voyager 2 to paveiks nedaudz vēlāk.

Šobrīd Voyager 2 atrodas aptuveni 14 miljardu kilometru attālumā no Saules. Kopumā kosmosa kuģis ir nolidojis jau 21 miljardu kilometru. Signāls, kas tiek nosūtīts no Zemes, ceļojot ar gaismas ātrumu, zondi sasniedz pēc 12,8 stundām.

Voyager 1 savu 12 000 dienu jubileju svinēs 2010. gada 13. jūlijā, kad tas būs nolidojis vairāk kā 22 miljardus kilometru. Šobrīd tas atrodas vairāk kā 17 miljardu kilometru attālumā no Saules.