ELKO Grupa
Kā nokļūt līdz observatorijai (Small)
ZINĀŠANAI:

Reklāmas pauze


Publicēts: 10.11.2008

Vai nav tiesa, ka reklāma spēj sabojāt daudzus skaistus mirkļus? Jūs mierīgi skatāties filmu un tā pēkšņi uzrodas un notērē vairāk kā 5 minūtes. Klausāties dziesmu un to pārtrauc... lai pareklamētu veļas pulveri. Nopērkat žurnālu, bet vairāk kā pusi no tā aizņem dažādas reklāmas. Internetā jums nemitīgi uzbrūk banneri un izlecošie logi, piedāvājot nopirkt visneiedomājamākās lietas. E-pasta "mēstules" es nemaz nepieminēšu...

Tad nu cilvēkiem ar Zemi palika par šauru un viņi nolēma reklāmu pārraidīt visumā. 2008. gada 7. martā Leičesteras universitātes zinātnieku vadībā tika aizsākts konkurss, kura ietvaros Lielbritānijas iedzīvotāji ir aicināti nofilmēt 30 sekunžu reklāmu par to kā viņi uztver dzīvi uz Zemes. Šo kampaņu organizē kompānija Doritos. Uzvarētāja reklāma tiks pārraidīta visumā, kā arī iedzīvotājiem uz Zemes būs iespēja to noskatīties savā TV.

Reklāma visumā tiks pārraidīta 2008. gada 12. jūnijā, izmantojot EISCAT 500MHz ultraaugsto frekvenču radaru, kas atrodas Svalbārdā.

Pārraides virziens būs zvaigznes sistēma, kas atrodas 42. gaismas gadu attālumā Lielā lāča zvaigznājā. Ap 47 UMa riņķo vairākas planētas. Tā ir Saulei līdzīga zvaigzne. Zinātnieki cer, ka dzīvībai labvēlīgajā zonā varētu būt Zemei līdzīgas planētas. Iespējams tur pastāv dzīvība.

Reklāma pārvietosies ar gaismas ātrumu. Pēc 1,2 sekundēm tā palidos garām Mēnesim. Pēc 4,5 minūtēm tā aiztrauksies garām Marsam. Jau pēc 5,5 stundām reklāma aizskanēs garām Plutonam un brāzīsies projām no Saules sistēmas. Pāraidītā signāla enerģija būs aptuveni divi tūkstoši miljons vatu (viena parastā spuldzīte - 100 vati). Šāda jauda ir nepieciešama, lai nodrošinātu signāla uztveramību simtiem gaismas gadu attālumā.

Reklāma tiks pārveidota binārajā kodā un sadalīta vairākos fragmentos. Katrs no tiem tiks numurēts, lai saprātīgas būtnes uz citas planētas tos atkal varētu savienot un noskatīties. Tādejādi zinātnieki var nosūtīt signālu, kas ir pietiekami spēcīgs un vienlaikus arī viegli uztverams un apstrādājams.

Profesors Tonijs van Eikens izteicās, ka "reklāmas pārraidīšana ārpus Zemes ir liels solis uz priekšu ikvienam uz Zemes, jo līdz šim mēs tikai klausījāmies ienākošos signālus. Tika ziņots, ka NASA pārraidīja Bītlu dziesmu uz Polārzvaigzni, kas atrodas aptuveni 1000 gaismas gadu attālumā. Šaubos, vai to jebkad uztvers kāda saprātīga ārpuszemes civilizācija. Pārraides tehnoloģija, ko mēs grasāmies izmantot, dod lielas garantijas, ka Doritos reklāma sasniegs citas dzīvības formas."

Akcijas mērķis nav tikai iegūt labu reklāmu un to pārraidīt vairāku gaismas gadu attālumā, bet arī piesaistīt publikas interesi materiālajām un dabas zinātnēm. Iespējams, ka nākotnē reklāmas no Zemes tiks pārraidītas uz cilvēku kolonijām uz Mēness un Marsa.

Cerēsim, ka šoreiz mūsu reklāma nesabojās "citplanētiešu" futbola mača skatīšanos...

ScienceDaily

Komentāri

  1. dzimmijs13 tieši 11.03.2008 domāja šādi:

    Mūsu, cilvēku pašapliecināšanās. Profesora dotās garantijas manuprāt ir viens pret miljonu.






Atļauts izmantot: <b><i><br>Manas domas:


SEKOJIET MUMS
NENOKAVĒ!