jino wrote:Sveiki vīri.
Man ļoti patīk tās bildes, pašam arī interesētu kaut ko uzfočēt, bet apstājos pie tā, ka tas nemaz nebūs tik vienkārši.
Tāpēc interesētu padoms no spečukiem, lai saprastu, par ko vispār iet runa.
Tātad:
1. tās bildes tiek apstrādātas ar noteiktām programmām, kur varētu uzzināt pat to, kas ir "red 1.5h" utml. jēdzieni. Kaut kur ir vienkāršs tutoriālis jeb ???? Vnk es nesaprotu, kāpēc ir dažādas krāsas ar dažādiem (kāpēc dažādiem???) ilgumiem... Kur var dabūt kādu vienkāršu teoriju - youtube jārakā?
2. Tās programmas pērk (saprotams), jeb ir kādas, kas ir pa brīvu (ne lauztās) jeb tiek ņemtas izmēģinājuma versijas, jeb kādam tās ir vnk darbā?
3. Par to temtperatūras ietekmi uz teleskopu - kur varētu atrast vienkāršotu teoriju?
4. Un pats galvenais - cik saprotu, tad teleskopi nav tie dārgākie (ap 500 Eur pieņemu), tad kāda jēga ir teleskopiem par 25k (par mountu būtu aptuveni skaidrs - precīzāks un var turēt lielāku smagumu)?
Vnk gribas mazliet saprast, ko Kristaps pirms savas bildes rakstīja, jo tas taču ir Latviski!
Sveiks jino! Sveicu ar pievienošanos forumam.
Kristapam patīk gudri vāvuļot, tapēc Kristaps arī pats atbildēs.
1. Bildes tiek apstrādātas ar noteiktām programmām un arī ar visparastākajām, tādu kā Photoshop, Gimp. Tas atkarīgs no tā, ko iemācies, bet tā kā astrofotografēšana būtiski atšķiras no parastas dienas fotografēšanas, tad ir arī specifiskas programmas, kuras vairāk specializējušās uz tumsas radīto problēmu risināšanu, kā arī ar specifiskiem rīkiem astronomijas pasaulei. Tev iesākumam var pietikt ar bezmaksas programmu tādu kā DeepSkyStacker. Lai gan pirms tam noteikti palasi pieejamo informāciju internetā par to kas ir stacking un DARK, BIAS, FLAT kalibrācijas kadri.
RED 1.5h ir apzīmējums konkrētā filtra sub-ekspozīciu sasummētajam ilgumam. RED (Sarkanais) filtrs ar kopējo vairāku atsevišķi uzņemtu ekspozīciju summu 1.5h. To vairāk pierakstu gan pats priekš sevis, pēcākai apdomāšanai, gan arī priekš tiem, kas varbūt mēģinās šo objektu fotografēt līdzīgā tehnikā. Subekspozīcijas ir atsevišķi uzņemtas ekspozīcijas. Tas vajadzīgs, lai pirmkārt, neizgaismotu atmosfēras radīto fonu. Ja uzņemtu vienu garu ekspozīciju 1.5h garumā, tad zemes atmosfēras atstarotā gaisma (no pilsētām, zvaigznēm) piegaismotu sensoru un nomāktu vājo signālu no tālā kosmosa objekta.
Vienkārši te nekas nav un tāda universāla tutoriāļa nav. Tāds nu ir šis hobijs. Ķeries klāt un ar katru reizi pilnvedojies "rokot" aizvien dziļāk un dziļāk... līdz apnikumam
Krāsas dažādas ir tikai nemirstīgajiem..
Bet ja nopietni, tad var ļoti veiksmīgi fotografēt arī nesarežģījot dzīvi ar krāsu dalīšanu atsevišķos kanālos izmantojot parastu krāsu DSLR fotokameru. Es dalu krāsas fotografējot ar monohromu kameru, jo tā ir vieglāk iegūt kontroli pār kameras radīto troksni-noise, jo šis troksnis katrā no krāsu kanāliem atšķiras, jo to gaismspēja, jeb spēja reģistrēt fotonu ir dažāda. Zilais un zaļais tonis, piemēram, tipiski ir viens no vis noizīgākajiem, jo signāls par šīm krāsām no kosmosa ir parasti ļoti blāvs un knapi spēj nomākt kameras radīto troksni.
2. Programmas es pērku, jā. Pats nodarbojos ar datorgrafiku, tapēc tā nav problēma.
3. Temperatūra ietekmē ne tikai teleskopu. Vienkārša teorija ir- aukstumā viss saraujas, siltumā- izplešās. Ja ar teleskopu domāji kameras dzesēšanu, tad tas tiek darīts tāpēc, lai mazinātu sensora sakaršanas rezultātā rodošos troksni, ko sauc par termālo fonu. Ja sensors tiek darbināts ilgāk, tas sakarst.
4. Teleskopam nav jābūt ļoti dārgam, jā. Jēga pirkt teleskopu par 25k ir tikai, manuprāt, 3. gadījumos.
1)Vai nu tev ir kādam jāpazīmējas,
2)Tev nav skaidrs ko ar to darīsi, bet NASAs iespaidots esi gatavs uz visu.
3)Tev ir pieeja Atakamas tuksneša cienīgām debesīm, kur debesu kvalitāte ir augstāka par teleskopa+kameras izšķirtspēju.
jino wrote:Vnk gribas mazliet saprast, ko Kristaps pirms savas bildes rakstīja, jo tas taču ir Latviski!
Pieļauju, ka manis rakstītais mazliet šo to izskaidro, bet no savas pieredzes iesaku iedomāties savu vizuālu mērķi (foto), apbruņoties ar pacietību, daudz bakstīties ap google, nebaidīties kļūdīties, eksperimentēt, analizēt un pats galvenais- būt trakam. Bez trakuma te nekā. Nu, kurš normāls cilvēks pirks dārgu kameru, kas fotografē tikai naktī, lai ar to katru skaidro nakti skrietu 80Km ārā aukstumā un sēdētu visu nakti divvientulībā ar kliksķošu kameru?