asgard wrote:Patestēju, sanāca ka ar sākuma ātrumu 2500 km/h derīgā krava pieaug par 35 - 40 % kas jau ir labāk bet vienalga nepietiekoši lai samazinātu izmaksas līdz tādam līmenim ka lidojums uz orbitālo hoteli kļūtu pieejams katram kas var atļauties labu sporta auto un mazu satelītu palaist varētu katrs entuziasts ar pāris tūkstošiem lieku $.
nu tas jau ir kautcik + un izmaksas jau mazinās no sarežītības pakāpes samazināšanas, un ta varetu izmantot kādu lētāku Hibrīd raketi Icieto ar šķidro degvielu, kautvai ko līdzīgu kopenhegen suborbital Heat-1XP, vai kādu icetās degvielas paātrinātāju, karoči kautko lētāku nekā pašlaik tiek izmantots startējot no jūras līmeņa.
es te palasīju nasaspaceflight.com forumu un tur arī ir pāris diskusijas par konceptiem laist raketi no kalna ar Maglev sliežu ceļu , un tādā garā, un galvenie argumenti visiem tuneļ palaišanas variantiem kautkados 45 vai citos grādos, ir Mega lielas izmaksu cenas lai tādus vainu sliežu ceļus uztaisītu, vai 4+ kilometru garu tuneli izraktu tas viss tur maksā Biljonus $$ un ir orjentēts tikai uz 1 debes pusi + tākā laiž lenķī tad tas nav neko labs risinājums laist raķeti ar lielu ātrumu dēļ blīvās atmosfēras un ceļa garuma kas leņķi ejot ir garāks nekā pa taisno līdz ar to lielāki degvielas tēriņi, vispār es tur izlasīju ka pašreizējās raketes iet vertikāli ar nelielu lenķi līdz kādiem 40km ar nelielu ātrumu kur atmosfēras blīvums vairs nerada problēmas un tad var laist uz pillu ātrumu un paātrināties līdz Maximumam.
tagat ar ko tad šis mans variants izceļās uz tā visa Ekonomiski neizdevīgā Biljonu dārgiem citiem projektiem.
1. tādu torni var būvēt jebkur, un ekonomiski izdevīgi to ir darīt pie kādas ostas, kur var viegli piekuģot kurģis ar raketi un viņu ielādēt, vai ari okeānā uz kādas salas ar ostas portu, karoči tas ir daudz lētāk nekā laist raķeti no kāda kalna (4+km augstuma bez nekādiem tuneļiem vai ar tuneļiem jo tā visa infrastruktūra pievadceļi un transports maksā kosmiskas summas tādēļ arī visi tie kalna palaišanas projekti netiek izskatīti.
2. torņa cena būs salīdzinoši lēta, es te uzmetu vienu variantu pēc tām inflatable 20km tower pdf formulām kur parēķina MAX gaisa spiedienu iekš cilindra, pēc formulas Pmax = tensile strength / R/T, kur R-radius, T sienas biezums, un bleka izturība ir ap 600Mpa, labam rūdītam bleķis var būt pat 1100Mpa
un tā es uztaisīju modeli reku segmenta izmēri bildē (metros) un tas cilindrs augsutms 30m platums 10m ārējās sienas bielums sanāca 10mm iekšējais 8.5mm no bleķa sver 141.6 tonas, nu ir daudz bet tā sver 18m^3 bleķa, un pēc izturības jeb pieļaujamā Max spiediena uz pamata laukumu sanāk ka tā struktūra varētu noturēt 9087 tonas, un tas atbilst torņa augstumam no vienādiem segmentiem 1952m, jeb 1.9km nu ja paņem izturīgāku bleķi kā to 1100Mpa ta augsutums var sasniegt 3.5km un tas ir pie nosacījuma ka visas sekcijas vienādas, bet reāli jābūvē kā piramīdu, jo augšai nav jēbūt ne tuvu tik stiprai, tākā 5km tornis no bleķa piepūšamiem cilindriem man liekās ir reāls, protams tur vaidēs visādas stabilitātes regulētāj fičas, bet tā 5km torņa masa varētubūt tuva tām 9000 tonām un ja zin aptuveno masu ta var noteikt aptuveno cenu, un tona bleķa maksā (prastās trubas iet 480ls tonā) tātad sanāk bleķis maksās 4'361'760Ls un tad uzbuvēt to visu maksās tik pat daudz cik maksā bleķis, līdz ar to tornis piķos 10miljoni

un vēl nāktu klāt pārējā infrastruktūra, kā torņa pacelājs, pamats, kādas dzelzceļa sliedes segmentu transportam, lokmatīve, kas to bīdīs, gaisa spiediena sistēma (ar lielām spiediena cisternām, kurās uzkrāt to enerģiju, priekš palaišanas, nu jā visa infrastruktūra maksātu daudz dārgāk nekā pats tornis, bet var var jau atrast vietu kur tā +- ir uztaisīju un ostu porti ar dzelzceļu ir kā radīti, karoči šāda pieja būtu 100x lētāk nekā alternatīvie varianti kā tunelis kalnā, vai Maglev km gari sliežu ceļi arī kalnā.
un piebildīšu ka ja to manu uzīmēto torni taisītu no kevlāra (izturība 3000Mpa ) tad torņa garums butu 52km, nu ja kas tajā zinātnsikajā pdf viņiem Max piepūšamā torņa garums no kevlāra Kevlar 49 (! = 3.6 GPa, " = 1440 kg/m3), ar Ūdeņraža gāzi max augstums sanāca 57km man 52, jo matreālam ir 3Gpa un nesu rekinājis nekādas iekšējo gāzu Masas (tas pa sarežgitu) bet nu cipari +- ir robežās tākā aptuveni aprēķini ir sanākuši arī bez gāzes svara rekināsanas attiecīgajos augstumos.
un tam vaidzētu būt tornim ko var pacelt, nolaist nu minimums 2 dienu laikā, kamēr ir labi laika apstākļi.
un jo lielāku raketi laiž jo garāku torni var būvēt, un lētāk tas prieks maksās kopā, tākā tehnologija ir skeilojama

nu būs vēl bišķi jāpafantazē, un jāiemet ideja tajā lielajā forumā, plašākā auditorijā


- Inflatable_section_30mX10m.GIF (40.54 KiB) Viewed 14379 times