Eiropas Kosmosa aģentūras ATV

Žorža Lemetra ugunīgā atgriešanās tiks filmēta

Publicēts: 8.02.2015
Jau pirmdien Eiropas Kosmosa aģentūras (EKA) astronaute Samanta Kristoforeti uzstādīs īpašu infrasarkano staru diapazona kameru automatizētajā kravas kuģī ATV-5, kas nodēvēts par Žoržu Lemetru. Kamera fiksēs kravas kuģa ugunīgo atgriešanos Zemes atmosfērā. Gala rezultātā kravas kapsula dezintegrēsies un sadegs.
Alberts Einšteins devies ceļā uz Starptautisko kosmisko staciju

Publicēts: 6.06.2013
2013. gada 6. jūnijā Eiropas Kosmosa aģentūra ieguldīja daudz enerģijas, lai orbītā nogādātu vismasīvāko kravu ar Alberta Einšteina palīdzību. Šī zinātnieka, kurš slavenajā vienādojumā "E=mc^2" apvienoja masu un enerģiju, vārdā nosauktais automatizētais kravas kuģis (ATV) ir ceļā uz Starptautisko kosmisko staciju. ATV-4 startēja no Korou kosmodroma…
Alberts Einšteins uz Starptautisko kosmisko staciju dosies jūnijā

Publicēts: 17.04.2013
Alberts Einšteins nav nedz augšāmcēlies, lai ceļotu uz Starptautisko kosmisko staciju, nedz arī turp tiek nogādāti viņa pīšļi. Alberta Einšteina vārdā ir nosaukts ceturtais Eiropas Kosmosa aģentūras automatizētais kravas kuģis, kas startēs 2013. gada 5. jūnijā.
Johana Keplera ugunīgā bojāeja

Publicēts: 18.06.2011
Sadedzināšana - šāds atalgojums sagaida Johanu Kepleru par tā uzticīgo kalpošanu zinātnei. Kopš 2011. gada februārā šis automatizētais kravas kuģis ir bijis neatņemama un vērtīga Starptautiskās kosmiskās stacijas sastāvdaļa. Nākamnedēļ tā misija noslēgsies, sadegot Zemes atmosfērā virs Klusā okeāna.
Žils Verns ir miris! Lai dzīvo Johans Keplers!

Publicēts: 19.02.2009
Žils Verns aizgāja bojā 2008. gada septembra beigās. Johans Keplers ir gatavs doties ceļojumā 2010. gadā. Kā jau nopratāt, tad tie nav reāli cilvēki. Gan Žils Verns, gan Johans Keplers ir Eiropas kosmosa aģentūras automatizētie kravas kuģi. Viens savu misiju jau beidzis, otrs gatavojas lidojumam.
ATV ugunsbumba [video]

Publicēts: 1.10.2008
ATV misija ir noslēgusies veiksmīgi un krāšņi. Eiropas kosmosa aģentūras automātiskais kravas kuģis, kas tika dēvēts par Žilu Vernu, iegāja Zemes atmosfērā, uzliesmoja un sadalījās virs Klusā okeāna. ATV blogā ir pieejami gan attēli, gan video fails.
ATV ugunsbumba tuvojas

Publicēts: 31.08.2008
29. septembrī būs jāvēro debesis, jo plānots, ka tajā dienā virs Klusā okeāna savu pēdējo vārdu teiks ATV - pirmais grandiozākais Eiropas kosmosa aģentūras devums starptautiskās kosmiskās stacijas attīstībā un uzturēšanā. Septembra pēdējās dienās automatizētais kosmosa kuģis atgriezīsies, lai pārvērstos par degošu bumbu un uz visiem laikiem pazustu…
Žila Verna novērošana

Publicēts: 28.03.2008
Vairākas dienas Žils Verns atradās 2000 km attālumā no SKS. Pēc dažām dienām notiks kosmosa izpētes vēsturē pirmā ATV un SKS satuvošanās un cerams arī saslēgšanās. Visiem interesentiem 2008. gada 3. aprīlī būs iespēja sekot līdzi šim satraucošajam notikumam tiešraidē no tuvējā visuma.
Avārijas bremzes

Publicēts: 16.03.2008
Žils Verns bruņurupuča ātrumā tuvojas starptautiskajai kosmosa stacijai. Bet pat lēni lidojošas 20 tonnas var radīt katastrofu, ja ATV nepaspēs nobremzēt laikā. Lai būtu droši, ka kravas kuģis spēs veikt avārijas bremzēšanu, ja tāda būs nepieciešama, ESA veica vairākus testus, lai pārbaudītu cik efektīva ir ATV spēja izvairīties no sadursmes.
2 miljardu dolāru likme uz Žilu Vernu

Publicēts: 6.03.2008
Žils Verns ir gatavs doties visumā. Plānotajam startam jānotiek svētdien, 9. martā. Līdz šim vismodernākais un tehnoloģiski attīstītākais automatizētais kravas kuģis startēs no Franču Gviānas, lai Eiropa sniegtu savu artavu visuma iekarošanas darbā.