Alberts Einšteins uz Starptautisko kosmisko staciju dosies jūnijā

Publicēts: 17.04.2013

Alberts Einšteins nav nedz augšāmcēlies, lai ceļotu uz Starptautisko kosmisko staciju, nedz arī turp tiek nogādāti viņa pīšļi. Alberta Einšteina vārdā ir nosaukts ceturtais Eiropas Kosmosa aģentūras automatizētais kravas kuģis, kas startēs 2013. gada 5. jūnijā.

EKA automatizētais kravas kuģis Alberts Einšteins būs līdz šim smagākā krava, kādu kosmosā būs nogādājusi Ariane V nesējraķete. Sausā krava vien sver 2500 kilogramus. Papildus tai ATV-4 uz kosmisko staciju nogādās arī degvielu, ūdeni un skābekli. Tā kā kravas kuģis tiks izmantots kosmiskās stacijas manevriem, tajā būs iepildīta degviela arī šim darbam.

Kopējā Alberta Einšteina masa ir 20 235 kilogrami, par 500 kilogramiem pārspējot iepriekšējo automatizēto kravas kuģi ATV-3 jeb Edoardo Amaldi.

"ATV-4 vedīs ļoti daudzveidīgu kravu, tajā atradīsies aptuveni 1400 dažādu mantu, gan pārtika, rezerves daļas un apģērbs apkalpei, gan zinātniskie eksperimenti un citi svarīgi priekšmeti," pastāstīja ATV-4 misijas vadītājs Alberto Novelli.

Starts plānots 2013. gada 5. jūnijā, kas nozīmē, ka ar Starptautisko kosmisko staciju kravas kuģis varētu saslēgties 15. jūnijā.

Eiropas Kosmosa aģentūras, Arianespace un Astrium speciālisti jau kopš pagājušā gada septembra, kad abas ATV puses tika nogādātas Korou kosmodromā, intensīvi strādā, lai veiktu visus priekšdarbus pirms starta.

Kosmosa kuģim ir veiktas nepieciešamās pārbaudes, tā abas puses apvienotas un uzsākta degvielas uzpilde. Alberts Einšteins uz nesējraķetes tiks novietots 2013. gada maijā.

Papildus jau iepildītajai kravai tiek paredzēta vieta tā dēvētajiem "pēdējā brīža priekšmetiem", kurus var pievienot vēl tad, kad līdz startam ir atlikušas vairs tikai divas nedēļas. Šogad šai kravai atvēlēti 620 kilogrami.