Dinozaurs kosmiskajā stacijā!

Publicēts: 28.09.2013

Starptautiskajā kosmiskajā stacijā ir novērots dinozaurs. To 26. septembrī plašākai publikai parādīja NASA astronaute un 37. ekspedīcijas lidojuma inženiere Kārena Naiberga, kura kosmiskajā stacijā strādā jau kopš 2013. gada maija.

"Made in space!" (Ražots kosmosā) Naiberga parakstījusies zem dinozaura attēla, kuru ievietojusi vietnē Pinterest. "Es izveidoju šo dinozauru savam dēlam pagājušajā svētdienā, 22. septembrī."

Rotaļlieta atgādina Tyrannosaurus Rex. Tas ir olīvzaļā krāsā ar nedaudz gaišāku vēderu.

Naibergas hobijs ir šūšana un polsterēšana. Arī kosmosā brīvo laiku viņa vēlējās veltīt šai nodarbei, tādēļ orbītā tika nogādātas adatas, diegi un audumi. Lai izveidotu dinozauru, Kārena Naiberga gan neizmantoja tikai no Zemes atvestos materiālus, bet arī tos, kas bija atrodami kosmiskajā stacijā.

"Tas ir veidots no velcro-tipa auduma, kas aptver Krievijas pārtikas tvertnes," rakstīja Naiberga. "Tas ir piepildīts ar novalkāta T-krekla strēmelēm."

Mīkstās mantiņas kosmosā ir pabijušas agrāk un tā ir visai ierasta tradīcija dažādas rotaļlietas izmantot kā mikrogravitācijas indikātorus. Kad rotaļlieta Soyuz kapsulā sāk "lidot", apkalpe zina, ka viņi ir sasnieguši orbītu.

Naibergas apkalpes mikrogravitācijas indikātors bija balts plīša sunītis, kuru Fjodoram Jurčihinam uzdāvināja pirms 30 gadiem. Šī rotaļlieta jau bija lidojusi kosmosā arī pirms tam. Savukārt Soyuz TMA-10M apkalpe izmantoja melnu kaķi "Damlar", kura vārds veidots no kosmonauta Oļega Kotova abu bērnu vārdiem - Dima un Lara.

Tomēr Naibergas dinozaurs ir pirmā rotaļlieta, kas izgatavota kosmosā.

Astronaute ne tikai šuj savam trīsgadīgajam dēlam rotaļlietas, bet arī uztur pastāvīgus sakarus ar viņu, ik dienu sūtot uz Zemi īsus video materiālus. Naibergas vīrs, kas arī ir astronauts, savukārt sūta uz kosmisko staciju fotogrāfijas un video materiālus, kuros redzams viņu dēls.

Plānots, ka atpakaļ uz Zemes Naiberga atgriezīsies 11. novembrī. Visticamāk, ka kopā ar trim kosmiskās stacijas darbiniekiem lidos arī olīvzaļais dinozaurs.

collectSPACE

1. kkk tieši 28.09.2013 domāja šādi:

Nogādāt orbītā kravu, 453g (1 mārciņa) maksā 10000$, protams, šūšanas piederumi sver mazāk, tomēr, ja austronautam ir tik daudz brīva laika vai viņa pienākumus nevarētu uzņemties cits, tā atbrīvojot vietu stacijā? Manuprāt, atrastos starp zinātniekiem daudzi, kam būtu ko pētīt un darīt unikālajos apstākļos visu laiku.

2. Redaktors tieši 28.09.2013 domāja šādi:

Pēc tavas ideoloģijas arī uz Zemes varētu atbrīvot DAUDZ vietas, jo uz šīs planētas ir tik daudz liekēžu, kas nelietderīgi tērē resursus un neko prātīgu nedara, ka naftas rezerves tie, kas kaut ko lietderīgu dara, varētu tērēt vēl miljoniem gadu.

... pēc visiem nolikumiem astronautiem orbītā ir pāris stundas dienā, kuras viņi var izmantot pēc saviem nolūkiem. Līdzīgi kā mēs uz Zemes - skatamies TV, ejam ārā pastaigāties ar suni, uzspēlējam domino ar bērniem. Ne jau Kārena šuva tajā laikā, kad viņai bija jāveic eksperimenti, stacijas apkope vai tml.

3. cydonia tieši 2.10.2013 domāja šādi:

atšķirībā no tevis, kkk, viņiem tur augšā laiks ir sarakstīts pa minūtēm. prasmīgi misijas vadītāji jau sen ir izdomājuši cik cilvēkam strādāt, cik gulēt un cik ļaut nodarboties ar saviem hobijiem, lai no 7x24 izspiestu maksimumu vērtības. ja liksi cilvēkam 16 stundas strādāt un 8 gulēt, tad ilgtermiņā (kā stacijā) rezultāts būs ļoti tālu no optimālā. tādā režīmā, nepieciešamības gadījumā, var iespringt uz dienu vai dažām, bet jau pēc nedēļas tavas darba spējas būs vienkārši nožēlojamas.