ideja Par rocket sled launch assist

Lidojošie, rāpojošie un statiskie mehānismi un tajos izmantotās tehnoloģijas, kas paredzētas tuvējā un tālā visuma izpētei

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby Epis » 04 Jan 2012, 20:03

reku pāris bildes, manai uztjūnētai Falcon 1 raketes pirmai pakāpei ar apaļiem magnētiem kas iestiprināti alumīnija sliedē gar sāniem, un tur ir 2 sliedes.
un es aprēķināju ka vaidzētu ap 460kg magnētu ar T/W reitingu 60:1 tas faktiski varētu raketi ar 8G palaist, bet droš pa liek droš laidīs ar 4-5G, jo vaig arī kādu jaudas rezeri, un tie kas kautko parasti konstruē, atstāj bišķi rezervi kādu, un tālāk es izrēkināju cik daudz magnētus vaidzēs lai uztisītu 24m garu magnētu rindu ar nelielu atstarpi 6-7mm starp tiem priekš sliedes stiprinājuma vietas, un sanāca ka vaig 366 magnētus 1.255 kg smagus ar diametru 6cm un garumu 6cm
un uzzīmējot to rāmi kurā liekās magnēti dabūju rāmja svaru 86.5kg (12m) tas nozīmē ka 2 rāmji kopā svers 173kg un + magnēti 460 = 633 kg priekš magnētiskās sliedes. un sanāk ka sliede, jeb stiprinājums sver 27% no kopējā svara, nu tas nav maz, bet nav arī daudz.

reku bilde kā izskatās.
Magnet_Falcon1sansk.png
Magnet_Falcon1sansk.png (82.08 KiB) Viewed 14508 times

Magnet_Falcon1magn.png
Magnet_Falcon1magn.png (160.82 KiB) Viewed 14508 times

Magnet_Falcon1.png
Magnet_Falcon1.png (320.47 KiB) Viewed 14508 times


nu uz kopējā raketes fona, reli dzīvē tā magnētiskā sliede izskatītos ļoti maza līnija, un kopējai raketes airodinamikai nemaisītu, vispār tie magnēti tur nekam nemaisa, un elektro motora slodze tiktu vienmērīgi sadalīta pa visu 1 rakeš pakāpes degvielas tvertni, takā slodzes sadalījums būtu vienmērīgs nevaidzētu tur neko daudz pārtaisīt, un stiprināt, + tā magnētiskā sliede pate pa sevīm pēc izlidošanas kalpos kā strukturāls degvielas tanka stiprinājums, un tas varētu palīdzēt ka 1 pakāpe laidīsies lejā no kosmosa, jo tur papild izturība par skādi nenāk, kā nekā vairums degvielas tvertņu savērpjās, un deformējās un šitādi nostiprināta smagāka tvertne var izrādities tīri labs risinājums, un tas nozīmē ka magnētiskais motors ne tikai kalos kā starta motors, bet velak arī kā strukturāls elements, proti dubult funkcionalitāte, un ne daudz ir tādu tehnologisku risinājumu kuri var veikt vairākas funkcijas dažādās izmantošanas stadijās.
faktiski tos magnētus var integrēt raketes nesošajāstruktūrā,balstā, un ja taisa 3 sliedes ta magnētu izmērs kristos un tos būtu vēl grūtāk pamanīt un varētu to nesošo 3 sliežu struktūru uztaisīt noturīgāku, nekā ja ir tikai 2 balsti, vispār ar 2 balstiem neko nevar nostiprināt, minimums ir 3 un vairāk jo slodzes ir uz visiem virzieniem, un ja ir 2 balsti ta saniski slodzi viņi nevar uzņemt vienkārši salocīsies, tadeļ vaig 3šo. būs jāparzīmē.
Epis
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 146
Joined: 09 Sep 2010, 12:59

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby asgard » 05 Jan 2012, 22:57

Teorētiski, ja tāda magnētiskā katapulta var paātrināt raķetes ar 4+ G pārāk nepalielinot raķetes tukšo masu tad uzbūvējot garāku katapultu kaut kur augstu kalnos, lai gaisa pretestība mazāka varētu iztikt ar 1 pakāpi un šaut SSTO raķetes. Falcon9 1. pakāpei tukšas : pilnas masas attiecība laikam bija ~1:20, principā ja tāpat no zemes palaistu vienu pašu 1. pakāpi tad tā varētu aiziet līdz orbītai kā SSTO ar kkādu nelielu kravu.
Ja 1. pakāpi iedzītu līdz kādiem 500 + m/s tad krava SSTO variantā pieaugtu diezgan ievērojami, īpaši jau tāpēc ka varētu izmantot vakuumam optimizētus dzinējus.

Vispār, iedodot tādu ātrumu, ka dzinējus var startēt 20+ km augstumā, kur praktiski jau vakuums varētu izmantot ļoti vienkāršus un lētus darbam vakuumā optimizētus dzinējus bez turbopumpjiem kam degvielu padod ar bākas spiedienu.
User avatar
asgard
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 175
Joined: 14 Nov 2008, 01:40

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby Epis » 06 Jan 2012, 20:01

asgard wrote:Teorētiski, ja tāda magnētiskā katapulta var paātrināt raķetes ar 4+ G pārāk nepalielinot raķetes tukšo masu tad uzbūvējot garāku katapultu kaut kur augstu kalnos, lai gaisa pretestība mazāka varētu iztikt ar 1 pakāpi un šaut SSTO raķetes. Falcon9 1. pakāpei tukšas : pilnas masas attiecība laikam bija ~1:20, principā ja tāpat no zemes palaistu vienu pašu 1. pakāpi tad tā varētu aiziet līdz orbītai kā SSTO ar kkādu nelielu kravu.
Ja 1. pakāpi iedzītu līdz kādiem 500 + m/s tad krava SSTO variantā pieaugtu diezgan ievērojami, īpaši jau tāpēc ka varētu izmantot vakuumam optimizētus dzinējus.

Vispār, iedodot tādu ātrumu, ka dzinējus var startēt 20+ km augstumā, kur praktiski jau vakuums varētu izmantot ļoti vienkāršus un lētus darbam vakuumā optimizētus dzinējus bez turbopumpjiem kam degvielu padod ar bākas spiedienu.


SSTO rakete diez vai sanāks, mana versija ka vaidzēs minimums 2 pakāpes, jo ja magnēti lido līdzi ta tos būs ļoti grūti pārklāt ar termo izturīgiem pārklājumiem lai SSTO versijā ka laistos lejā tie netiktu sadedzināti, tadeļ arī magnētiskā motora pakāpe labākā variantā varētu iedzīties līdz 1000 m/s un tad lidot lejā, lai nevaidzētu tos apsegt ar spec pārklājumiem.

runājot par rakeš dzinējiem un to priekšrocībām ja lido gandrīz vai vakumā, kā iešana bez turbo pumpjiem, ta pirmai rakeš pakāpei arī varētu likt vakuma optimizētus dzinējus ja tie ietu kombinācijā ar nelieliem atmosfēriskiem TurboJet/RamJet dzinējiem, proti dzinēji startētos tulīt pēc katapultēšanas, un takā vakum dzinējiem jauda būs maza, ta to daļēji kompensētu atmosfēriskais kādas 30-40sekundes, kamēr izies no atmosfēras, un lenām augot vakum dzinēju jaudai tie pārņems stafetes otru pusi.

Te var pieminēt hibrīd dzinēju kas ir Lockheed SR-71 "Blackbird" J58, proti tur ir hibrīd turbo dzinējs iekš RmJet atrodās turbojet dzinējs, un līdz ātrummam mach 1.6 iet turbo dzinējs pēc kā pārslēdzās uz ramjet un pēc wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_J58 virs Mach 3 ātruma 80% jaudas ģenerē Rmajets proti afterburneris, un pate turbīna tikai 20%, T/W reitings dzinējam ir 6:1 nu tas nav daudz bet dzinējs iet līdz Mach 3.2, tākā strādās viņš vismaz ilgi. un galvenais jau to dzinēju vaig lai varētu pirmā rakeš pakāpe atpakaļ atlidot, kautvai vertikāli sežoties, tas nozīmētu ka dzinēja jauda veretu būt 2-3x lielāka nekā tukša 1 pakāpes massa, līdz ar to tas dotu pāris % no kopējās reketes vajadzīgās jaudas līdz Mach 3.2 un ja 1 pakāpei būs vakuma uztjūnēti rakeš dzinēji, kas iet bez turbo pumpjiem tikai uz iekšējo degvielas tverņu spiedienu, ta tie pāris J58 dzinēja jaudas % būtu tie kas aizpildītu pirmo padsmit sekunžu jaudas trukumu kamēr rakete vertikāli uzņem augstumu, un augstums uzņemsies ļoti ātri un virs padsmit kilometriem atmosfēras spiediens super strauji kritīs un tas nozīmē ka pieaugs vakuma dzinēja jauda un arī ap to laiku būs samazinājies raketes degvielas svars, līdz ar to būs tīri liels paātrinājums. karoči šitāda kombinācija varētu būt optimāla, un pēc pakāpes atdalīšanās pirmai pakāpei pirms krišanas lejā vaidzētu kādu daļu sava ātruma nobremzēt, un ta laisties lejā ar atmosfēriskiem dzinējiem un veikt vajadzīgos manevrus lai atlidotu atpakaļ.

runājot par Elektromangētisko motoru tad cik esu noskaidrojis tur vaidzētu speciālus elektromagnētus ar speciāla sakausējuma stiklmetāla metglas un citu sakausējumu serdi proti tos kas spēj sakoncentrēt spēcīgu magnētisko lauku >0.5 tesla lielu, un parastā bleķa serde spēj sakoncentrēt ap 0.002 T un virs tā vaig speciālus matreālus, savādāk elektromagnēti vienkārši nespēs radīt tik koncentrētu magnētisko lauku lai izmantotu visu magnētu potenciālu. pagaidām nēsu nekādus elektro magnētu dizainus pētijusi, un nav arī nekāda softa kur varētu ātri pamodelēt vienkāršu elektromagnētu, tādu kas varētu radīt pietiekami spēcīgu magnētisko lauku nepieciešamos izmēros.
velviena izeja ir izmantot plakanākus magnētus, kuriem ir krietni mazākas jaudas magnētiskais lauks, ta varētu izmantot lielāku elektro magnētu, vai arī elektro magnētu bez metala serdes, proti tukšu vadu spoli (air core).
Epis
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 146
Joined: 09 Sep 2010, 12:59

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby nelabojams » 07 Jan 2012, 16:24

Es neņemtu darbā inženieri, kas nav draugos ar elementāru pareizrakstību. Tas apliecina cilvēka domāšanas kultūru vispār un lai kāds ģēnijs nebūtu, reālu produktu no tāda neizspiedīsi :? .
Ja Zeme tiešām būtu plakana, kaķi jau sen visu no tās būtu nometuši lejā.
User avatar
nelabojams
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 180
Joined: 02 Nov 2008, 12:41
Location: Naukšēnu novads, Ķoņu pagasts

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby peleks » 07 Jan 2012, 20:58

nelabojams wrote:Es neņemtu darbā inženieri, kas nav draugos ar elementāru pareizrakstību. Tas apliecina cilvēka domāšanas kultūru vispār un lai kāds ģēnijs nebūtu, reālu produktu no tāda neizspiedīsi :? .

lab lab, nav jau nekāds piedāvājums, vnk apspriesta doma parasto cilvēku vidū, ja jau tas būtu kkāds gala koncepts, vai kā viņus tur, tad proms nāktos bik iesvīst pie tā, lai viss pareizi izskatītos :)
TS 250/1250, TSOAG16mm,HEQ5, Nikon D7500, ZWO Asic120mm, Atik 490exm
User avatar
peleks
Melnais caurums
Melnais caurums
 
Posts: 992
Joined: 03 Jan 2010, 13:06

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby Epis » 07 Jan 2012, 23:17

lai uzinātu ko vairāk par to lineāro elektro motoru esu izdomāji pamegināt kautko uzmodelēt uz Ansoft Maxwell 3D "demo/studentu" versijas jo šitas nav nekāds komerciāls pasākums, vienkarši intresē vai tāds magnēt motors vispār ir iespējams lai katapultētu to raketi, un takā es to softu nezinu, ta cerams ka ar youtube vidaku pamācībām pietiks lai vienkāršu 2D, velāk 3D modeli ātri uztaisītu. būšu priecīgs ja dabūšu vismaz kautkādus motoru jaudas parametrus, un galvenais intresē vai patiešām var izpiest no tā neodija magnēta to 485:1 T/w attiecību (man reāli liekās ka būs daudz mazāk es prognozēju ka varētu max būt no 2-3x mazāka tā jauda, un tākā palasot litratūru par elektromagnētiem kā parasti var konstatēt ka lai kautko parēķinātu vaig daudz daudz laika ja to dara uz papīra te jau runa ir par gadiem kamēr izietu tur ntām teorijām cauri, un skaidrs ka tik daudz laika nav un gribās tā uz fikso, un dažādi kruti simulātor softi var palīdzēt.

nelabojams wrote:Es neņemtu darbā inženieri, kas nav draugos ar elementāru pareizrakstību. Tas apliecina cilvēka domāšanas kultūru vispār un lai kāds ģēnijs nebūtu, reālu produktu no tāda neizspiedīsi :? .

kautkāds bezsakars. varbūt ir kautkas pa tēmu piebilstams ?
Epis
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 146
Joined: 09 Sep 2010, 12:59

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby nelabojams » 08 Jan 2012, 10:12

Par tēmu nav piebilstams, jo tēmas nav. Ir tikai putra, kurā sagāzts viss iedomājamais. Komentārs pilnībā apliecina manu taisnību... Modelētājs atradies :p
Ja Zeme tiešām būtu plakana, kaķi jau sen visu no tās būtu nometuši lejā.
User avatar
nelabojams
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 180
Joined: 02 Nov 2008, 12:41
Location: Naukšēnu novads, Ķoņu pagasts

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby Epis » 08 Jan 2012, 22:03

nelabojams wrote:Par tēmu nav piebilstams, jo tēmas nav. Ir tikai putra, kurā sagāzts viss iedomājamais. Komentārs pilnībā apliecina manu taisnību... Modelētājs atradies :p

vai tu gaidīji komentāru kas apliecinātu pretējo tevis rakstītajam ? tāds varēja būt, bet vai ir vajadzīgs !

kas vainas modelešanai ? domā ka tas ir parastam mirstīgajam neaizsniedzams super advancēts līmenis vai ?

putra rodās deļ tā ka vairums dažādu launch assist konceptiem ir dažādas realizācijas pakāpes, un tādeļ sanāk konstatēt ka tādas idejas nav šajai dekādei domātas, un jāmeklē kas cits. gan jau varēs atrast ko tādu kas derētu esošai situācijai, un kādai līdzīgai idejai taisīt jaunu topiku neredzu jēgu, tas padarītu lietu vēl neskaidrāku, ta labāk visu likt vienā vietā.
Epis
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 146
Joined: 09 Sep 2010, 12:59

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby Epis » 04 Feb 2012, 20:05

lejā ir pārdomas par elektro magnētiskā motora ar to super augsto T/w parametru iespējamības pārdomājumu, un es domāju ka tas ir reāli tādu motoru uztaisīt, bet sākumā gribās pastāstīt par to ka labāk vertikāi palaižamai raketei vaidzētu citu nosēšanās metodi, proti vertikālā nosēšanās domāju ka nekam neder, arī ja izmanto turbodzinējus kuru uzdevums būtu tukšu raketi nosēdināt vertikāi man liekās ka vislabāk būtu samazināt turbo dzinēju jaudu līdz 0.5X thrust no tukšas raketes massas+bišķi atpakaļ ceļa degviela, lai tukšā rakete atpakaļ ceļā varētu lidot kā lidmašina un sesties horizontāli kā lidmašina protams sēdīsies rakete zemē ar tukšu bāku tadeļ nosešanās riteņi būs ļoti mazi un neko daudz vietas neaizņems, un arī turbodzinēji ta būs daudz mazāki nekā ja rakete sēstos vertikāli.
šitās pārdomas man ienāca prātā lasot pēdējo dienu preses notikumus, kur Armadillo airospace palaida savu pēdējo raketi kurai izmantoja parašuta bremzēšanu un tur bīj kārtējā neveiksme, un te jāpiezimē tas ka sākumā viņi armadillo airospace būvēja raketi kas vertikāli paceļās un pēctam vertikāli arī nosēžās ar rakeš dzinēju, un redzot to ka tur nekas nesanāk pārgāja uz parašutu, un to es izlasīju vienā foruma komentā ka SpaceX Elons musks iet diametrāli pretēju ceļu, kur sākumā viņi plānoja raketi sēdināt ar parašutu, kā to dara Armadillo tagat, un protams ka tā bīj neveiksme un tagat spaceX meginās sedināt raketi vertikāli ar kosmosā bremzēšanu kā to darīja Armadillo jau pirms vairākiem gadiem un izgāzās, karoči sanāk ka abas kompānijas megināja jau iepriekš to ko tagat megina pretējā un abos gadijumos izgāzās un paradoks tajā ka viņi domā ka meginot to ko kur izgāzās viņu konkurents viņiem paveiksies, proti spaceX iet vertikālā nosešanās ceļu, kur izgāzās armadillo un pretēji armadillo iet parašut ceļu kur izgāzās spaceX, un tas tik norāda uz to kompāniju bossiem nepielec tas ka tur nekas nesanāk, un kā ietiepīgi bērni megina atkal un cer uz brīnumu. skairds ka tur nekas nesanāks. tādeļ arī es domāju ka šitā vertikālā sešanās nekam neder, jāizmanto horizontālā lidmašinas stila sešanās un atpakaļ lidošana, tikai atšķirībā no lidmašinas kas ir ļoti neefektīva raketes launch assist transportā, vertikāli palaižama/katapultējama raketes pirmā pakāpe kurai būtu pāris mazu lidmašinas dzinēju ar minī spārniem vai bez spārniem varētu būt pavisam cita lieta jo atšķirībā no lidmašinas kurai kravas massa no pašmassasas ir labi ja1-1.5/3 šādai VTHL(vertical take-off horizontal Landing) raketei pašmasa varētu būt 1/20-25 tātad var ielādēt gan daudz degvielas gan arī nest smagu 2 pakāpes raketi, + Elektro katapulta parūpēsies pa starta iedzīšanu līdz kādiem 300m/s (maxh1 ātrummam) tas nozīmē ka 1 pakāpes rakeš dzinēji būs izmērā mazi, un mazjaudīgi, vispār šitā shemā atrisina visas problemas.

parakājos pa google meklējot Lineāro motoru parametrus šo to atradu, un izrādās ka parametri ir pat ļoti labi piemēram ņemam Linear Brushless Ironless Motoru http://www.pwr-con.com/brushless-motor.htm
tur ir motoru dokumentācija un var redzēt cik ta sver motora kustīgā daļa piemēram modelis LBF-032-048-161-01 http://www.pwr-con.com/ecommerce/produc ... 161-01.asp
sver 0.46 Kg
Intermittent Force @ 10% Duty Cycle: 55.3 lb (246.1 N)
tipa 24.6kg grūšanas spēks pie pašmasas 0.46kg dod Max paātrinājumu 53G jeb var arī to salīdzināt T/W reitingu kas būtu 53:1 kas nav slikti.
Image

un tas nav Max cipars ko var atrast citām firmam ir pat modeļi ar T/w reitingu 89-90:1 (tas jau ir labāk nekā rakeš dzinējs)

un tiem motoriem magnēti atrodās statistiskajā sliedē, un elektro pinumi kustigajā daļā, kas nozīmē to to ka tur viss ir apgriezt otrādi, kā manā idejā, kur magnēti ir pie kustīgās daļas (raketes) un elektro pinumi sliedē.
un redzot to ka lineāro elektromagnēt motoru jaudas svara attiecība ir 9-10x sliktāka kā neodija magnētu T/w pievilkšanas spēka ciparam 400-480:1 var droši secināt to ka ja apmainītu vietām Linear Brushless Ironless Motor magnētisko sliedi ar kustošo ragavu kur sliede būtu no elektro motoru pinumiem un ragava sastāvētu no jaudīgajiem pāris magnētiem varētu iegūt to super lielo T/w attiecību >400:1 atkarībā no tā cik svērtu pate ragava kurā stiprinātu iekšā tos magnētus, jo tā daļa varētu svērt mierīgi tik pat cik magnēti samazinot T/w uz pusi līdz >200:1, no otras puses priekš raketes jau varētu uztaisīt vieglāku rāmi kur magnētus sabāzt, ta varētu izspiest 300-350 T/w un ja integrē rāmi raketes nesošā struktūrā ta liekā metāla svars virtuāli pazūd.

un pierādījums ta ka var uztaisīt pretēju lineāro motoru, kur sliede sastāv no elektro magnēta (no divām pusēm) un kustīgā daļa(ragava) no magnēta, ir parastais elektromagnēts apaļš ko var nopirkt šeit http://www.solenoidcity.com/electromagn ... -100p1.htm un es to elektromagnētu kas ir 1' Diam 1.9' garš un viņa pievilkšanas spēks ir 17.69Kg un kādeļ tas ir intresanti, tādeļ ka NdFeB magnētam N42 markas 1' Diametra x1' platam pievilkšanas spēks ir 40.8kg un tad kļūst skaidrs ka ja paņem 2vus tādus standart elektro magnēt cilindrus un noliek katru savā magnēta pusē mēs iegustam kopējo pievilkšanās spēka jaudu 35.4kg kas ir +- tuvu PM magnēta 40.8 kg un skaidrs ka ja elektro magnētu bišķi pārslogo ta varētu izspiest no 1 magnēta tos 20kg uz ļoti īsu laika perjodu, un tas nozīmē ka vismaz tādi lētie standart elektro magnēti jau ir diez ko jaudīgi, kur to jauda ir puse no Pm magnēta jaudas. Vispār es domāju ka to elektromagnētu jaudu mierīgi varētu dubūltot ja izmantotu šķidro slāpekļa dzesēšanu, jo es lasīju ka vienā saitā ka ar Šķirdā slāpekļa, vai ūdens dzesi var magnēta jaudu palielināt līdz pat 200% tas nozīmētu ka +100% varētu bez liekām problēmām.
Epis
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 146
Joined: 09 Sep 2010, 12:59

Re: ideja Par rocket sled launch assist

Postby Epis » 06 Feb 2012, 15:33

Pierādīju Logiskā veidā ka tāds Lineārais Elektro motors ir iespējams veicot pāris aprēķinus ņemot pa piemēru vienu no labākās Motoru industrijas Lineārā motora parauga, proti Parker Trilogy I-FORCE IRONLESS motora kuram ir super augsts T/W reitings piemēram 210-4 modelim T/W sanāca 96 ( 494 N Max force dalam uz 0.51Kg svaru)
Trilogy_I_beamMotor.gif
Trilogy_I_beamMotor.gif (46.6 KiB) Viewed 14457 times


un kā var redzēt bildē to super labo rezultātu viņi sasniedza ar pinumu savīšanu ciešākā vijumā, proti 3 pinumus kas parati ir katrs pa sevīm tajos IronLess motoros šeit tie ir savīti apmēram tādā shēmā kā tas ir tajos kur ir dzelzs serde, uz kā uzvīt tos vadus tajā klasiskajā slēgumā, un šeit viņi izņem ārā to metala serdi un saliek pinumus vienā rindā dabūnot to pašu effektu + effektivitāti kas tajos smagajos ar dzelzs kodolu/serdi, bet svars ir daudz mazāks.
galvenā doma šeit ir tāda ka ja paņem šādu lineāro motora modeli ar esošiem prametriem un apmaina vietām ārējo Magnētisko U sliedi ar 2vām centra pinuma sliedēm, piemēram noliek divus kustīgās centra sliedes blakus vienu otrai un pa vidu laiž plānu PM magnētu sliedi tad pēc logikas vidējā magnētiskā sliede tiks grūsta ar tādu pašu spēku 494N kā pašlaik motora centrālā elektro magnētu sliede kas atgrūžās no 2vām PM magnētu sliedēm, un šeit pretējs variants un spēks uz PM sliedi būs identisks, bet tā lielā atšķirība ir tur ka PM magnētu sliede būs pēc svara vieglāka (es paņemu magnēt izmērus 34x243x6.35 mm ja magnēti ir 90% no tā laukuma (brīvās gaisa atsparpes varētu būt +-10%) ta tie svērs tikai 350 grami salīdzinot ar elektroMagnēt sliedi 510g un tad T/W ar magnētisko sliedi ta sanāk 141 un tas ir +46% pie sākotnējā T/w reitinga.
tālāk es salīdzināju PM magnētu Pievilkšanās Spēka / Laukuma attiecību, jeb cik liels ir magnētisma pievilkšanās spēks uz 1cm2 laukuma vienību un dažādiem magnētiem sanāca dažādi cipari proti 25.4x25.4x6.35 magnētam ar virsmas laukumu 6.45cm2 un spēku 11.9kg sanāk virsmas laukuma spēks 11.9/6.45=1.8 kg/cm2 tiem magnētiem kas ir plakanāki kā 38x38x6.35 virsmas laukums ir lielāks 14.51cm2 pie spēka 17.7 kg un tad sanāk vidējais spēks uz cm2 = 17.7/14.5=1.22 kg/cm2 kas ir krietni mazāk nekā biezākam magnētam, un tākā es nevarēju atrast tieši tādu magnēt izmēru kādi stāv tajā sliedē ta var pieņemt ka magnēts ar 34x34x6.35 varētu būt ar spēka laukumu ap ~1.4kg/cm2.
tālāk ka ir zināmi magnēta spēki var apskatīties cik stiprs magnētiskais lauks ir ELektroMotora pinumam, un tur sanāk tādi cipari kā motora vienas puses virsmas laukums ir 82.9cm2 un ja motora grūšanas spēks ir 49.4kg (ka strādā abas puses) ta vienai pusei tas ir 49.4/2/82.9 = 0.297 jeb ~0.3 kg/cm2 ja ierēķina arī otru pusi ta sanāktu kopējais 0.6kg/cm2 kas nozīmē to ka magnēts ir pa +130% stiprāks jeb 2.3x stiprāks par metāla pinuma spēku.
tas faktiski nozīmē ka industriālie elektro motori ir iestrādājuši drošības rezervi motoru dizainā un tā Max jauda ir 2.3x zemāka nekā PM magnēta Max pievilkšanas spēks, nu priekš Rakeš katapultas šo drošibas rezervi vaidzētu samazināt līdz kādiem pārdesmit % piemēram 0.3X no Max magnēt jaudas, ta vaidzētu dubultot ElektroMagnēta jaudu 2X līdz 1.2kg/cm2 kas nozīmētu ka manai PM magnēt lineārā motora T/W reitings pakāptos no 141:1 uz 282:1 un tas cipars jau ir tuvs Max ko var izspiest no tāda magnēta (magnētam ar 1.8kg/cm2 T/W reitings bīj 360:1) un protams ka ja ir iespējams kāpināt elektroMagnēta pinuma jaudu vēl tālāk ta var ielikt biezāku Pm magnētu kas atgādina vairāk kluci kur viss spēcīgākā magnēta markas N50 klucim T/w ir 453:1 un ta ar 30% drošibas limitu dabūtu dzinēju kura T/w ir 317:1 :) bet ja apskatās cik liels jaudas blīvums būtu tam kuba magnētam ta tur sanāk 8.5kg/cm2 kas ir 14x vairāk nekā elektromagnētam(ar abām pusēm)

Atradu jaunu magnēta spēka parametru kas raksturo kopējo magnētisko vilkšanas spēku no 2vām pusēm, un izrādās kas velkot no 2vām pusēm šiem plakanajiem magnētiem spēks pieaug daudz vairāk, proti parastam magnētam 25.4x25.4x6.35 2 plākšnu pievilkšanas spēks ir 33.3kg pēc šī magnēt veikala kataloga http://www.kjmagnetics.com/proddetail.asp?prod=BX0X04
bet ja magnēts pievelk klāt metala plāksni no vienas puses tā spēks ir tikai 13.6kg starpība ir liela !! 2.4X un tas nozīmē ka tam plakanajam magnētam energijas blīvums ir daudz augstāks ja to izmanto konfigurācija ka tas ir pa vidu 2 elektroMagnēt Sliedēm, un ta magnēta kopējais abu pušu spēka /laukuma vienība ir 5.16 kg/cm2 un intresanti ka tas lielums tuvujoās kvadrāt magnētam, un dīvaini ir tas ka kvadrāt magnētam spēks pievelkot no vienas puses vai abām kopā ir viens un tas pats, proti nav starpība vai velc no 1 puses vai no 2vām vairāk ārā dabūt tur nevarēs, bet plakanajiem šī starpība ir ļoti liela.
karoči izrēķināsu vēl Plakano magnētu T/W tātad magnēts 25.4x25,4x6,3 = 4.09 cm3 x7.4g/cm3 = 30.31 grams un ja tam kombinētais PullFOrce ir 33.3kg ta 33.3/0.03031=1098 (T/W) :shock:
vells parauj tas tik ir cipars !!!.
nu ja tas patiešām ir tā ta šaubu nav ka var uztaisīt vismaz 500:1 T/w reitinga ElektroMagnētisko katapultu kur magnēti stāv uz raketes, un ja laiž raketi ar 90m/s/s paātrinājumu reālais 10G paātrinājums ta magnēt motora svars būs 1/50 no kopējās rakeš massas, kas ir pieņemams lielums un nenoslogos raketi pārāk smagi pēc katapultēšanas.

un tas nozīmē ka elektromagnētiskā sliede ir jāpārslogo par 200% no Max pīķa jaudas, ko var izdarīt ja sliedi atdzesē ar šķidro Slāpekli, ta varētu izpiest 3x lielāku jaudu jeb 49.4*3= 148 kg jaudu no itkā 350g magnētiem (pa vecam) bet pa jaunam magnētu massu varētu mierīgi samazināt pa 2x jo no divām pusēm tie ir virs 2x jaudīgāki, un tad ja magnēt sliede svērtu 175g mēs iegūtu T/W reitingu 148/0,175= 846 (ar veco megnēt biezumu 422 kas arī būtu OK) visticamāk ka ta tas cippars varētu būt ap 400-500 robežās kas ir droši iespējams (puse no Max iespējamā).

nu izskatās ka ja labi vēlās var atrast risinājumu vismaz uz papīra un logikas balstītu kā tās raketes katapultēt :)
Epis
Brūnais punduris
Brūnais punduris
 
Posts: 146
Joined: 09 Sep 2010, 12:59

PreviousNext

Return to Tehnoloģijas

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron