Zh wrote:Par pareizas ISO izvēles jautājumu nemaz viennozīmīgi atbildēt nevar pat visnopietnākie profesionāļi.
Pirmkārt un svarīgākais ir kameras parametri, katrai kamerai ir atšķirīga sensora jūtība, pastiprinājums un trokšņu līmeņi.
Izvēloties pārāk zemu ISO fotoni un laiks tiek zaudēti, t.i. vajag vairākus fotonus (pašu vērtīgāko kas ir astrofoto un par ko mēs cīnāmies) lai ierosinātu matricas gaismasjutīgo elementu - pikseli par vienu nosacīto vienību augstāk (signāls tiktu uzkrāts) savukārt izvēloties pārāk augstu ISO palielinās matricas trokšņu līmenis kā arī spožākās attēla daļas (parasti spožas zvaigznes) "pārdeg".
Attiecīgi sanāk ka katrai kamerai ir noteikta ISO vērtība kas atbilst 1 fotons = 1 uzkrātā signāla vienība (elektrons). To sauc varētu saukt par saderīgo? vai vienoto? ISO (eng. Unity (Gain) ISO),
šo vērtību var atrast dažādās vietnēs (piem. http://www.photonstophotos.net/Charts/S ... istics.htm) kā arī sensoru un kameru aprakstos.
Manam 450D piemēram ir ISO 240 (t.i. var lietot 200 vai drīzāk 400).
Varētu domāt kā šī arī ir pareizākā vērtība, BET nekas uz pasaules nav ideāls, arī (un jo īpaši) kameru sensori, papildus visai citai trokšņošai ir arī sensora nolasīšanas troksnis - noteikta līmeņa troksnis, kas ietekmē mazus uzkrātos signālus, tātad pie zema ISO iegūtais knapi '"redzamais" derīgais signāls vairāk "noslāpst" nolasīšanas trokšņos, kā stiprāks (augstāka ISO) uzkrātais signāls.
Papildus par labu augstākam ISO runā par labu arī stakošanas iespējas, derīgais signāls pret trokšņu līmeni paaugstinās straujāk, t.i. stakotiem attēliem ar augstākiem ISO ir nedaudz augstāks SnR (Signal-to-noise Ratio) lai arī cik tas nebūtu dīvaini, bet praksē tas ir fakts (dati no astronomy.ru foruma).
Ko no tā var secināt:
Tāds zelta vidusceļš varētu būt šis Unity ISO (katram jāsameklē savai kamerai) + -> nākamā ISO vērtība.
Ja fotografējamais objekts ir pietiekami spožs tad nepieciešams maksimālais dinamiskais diapazons, ISO nevar īpaši celt.
Ja ir vārgs objekts, zema gaisa temperatūra var īpaši nebaidīties un pat būt ieguvēji no pāris soļus augstākām ISO vērtībām.
Protams kad nav vienas atbildes, laikapstākļi dikti ietekmē, ja ārā ir vismaz -10, tad var bliezt ar diezgan augstu iso, tik vismaz ar manu kameru, ja šauj ar ISO kas lielāks par 800 bildes nu nekādi labākas nesanāk, parādās tads diezgan paliels grauds un troksnis. pie kam man kamerai tas optimālais ir 800 iso bij griesti ko var bildēt īpaši nezaudējot kvalitāti.
vel kas ir noteicošais ir laiks, manā gadijumā 30 sekundes priekš manis ir krietni par maz, gribās vairāk, gribās 2-5 minūtes, tad šautu tikai ar ISO 200 vai ISO 100 maksimums uz 400 celtu pa blāviem miglājiem