Kosmosa atkritums tomēr [ne]apdraud SKS

Publicēts: 6.11.2009

Sākotnēji tika ziņots, ka 7. novembra naktī, aptuveni 5:48 no rīta Starptautiskajai kosmiskajai stacijai varētu bīstami pietuvoties kāda 5 centimetrus liela Krievijas Cosmos klases mākslīgā pavadoņa atlūza. Šobrīd ir zināms, ka atlūza draudus tomēr nerada.

Šādos gadījumos ap kosmisko staciju tiek uzzīmēta it kā 0,75x25x25 kilometrus liela "picas kaste". Kad objekta trajektorija ir izskaitļota pietiekami precīzi, attiecībā pret šo apgabalu, misijas kontroles centrs Hjūstonā un Maskavā izlemj par tālākajiem rīcības plāniem.

Ja bīstamība saglabājas un ir zināms, ka atlūza trāpīs novilktajā "kastē", apkalpei ir jāaizver visas lūkas un jāpārceļas uz Soyuz kapsulām.

Sākotnējie dati liecināja, ka atlūza lidos cauri nedrošajai zonai, tādēļ NASA apsvēra iespēju apkalpi pārvietot uz Soyuz kapsulām. Tā kā objekts tika pamanīts pārāk vēlu, SKS manevrēšana vairs nebija iespējama.

Jaunākā informācija liecina, ka apkalpei visticamāk nevajadzēs izmantot Soyuz kapsulas, bet drošības dēļ astronauti tiks pamodināti.