Progress M-28M ceļā uz SKS

Publicēts: 3.07.2015

Krievijas Progress M-28M ir pārtraucis neveiksmīgo startu sēriju. Nesējraķete Soyuz, kura pacēlās no Baikonuras kosmodroma 2015. gada 3. jūlijā plkst. 07:55 pēc Latvijas laika, ir sekmīgi nogādājusi orbītā automatizēto kravas kuģi, kurš ar Starptautiskās kosmiskās stacijas (SKS) Pirs moduli saslēgsies 5. jūlijā plkst. 10:13 pēc Latvijas laika. Progress uz SKS nogādās vairāk nekā 3 tonnas kravas, tai skaitā 1393 kilogramus aprīkojuma un eksperimentu materiāla, 420 kilogramus ūdens un 520 kilogramus degvielas Zvezda moduļa dzinējiem.

Veiksmīgais starts ir lieliska ziņa pēc trim dažādu kompāniju neveiksmīgajiem startiem. 2014. gada 28. oktobrī uzsprāga kompānijas Orbital Sciences Cygnus, 2015. gada 28. aprīlī - Progress, bet 28. jūnijā - SpaceX Dragon. Noteikti pamanījāt datumus. Pārsteidzoša sakritība.

Progress neveiksmes pamatā bija problēmas ar jaunās nesējraķetes Soyuz 2.1a trešo pakāpi. Progress M-28M orbītā nogādāja Soyuz nesējraķetes vecāka versija - Soyuz-U.

Lai arī trīs kuģu zaudējums ir ļoti sāpīgs, kosmiskās stacijas apkalpei bads nedraudēja ne mazākajā mērā. Pat, ja netiktu atjaunota kravas piegāde, apkalpe kosmiskajā stacijā ar esošajām rezervēm varētu uzturēties līdz 2015. gada oktobrim. Progress M-28M atvestā pārtika pagarinās šo termiņu vēl par mēnesi.

Šobrīd SKS uzturas trīs apkalpes locekļi - Skots Kellijs, Mihails Korņienko un Genādijs Padalka. Veiksmīgais Progress M-28M starts ir zaļā gaisma 22. jūlijā ieplānotajam Soyuz TMA-17M startam, kas uz SKS nogādās Kjellu Lindgrēnu, Oļegu Konoņeko un Kimija Jui no Japānas Kosmosa aģentūras (JAXA).

Augustā uz kosmisko staciju tiks nosūtīts nākamais kravas kuģis - Japānas HTV, bet septembrī kravu uz SKS nogādās Progress M-29M