Atklāju vienu problēmu savā lineārā rakeš Elektro katapultā un tā ir tāda ka elektro motora Spēka(N)/ātruma (M/s) līkne ir dilstoša, proti Max spēks ir pašā sākumā un palielinoties ātrummam tas krīt līdz sasniedz 0N. tā ir ar visiem mototoriem, un katapultas aplikācijā ja es rēķināju sliedes motora jaudu priekš rakeš 6G katapultēšanas ta skaidrs ka katapultas galā paātrinājums kritīs un labi ja būs 1/3 no sākotnējās jaudas (atkarīgs no tā cik gari motora poli, proti, tam piemērā Lineārā motora modelim polu platums, vai garums (kā skatās) bīj 60mm un pols parasti sastāv no 2magnētiem tātad 30mm uz vienu magnētu, vai elektromagnēta spoles pinumu, un šādā kombinačijā sliedes ātrums Max bīj 10m/s un ja katapultai vaig 100m/s ta magnētu platums būtu 10x lielāks un tas būtu 30cm). Un runājot vēl pa to katapultas motora izmēra pielāgošanu ta sanāk ka ja jauda krītās palielinoties ātrumam ta vaig 3x jaudīgāku motoru, kas nozīmē 3x dārgāku, un tā ir nopietna probēma, jo pirmstam iepriekšējā postā man sanāca 69638 Ls pa 124m sliedi un ja motors ir 3x jaudīgāks ta cena kāpj uz 208914 Ls kas vairs neizskatās tik izdevīgi, un ekonomiski izdevīgi.
kā lai risina šo elektro motoru dabīgo Speka/ātruma līknes defektu?, kas noved pie ļoti liela cenu kāpuma, un vispār Lineāro motora cenai sanāk ka ir sava Ekonomiksi saprātīgā robeža, un to varētu definēt šādi:
pirmais: lineārā motora sliedes garumam vaidzētu būt ne lielākam kā 5x kustīgās daļas garumam, proti, ja raketes kustīgā motora daļas garums ir 24m ta sliede 120-124 (m) būtu normāli tātad 0-5X bet ja motora garums pieaug >10X ta sliedes cena jau dominēs visās izmaksās un sliede ir dargākā sastāvdaļa, tad jādomā par kādu citu risinājumu.
otrais ir Max lineārā motora ātrums kas atkarīgs no motora Pola garuma, jeb izmēra kas ta noteiks Max iespējamo ātrumu un diemžēl šī mervienība pasaka to ka mazām rakeš katapultām kur rakeš izmērs būs mazs ekonomiski izdevīgi būs likt mazu lineāro sliedi, ar mazu pola platumu kas arī nozīmēs mazu Max ātrumu piemēram ja raketes motors būtu 10x īsāks par F1 raketes 24m motoru (tātad 2.4 metri ) ta max katapultas ātrums būs tikai 10m/s nevis 100m/s un sakarība strādā pretējā virzienā, kur ja kāds izdomā taisīt raketi gigantiskos izmēros piemēram 3x lielāku par F1 24m tie būtu 72m ta motora Max ātrums būtu 300m/s (tuvu skaņas ātrumam) un protams arī skrejceļa garums tādai gigant raketei būtu 5x tās izmēra jeb 360m gara katapulta.
vispār šitā ir slikta ziņa jo nekādu mazu/lētu protatipa katapultu uzbūvēt šķūnī/garāžā nevar kurai būtu pienācīgs katapultēšanās ātrum piemēram virs tiem pašiem 100m/s.
Tātad atapakaļ pie jautājuma Kā risināt šo Lienārā motora parametru Defektu ??
Mana atbilde ir tāda ka šāda šķiba Speka/ātruma līknes defekts ir jārisina ar papild "dzinēju" kuram būtu šī Speka/ātruma līkne apgriestā formā, proti pie 0m/s ātruma- jauda ļoti švaka, zema energo effektivitāte un kāpjot ātrumam jauda un energo effektivitāte kāpj, un piejamie varianti ir reaktīvie dzinēji kā turbodzinējs, un šajā gadījumā Lineārā turbīna varētu būt risinājums, un tākā tā ir turbīna kas kā parastais elektro motors ir izritinātā lineāri gar to pašu lineārā motora sliedi ta mans priekšlikums ir apvienot lineārā motora sliedi ar lineārās turbīnas lāpstiņu sliedi vienā elementā, un tad varētu pagarināt katapultas sliedes garumu 5-6X jeb līdz pat 1km garumam priekš F1 raketes kur pēc 124m garuma lineārais elektro motors beigtos un turpinātos tikai lineārā turbīna, jo no elektro motora jēgas vairs nekādas tur nav, bet turbīnas sliede ir daudz lētaka (kā nekā pliks, rievots bleķa gabals) un mazāk komplicēta tehnologija ar lielāku +- nobīdi, un energo effektivitāti tīri pieņemamu ap 20-25% priekš 2 pakāpju turbīnas un tad varētu rakete iedzīties 100m/s vietā līdz 200-250m/s ātrumam kas ir pietiekoši priekš katapultas. turbīna varētu sliedē sākties teiksim pēc 70m distances ka rakete jau būs ieskrējusies līdz kautkādam X ātrummam un sasniegt pilnu jaudu tad kad elektro motors beidzās lai elektro motoru aizvietotu un uzturētu konstantu 6G paātrinājumu visas sliedes garumā.
Ja taisa tādu turbīnu kādu es tur pirmstam zīmēju kur izmanto raketes galvenos dzinējus pieliekot tiem galā nepieciešamo formas detaļu ko pēctam varētu nomest, tad tas neprasīs lielu svara pieaugumu. jo galvenā lineārās rakeš turbīnas hibrīda ideja ir paaugstināt rakeš dzinēja energo effektivitāti tur pat vai 10X no 1.5-2.5% līdz 20-25% turbo režimā uz maziem ātrummiem tādejādi effektīvi paceļot rakeš dzinēju spēku vajadzīgās 5-6X reizes tīri uz effektivitātes kāpuma + ja turbīnas sliedes rievas piepilda ar ūdeni, vai sauso Ledu (ledus Co2) priekš papild reaktīvās massas. Teorētiski lineārās turbīnas katapultas daļas garums varētu būt ļoti liels līdz pat 3-5km bet reāli skaidrs ka neviens tik garu torni nebūvēs tākā reāli Max 1km varbūt vēlāk aizies līdz 2-3km kombināicjā ar dziļu šahtu.
ja taisa hibrīd torņa šahtas versiju ta Elektro/Turbo kombinācijas hibrīds ir pat ieteicams jo elektro daļa būtu zem zemes un turbo virs zemes, tas atvieglotu raketes nolaišanu lejā pa šahu + visus pārējos uzstādīšanas sagatavošanas darbus, jo nebūtu vajadzīgi lifti un citi tehniskie aparāti.
un pats galvenais ka šis risinājums sarežģitības ziņā ir ļoti vienkārš, bez eksotiskām tehnologijām, viegli uzstādāms remontējams apkalpojams, ja izmanto standart lineāro elektro motoru kas pēc kataloga nopērkams, ir rūpniecisks Produkts, ar savu garantīju, standartiem un zināmiem parametriem + turbīna kā tada ir vispār pliks bleķa gabals kas pielikts klāt raketes galam, kopā tas nozīmē risinājums ar 0% inovācijām, vienkārši saliek kopā veikalā nopērkamām komponentes un lieta darīta.
un tākā nekādas super tehnologijas nav jāizgudro kā piemēram Supervadītāj vada Lienārais motors (ar super elektroniku, dārgiem superkapacitātoriem utt__) kas iedzītu raketi vienu pašu līdz Max izejas ātrummam un nodarbinātu veselu zina'tnisko ciematu, tehnologisko inkubātoru ap pāris simt profesoriem kam alga ir mērama pāris tukstošos menesī, un strādātu viņi vairākus gadus algās vien noēdot pus miljardu dolāru (kā tas parasti ir mūsdienās rakeš idustrijā).
jā un es arī pieminēju ka lineārām motoram vaig superkapacitātorus SuperCap kur to energiju glabāt un te arī kāpjot ātrummam energijas apjoms ko jāglabā strauji pieaug, tātad pieaug cena, vispār viss tur sadārdzinās, līdz ar to jēga no lineārā elektro motora ir iedzīšanas fāze, vēlāk turbīnas režimā raketes elektro magnētus varētu izmantot stabilizācijas nolūkos un izmantot to motora nesošo konstrukciju turbīnas režimā jo to 6G spēku ar ko turbīna grūdīs vaidzēs līdzeni izdalīt pa visu raketes korpusu un kādeļ gan neizmantot lineārā motora kolonu kas jau ir, tākā tur katrai detaļai vairākas funkcijas, kas noved pie laba integrēta risinājuma.
Andis wrote:Šitik daudz vārdus vienā teikumā laikam nekad agrāk vēl nebiju redzējis

ir rakstnieki kam viens teikums ir 2 lapu garumā

tākā ja doma ir gara ta gari teikumi. es protams īpašu uzmanību nepievēršu pareizrakstībai un komatiem.