asgard wrote:Patestēju, man sanāca ka ja sākuma ātrums ir mach ~3,5 un augstums ap 25 km tad divpakāpju raķetei krava pieaug par 65 - 70 %
normāls pieaugums
Pēdējās pardomas par to cik varētu svērt pate kombo rakete, attiecībā pret tās grušanas jaudu un cik daudz varētu svērt dzesēšanas Oxidētāj šķidrums N2O, cipari protams ņemti attiecīgājā dzinēj tehnologijām, un tos aptuveni var tad pielidzināt progresīvākajam Skylone lidmašinas principiem.
un vēl noskaidroju par tām degvielām C3H8 (propāns) un to cik vaig daudz Oxidētāju (gaisu) un N2O un tur sanāk šādi cipari:
O2 - 32 g/mol / C3H8 - 44.1 g/mol
C3H8+5(O2)= 44.1+160=204.1 g/mol
tātad ja C3h8 masa ir 1kg tad O2 vaidzēs 204.1/44.1 =4.6-1= 3.6kg
un ja gaisā ir 20% O2 tad vaidzēs 18kg gaisa priekš 1 kg propana, nu tīri normāla attiecība

tālāk kā varētu degt propāns ar N2O megināju pats izdomāt kādi savienojumi varētu rasties un izmantoju ķīmisko formulu balansēšanas kalkulātoru
http://www.personal.psu.edu/jzl157/balance.htm#exampleC3H8 + 10 N2O = 10 N2 + 4 H2O + 3 CO2 sanāk ka 1kg propāna vaidzēs 9.9Kg N2O tātad 1:9.9
jautājums kas vēl nav skatīts būtu cik daudz vaidzēs dzesētāju un cik vispār var atļauties likt dzesētāja massu un tas varetu būt atkarīgs no tā cik reizes tas kombo dzinējs būs vieglāks par piemēram turbo/rocket un tad tā ietaupītā svara massa varētu tikt aizpildīta ar papild N2O dzesētāju, šāds modelis ja kas ir Skylone projektam, jo viņiem tur arī ir tas kombo režims, jeb turbo/rocket, vienīgi viņiem tā turbīna, kas saspiež gaisu, ir N-tās reizes vieglāka nekā standart turbo/rocket režimā, jo ienākošais gais tiek dzesēts ar H2 gāzi, un deļ tā ka viņi atdzesē to ienākošo gaisu viņi var likt daudz reiz vieglāku turbīnu + papild nepieciešamais dzesēšanas H2 gāzes apjoms ir mazāks nekā ja taisītu pēc vecā modeļa, + lidojot šī gāze tiek iztērēta, un lidaparāta svars krītās vairāk nekā vecajā turbo/rocket režimā un parastai turbo/rocket ir 4-5X grūšanas/masas attiecība, savkārt Skylone dzinējiem projicē to 10-15X un es tam savējam dzinējam to ciparu projicētu vēl lielāku no 20-30X, un tad ja piemēram paņem 30X ciparu dzinējam tad tas sanāk 6x vieglāks nekā turbo/rocket versija, un tas man liekās ir reāli, jo ietaupījums būtu pārsvarā uz vieglo kompozīt matreālu izmantošanu, kā S-glass (ārējam apvalkam, termo noturībai lidz kādiem 500-600C tempertūrai, un arī ķīmiskai noturībai, jo kevlārs tādās tempertūrās visdrīzāk ka sāks degt, un sairs, tākā jātaisa kompozīt sviestmaize kur no ārpuses S-glass, kā kosmetiskais termo, ķīmiskās barjeras slānis, un iekšā strukturālai izturībai kevlāru, vai kevlār/carbon kombo audumu, ja kas S-glass izmanto TOP reaktīvajos iznīcinātāj lidmašin korpussos, spārniem un visām šķautnēm, tākā MAch ātrumu izturēt S-glass var
un tiem rakeš dzinējiem vaidzētu atrasties raketes augšā, piemēram 4 gabali pa apli apkārt centram, jo tie ir gaisa dzinēji un lai tie labāk ietu viņiem vaidzēs izmantot centra raketes airodinamisko virsmu kas palīdzētu saspiest un novirzīt vairāk gaisa uz dzinējiem, un šādā konstrukcijā lejā var samontēt piemēram 3 pakāpju degvielas tvertnes kuras tad varētu lidojuma laikā mest nost, un tas izskatītos šādi:
1.pakāpe ir gais/rakeš režima tvertne, kur ir ļoti maza propān bāka un milzīga N2O dzesētāj bāka priekš pirmā lidošanas posma kas iedzen raketi līdz 4000km/h, te varētu arī atbrivoties no tā ārēja gaisa turbo savācēja, iespējams no kādas savāceja daļas, jo vaidzība pēc tā zūd.
2.pakāpe rakeš režims kas iedos vēl papild 1100km/h ātrumu.
3. tāds pats kā 2 kur būs +1100km/h ātrums
un tā nokļustam līdz orbitas ātrummam kautkur 27000-28000 km/h
un pēc izmaksāsm ja kuģim nomet tikai degvielas tvertnes tad tas jau skaitīsies lēts brauciens, jo lielo piķi maksā rakeš motori, bet bākas skaitās tik pat lētas kā degviela, kas tajā.
un dzinejiem būtu jābūt nedaudz uz āru pavērstiem kādi 5 grādus iekšēje rakeš dzinēji un 10 grādos ārējo gaisa dzinēj apvalku, lai to plūsmu novirzītu bišķi sāniski, tad nevaidzētu pašai raketei nekādas dārgas termo aizsardzības.
vēlviens bonus šādam dizainam ka dzinēji atrodās raketei augšā ir tāds ka zūd vaidzība pēc 3 assu motoru hidrauliskās stabilizācijas sistēmas, kas ir parastajiem rakeš dzinējiem lai noturētu raketei vertikāli, un ja dzinēji ir vertikāli raketes smaguma centrs būs stipri zemākā līmenī un varēs regulēt virzienu regulējot dzinēju jaudu.
domāju ka šāds koncepts ja to kāds realizētu dzīvē būtu labāks par Skylone kurš neko pa ceļam ārā nemet, nesamazina savu massu, un tas ja kas dārgi atspēlējās, jo tā krava ko nogādā kosmosā vispār viņam ir maza, manā versijā metot ārā nederīgās degvielas tvertnes, daļu no dzinēja, tiem cipariem vaidētu būt lielākiem, it sevišķi ja rakeš režimā varētu izmantot H2/LOX kombināciju (pēdējās 2 pakāpes, un 1 pakāpē propānu un N2O, varētu būt hibrīd kombinācijas.