Žils Verns ir miris! Lai dzīvo Johans Keplers!

Publicēts: 19.02.2009

Žils Verns aizgāja bojā 2008. gada septembra beigās. Johans Keplers ir gatavs doties ceļojumā 2010. gadā. Kā jau nopratāt, tad tie nav reāli cilvēki. Gan Žils Verns, gan Johans Keplers ir Eiropas kosmosa aģentūras automatizētie kravas kuģi. Viens savu misiju jau beidzis, otrs gatavojas lidojumam.

Automatizētais kravas kuģis (ATV), kurš nosaukts 17. gadsimta zinātnieka vārdā, patlaban tiek būvēts Brēmenē, 2010. gadā dosies uz Starptautisko kosmisko staciju (SKS).

Žils Verns 2008. gada martā uz SKS nogādāja vairāk nekā piecas tonnas pārtikas un citu materiālu. 2008. gada rudenī ATV kontrolēti sadega virs Klusā okeāna.

Kosmosā drīz dosies vēl viens kuģis, kas nosaukts slavenā vācu zinātnieka vārdā. Planētu medībām paredzētais teleskops startēs 2009. gada martā.

Johans Keplers ir "debesu mehānikas tēvs". Viņa trīs likumi apraksta planētu kustību un ļauj zinātniekiem paredzēt kā objekti pārvietosies Saules sistēmas ietvaros.

ATV kosmosa kuģis ir ESA ieguldījums Starptautiskās kosmiskās stacijas projektā. Tas ir pilnībā automatizēts. ATV paredzēts, lai nogādātu uz kosmisko staciju kravu, degvielu un skābekli. Šo telpu astronauti izmantoja kā papildus dzīvojamo platību. ATV var izmantot arī kā papildus dzinējus.

Iespējams, ka jau Johans Keplers varētu tikt pārveidots, lai tas varētu droši atgriezties uz Zemes un nogādāt atpakaļ kravu. Tāpat tiek apsvērta doma, pielāgot ATV, lai ar to varētu pārvadāt astronautus.

BBC