asgard wrote:Izklausās pēc kkā līdzīga Arcjet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arcjet_rocket
pēc šitā linka sanāk ka ar to elektrisko arkas izlādi ir izdevies sasniegt gāzu izejas ātrumus 16km/s kas ir apmēram 1600s ISP salīdzinot ar pašreizējāmraķetēm 350s ir 4.5x lielāks isp un tas nozīmē ka vaig 4.5x mazāk degvielas,
istanībā šito dzinēja ideju varētu saukt par VCCW & ARCjet combo dzinēju


un padomājot par tiem esošajiem ARCjet experimentu razultātiem (16km/s) tad VCCW dzinēja gadijumā sākotnējā gāzu tempertūra, jau būtu >3000C (tajos arcjet eksperimentos izmanto H2 gāzi ar tempertūru 0C), un ja sāk ar gāzi kas ir jau >3000C karsta, un svī nes ķīmisko reakciju energiju un tās gāzes ātrums varētu būt no 2-3km/s atkarībā tur no dažādiem faktoriem, tad sanāk ka ja ar elektrību pieliek klāt vēl papild 16km/s tad sanāk 18-19km/s galējais gāzes ātrums un tas būtu 19/3.5= 5.4x labāk

un kāds reāls piemērs varētu būt piemēram vecie aprēķini kur bīj 20t rakete kas gāja ar paātrinājumu 50m/s un nepieciešamā energija lai to veiktu bīj 10Mw un tad sanāk ka raketes pašmasa (N) = 200K N un tad priekš +5G vaig 200*5 = 1M N Trust jaudu, nu un ja ķīmiskās VCCW raketes jauda/ VCCW & AECJet = 1/5.4
tad vaidzētu raketi ar 184KN un atikušos 814KN vaidzētu pievest ar elektrību tad vaidzētu 8.14Mw elektriskās jaudas, nu īstanībā pateicoties ķīmiskajai raketei mums vaidzētu par 18.5% mazāk elektrības nekā ja to lietu darītu bez kīmiskās energijas palīdzības, galvenais ir tas ka šādā kombinācijā ja kas var piekombinēt to parasto ķīmisko dzinēju tādā jaudā lai pēc kombinētā (VCCW & ARCjet) cikla rakete nesāktu krist lejā un spētu turpināt lidot līdz LEO.
proti darbības cikls būtu tāds ka bezpilotu helekopteris vai arī kāds H2 balons nostieptu 2 augstsprieguma vadus augstums domāju ka varētu būt līdz kādiem 5+km vadi varetu būt no karbona auduma (vieglās par bleķi un arī vada elektrību) un tad šos 5+ km rakete nestos ar +5G paātrinājumu kārtīgi ieskrietos un tad kad vads beigtos turpinātu ceļu parasti bez elektriskās papild jaudas, kamēr neizietu kosmosā, vai retinātākā atmosfērā kur piemēram atvērtu kādus saules paneļus, vai cita tipa energij uztverošos elementus kas ražotu elektrību, varbūt arī tas varētu būt atom reaktors, vārdsakot tas nav svarīgi no kurienes dabūtu energiju, bet ja tā būtu tad vrētu turpināt ceļu ar lielo 1800-1900s ISP bet kādu 5X mazāku elektrisko (kādi 1.6MW jaudu jo rāli tos 8+ Mw dabūt vairs kosmosā nevarēs, bet ar kādiem lāzer, vai saules koncentrātoriem no zemes vai pat kosmosa, varētu sakoncentrēt un pievadīt tāda līmeņa elektrisko jaudu
piemēram ja 1.6MW energijas pievada uz augstas efektivitātes (35+%) augstas temperturas saules bačām kuras izmanto tajās saules koncentrātor sistēmas tur koncentrē 300X saules gaismu uz šādiem paneļiem un šai gadijumā koncentrēšanās lielums būs krietni mazāks jo piemēram ja falcon 1 rakete kuras izmērus es te ņēmu varētu attīt 50m2 saules paneļus (2x 20m(augstums) x1.25m(platums) ar sādiem paneļiem tad lai dabūtu jaudu 1.6Mw vaidzētu iegūt 32KW/m2 un ja tā effektivitāte būtu ap 35% (laboratorijās laikam ir arī 40% protatipi) tad vaidzētu koncentrēt 91KW saules energijas uz m2 paneli un tākā uz zemes ekvadorā saules radiācijas spēks ir 1kw/m2 tad tā koncentrācijas pakāpe būtu 91X un šobrīd izmanto paneļus ar 300X tākā tā ir 1/3 no max jaudas, protams tiem paneļiem ir dzesešanas radiātori, bet tākā kosmosā tādu nav laigan šeit dzesēšanai varētu izmantot retināto atmosfēru un ja paneļus atvērtu jau kādos 20km virs zemes tad atmosfēra varētu dzesēt tos tīri labi un varbūt pat varētu lielāku jaudu laist, bet nu tas ir tā zinātniskās fantastikas stillā

laigan šāda stila raketei nenāktu par siliktu nelieli spārniņi jau no pašas palaišanas brīža, kas varētu kalpot gan kosmosā, gan arī fāzē kad rakete tiek barota no saules bācu energijas, par dzesēšanas radiātoriem, + varētu dot nelielu airodinamisko pacēlumu pārējot no vertikāla lidojuma uz horizontālu pēc tiem 5+ Km kad iedzenās ar elektrību un tad ieņemot neliela lenķā horizintālu lidojumu ap tiem 10-15km augstummiem varētu turpināt lēnām celties augšā ar to sules energiju jo tur tās jaudas nebūs tik daudz kā startā, un ar airodinamikas palīdzīgu tad varētu pietikt ar mazāku elektrisko jaudu. vārdsakot tur var dažādi kombinēties, nav arī izslēgts variants ka raketes vietā būtu plakana ar saules bažām nokrauta lidmašina, kas paceltos horizontāli bet tai nebūtu riteņi, proti to ievilktu, un ievelkot protams elektrību padotu dzinējiem un te tā dzinēju nepieciešmā MAX jauda protams ir 10x mazāka pie horizontālā paceluma.
tātad variantu būtu kā ko darīt ļoti daudz, ja tāds VCCW & ARCjet dzinējs reāli strādātu ar tiem 1500-2000s ISP