Shenzhou 11 misija noslēgusies

Publicēts: 20.11.2016

2016.gada 18.novembris kosmosa izpētes vēsturē ieies ar Shenzhou 11 misijas veiksmīgu noslēgumu, kad abi Ķīnas astronauti pēc mēnesi ilgas dzīvošanas Tiangong-2 kosmiskajā laboratorijā atgriezās atpakaļ uz Zemes. Jings Haipengs un Čens Dongs ir uzstādījuši jaunu misijas ilguma rekordu Ķīnas kosmosa programmas vēsturē, pavadot kosmosā 32 dienas.

50 gadus vecajam Jingam Haipenam šis jau bija trešais lidojums, bet Čens Dongs kosmosā pabija pirmo reizi. Abi astronauti (taikonauti) Ķīnas kosmiskajā stacijā veica dažādus eksperimentus un regulāri sazinājās ar savas valsts studentiem un valdības pārstāvjiem.

Shenzhou 11 bija pirmā un pagaidām vienīgā plānotā pilotējamā misija uz Tiangong-2 kosmisko laboratoriju, kura tika palaista orbītā 2016.gada septembrī. Plānots, ka 2017.gada pirmajā pusgadā uz Tiangong-2 dosies Ķīnas automatizētais kravas piegādes kuģis Tianzhou-1, kuram tas būs pirmais lidojums.

Atrodoties Tiangong-2, abi ekspedīcijas dalībnieki pildīja Xinhua ziņu dienesta reportieru pienākumus, dokumentējot savu ikdienu. Pēdējā ziņu izlaidumā viņi iepazīstināja ar zīdtārpiņu eksperimentu, kura laikā no sešiem līdzatvestajiem tārpiem pieci iekūņojās. Misijas ietvaros arī tika izaudzēti salāti.

"Sēklas izdīga piektajā dienā. Tas bija tik aizraujoši, ka mēs nofotografējāmies kopā ar dīgstiem," savā ziņojumā rakstīja Jings Haipens un Čens Dongs. "Mūsu salāti izskatījās zaļāki nekā uz Zemes, lai gan mēs par tiem rūpējāmies tikai 10 minūtes dienā. Par nožēlu tas ir tikai eksperiments un salāti nav domāti ēšanai."

Nākamā pilotējamā Ķīnas misija plānota 2018.gadā, pēc tam, kad orbītā būs palaists Ķīnas pirmās kosmiskās stacijas galvenais modulis.

collectSpace