ideja Par rocket sled launch assist

ienāca ideja par šo lineāro rocket sled launch assist koncetu kur varētu parastas raķetes vietā izmantot lineāro turbīnu, reku es jau par to lineāro turbīnu šeit minēju viewtopic.php?f=6&t=534&start=110 un tādēļ ka šitas jau vispār ir pavisam cits topiks ta rakstu jaunā topikā.
mana ideja ir tāda ka varētu to lineāro turbīnas uzbūvi pamainīt, pielāgot rocket sled darbības principiem.
idejas specifikācijas ir tādas:
- sliedes lapstās/rievās ir pildīts ūdens, un lai ūdens tur iekšā turētos es esu iezīmējis sarkanu sienu pa malām, tā varētu būt kautvai plēve piekausēta, pielīmēta pie sliedes, un katru reizi pirms raketes palaišanas vaidzētu visu pa jaunu pielimēt un piepildīt ar ūdeni.
Udeņa funkcija ir kalpot kā reakcijas massa, lai palielinātu grūst spēku jo otrā lāpstu rinda daļēja ūdens/tvaika plūsmu novirza prom no raketes tādejādi radot pretspēku un dzen raketi uz priekšu, ar šo ūdens palīdzību es domāju ka pieaugtu grūšanas spēks, jo palielinātos reakcijas massa, kur pats galvenais ka šā ūdens massa ko grūdīs neatradīsies uz rakeš ragavas un nebūs līdzi jānes, un te tiek nošauti 2 zaķi ar 1 šāvienu, proti teorētiskā ūdens reakcijas massa netiek līdzi nesta + tiek būtiski palielināta raketes jauda pie tā paša energijas/degvielas patēriņa, jo šajā gadījumā ar to pašu energijas daudzumu tiks grūsts daudz lielāks matreāla daudzums caur turbīnu līdz ar to palielinot raketes grūst spēku. Vienvārd sakot to var saukt par effektivitātes pieagumu 1.5-2x, piemēram varat apstīties kā ūdeni grūž klāt parastajās turbīnās un raketēs lai uz īsu laiku palielinātu jaudu. šeit tā ideja ir līdzīga tikai tas ūdens nebūtu jānes līdzi. idejiski var arī bez ūdens, bet tad man liekās ka būs baigi švakā effektivitāte nu jo tādai primitīvai 2 pakāpj turbīnai diez vai tā sasniegs pat 10% un tad pieliekot klāt ūdnei varētu tas cipars patiešām sasniegs un pat pārsniegt tos 10%, atceraties ka parastam rakeš dzinējam pie zemiem ātrummiem 0-100m/s effektivitāte ir nožēlojami 1-2% tākā 10% ir >5x uzlabojums degvielas patēriņā, kas nozīmē ka mazāk vaizdēs lādēt degvielu uz rakeš ragavas
- izmanto rakeš dzinējus, kā bildē, parasto turbīnas degšanas kambaru vietā, tas tiek darīts ar domu ka pēc raketes palaišanas saucamā turbīnu ragava turpinās lidot ar raketi un tad šie rakeš dzinēji ietu tīrā rakeš režimā, proti 2 darba režimi viens lineārās turbīnas otrs tīrs rakeš režims.
vispār šādu dzinēju kombeni kur varētu turbīnu pārveidot par rakeš dzinēju, jeb hibrīd rakeš turbīnu jau ir mēginājuši taisīt, vismaz koncepti ir redzēti, bet kā parasti tehnologijas ir grūti savienojamas, bet īpatnēji ir tas ka lineārās turbīnas scenārijā šī sistēma ir viegli atdalāma, līdz ar to transformācija no viena tipa dzinēja uz pavisam ko citu ir iespējama, es šito pirmo lineārās rakeš turbīnas
- zīmējumā tā skaitās 2 pakāpju turbīna jo tur gāzes iet caur 2 lāpstiņu rindām, viena ir sliede un pa malām ir otra lāpstu sērija, izskatās ka tur ir 3 rindas bet gāze ceļo cauri 2 rindām tādēļ arī 2 pakāpju.
- ja iedomājamies ka rakeš ragavas lineāri izvietotie rakeš dzinēji ir ar jaudu X tīrā rakeš režimā tad lineārās ūdens turbīnas režīmā jauda varētu kāpt pa >10x dēļ šīs turbīnas režīma paaugstinātās energo effektivitātes, un ko tas nozīmētu reāli darbībā ?
piemēram ja rakeš ragavas dzinēju kopējā grūšanas jauda (thrust Nutonos) rakeš režimā būtu 25% (0.25X vai izsakot paātrinājumā dotu 0.25G (2.5m/s paātrinājumu) ) no kopējā raketes+rakeš ragavas svara tad sākumā turbīnas režimā jauda būtu 250%, jeb 2.5X kas nozīmētu 25m/s ( 2.5G) uzrāvienu pa rakeš sliedes ceļu, un ar tādu uzrāvienu var tīri ātri sasniegt lielus ātrumus, + sliežu ceļš būs samērā īs pāris Km 3-5km lai tiktu līdz Mach1 ātrummam, vispār ideja to raketi laist par augsta kalna nogāzē novietotu sliedi ar kādu 30 grādu izejas lenķi, un šādi izsviežot raketi augsti kalnā ātri varētu tikt caur zemes blīvajiem atmosfēras slāņiem tikt līdz 20+ km augstummam, un šajā posmā rakeš ragava darbinātu savus dzinējus piepalīdzot raketei.
- tākā rakeš ragava lidos pēc iedzīšanas līdzi raketei līdz kādiem padsmit Km augstummam tad tas nozmē ka tai vaidzēs nelielus spārniņus, airodinamisku formu, navigāciju lai varētu atlidot/atplanēt atpakaļ uz palaišanas lauka pēc palaišans, lai varētu veikt nākošo lidojumu.
rakeš ragavai ir jālido, jāplanē tādēļ ka izmantojot parašūtus priekš nolaišanās izmaksātu dārgāk, ja vaidzētu braukt kautkur nezin kur un savākt + pie piezemēšanas var kautkas sabojāties, slsisties, vārdsakot šitās parašut atgūšanas procedūras izmaksā baigo piķi, tākā ja atpakaļ tā rakeš ragava nelido tad labāk lai paliek tur kur nosēžās.
karoči šitā hibrīd dzinēja ideja ir intresanta, vismaz neko tādu nēsu redzējis netā.
mana ideja ir tāda ka varētu to lineāro turbīnas uzbūvi pamainīt, pielāgot rocket sled darbības principiem.
idejas specifikācijas ir tādas:
- sliedes lapstās/rievās ir pildīts ūdens, un lai ūdens tur iekšā turētos es esu iezīmējis sarkanu sienu pa malām, tā varētu būt kautvai plēve piekausēta, pielīmēta pie sliedes, un katru reizi pirms raketes palaišanas vaidzētu visu pa jaunu pielimēt un piepildīt ar ūdeni.
Udeņa funkcija ir kalpot kā reakcijas massa, lai palielinātu grūst spēku jo otrā lāpstu rinda daļēja ūdens/tvaika plūsmu novirza prom no raketes tādejādi radot pretspēku un dzen raketi uz priekšu, ar šo ūdens palīdzību es domāju ka pieaugtu grūšanas spēks, jo palielinātos reakcijas massa, kur pats galvenais ka šā ūdens massa ko grūdīs neatradīsies uz rakeš ragavas un nebūs līdzi jānes, un te tiek nošauti 2 zaķi ar 1 šāvienu, proti teorētiskā ūdens reakcijas massa netiek līdzi nesta + tiek būtiski palielināta raketes jauda pie tā paša energijas/degvielas patēriņa, jo šajā gadījumā ar to pašu energijas daudzumu tiks grūsts daudz lielāks matreāla daudzums caur turbīnu līdz ar to palielinot raketes grūst spēku. Vienvārd sakot to var saukt par effektivitātes pieagumu 1.5-2x, piemēram varat apstīties kā ūdeni grūž klāt parastajās turbīnās un raketēs lai uz īsu laiku palielinātu jaudu. šeit tā ideja ir līdzīga tikai tas ūdens nebūtu jānes līdzi. idejiski var arī bez ūdens, bet tad man liekās ka būs baigi švakā effektivitāte nu jo tādai primitīvai 2 pakāpj turbīnai diez vai tā sasniegs pat 10% un tad pieliekot klāt ūdnei varētu tas cipars patiešām sasniegs un pat pārsniegt tos 10%, atceraties ka parastam rakeš dzinējam pie zemiem ātrummiem 0-100m/s effektivitāte ir nožēlojami 1-2% tākā 10% ir >5x uzlabojums degvielas patēriņā, kas nozīmē ka mazāk vaizdēs lādēt degvielu uz rakeš ragavas
- izmanto rakeš dzinējus, kā bildē, parasto turbīnas degšanas kambaru vietā, tas tiek darīts ar domu ka pēc raketes palaišanas saucamā turbīnu ragava turpinās lidot ar raketi un tad šie rakeš dzinēji ietu tīrā rakeš režimā, proti 2 darba režimi viens lineārās turbīnas otrs tīrs rakeš režims.
vispār šādu dzinēju kombeni kur varētu turbīnu pārveidot par rakeš dzinēju, jeb hibrīd rakeš turbīnu jau ir mēginājuši taisīt, vismaz koncepti ir redzēti, bet kā parasti tehnologijas ir grūti savienojamas, bet īpatnēji ir tas ka lineārās turbīnas scenārijā šī sistēma ir viegli atdalāma, līdz ar to transformācija no viena tipa dzinēja uz pavisam ko citu ir iespējama, es šito pirmo lineārās rakeš turbīnas
- zīmējumā tā skaitās 2 pakāpju turbīna jo tur gāzes iet caur 2 lāpstiņu rindām, viena ir sliede un pa malām ir otra lāpstu sērija, izskatās ka tur ir 3 rindas bet gāze ceļo cauri 2 rindām tādēļ arī 2 pakāpju.
- ja iedomājamies ka rakeš ragavas lineāri izvietotie rakeš dzinēji ir ar jaudu X tīrā rakeš režimā tad lineārās ūdens turbīnas režīmā jauda varētu kāpt pa >10x dēļ šīs turbīnas režīma paaugstinātās energo effektivitātes, un ko tas nozīmētu reāli darbībā ?
piemēram ja rakeš ragavas dzinēju kopējā grūšanas jauda (thrust Nutonos) rakeš režimā būtu 25% (0.25X vai izsakot paātrinājumā dotu 0.25G (2.5m/s paātrinājumu) ) no kopējā raketes+rakeš ragavas svara tad sākumā turbīnas režimā jauda būtu 250%, jeb 2.5X kas nozīmētu 25m/s ( 2.5G) uzrāvienu pa rakeš sliedes ceļu, un ar tādu uzrāvienu var tīri ātri sasniegt lielus ātrumus, + sliežu ceļš būs samērā īs pāris Km 3-5km lai tiktu līdz Mach1 ātrummam, vispār ideja to raketi laist par augsta kalna nogāzē novietotu sliedi ar kādu 30 grādu izejas lenķi, un šādi izsviežot raketi augsti kalnā ātri varētu tikt caur zemes blīvajiem atmosfēras slāņiem tikt līdz 20+ km augstummam, un šajā posmā rakeš ragava darbinātu savus dzinējus piepalīdzot raketei.
- tākā rakeš ragava lidos pēc iedzīšanas līdzi raketei līdz kādiem padsmit Km augstummam tad tas nozmē ka tai vaidzēs nelielus spārniņus, airodinamisku formu, navigāciju lai varētu atlidot/atplanēt atpakaļ uz palaišanas lauka pēc palaišans, lai varētu veikt nākošo lidojumu.
rakeš ragavai ir jālido, jāplanē tādēļ ka izmantojot parašūtus priekš nolaišanās izmaksātu dārgāk, ja vaidzētu braukt kautkur nezin kur un savākt + pie piezemēšanas var kautkas sabojāties, slsisties, vārdsakot šitās parašut atgūšanas procedūras izmaksā baigo piķi, tākā ja atpakaļ tā rakeš ragava nelido tad labāk lai paliek tur kur nosēžās.
karoči šitā hibrīd dzinēja ideja ir intresanta, vismaz neko tādu nēsu redzējis netā.