sityzor wrote:peleks wrote:sityzor wrote:Mēness fotogrāfēts caur 2x barlow un 90 grādu leņķi,
Caur leņķi jo nesanāca savādāk atrast fokusa punktu, mēģināju visādi kamēr sanāca šādi.
Tev vajag fokusa pagarinātājus iegādāties, nezinu vai nosaucu pareizi, bet ir tādi uzskrūvējami pagarinājumi, lai kamera varētu sasniegt fokusa attālumu. Pa lielam labi, ka nevari sasniegt, attiecīgi Tev ir gana daudz brīvas vietas, lai ieliktu starp fokuseri un kameru dažādus papildrīkus, piemēram off axis gidu, vai korektoru. Ar 90 grādu leņķi ar nav bēdīgi, ka tik fokuseris nesāk no svara ieliekties, tad zvaigznes būs ieapaļas. Bildes tiešām labas, reizes 10 labākas nekā manas pirmāsTik turpini darboties un viņas paliks vēl labākas
Paldies par ieteikumu.
Pagarinājuma trubas noteikti iegādāšos pie vajadzības.
Bet vēlos noskaidrot vienu lietu.
Fotografējot ar DSLR pa taisno pie teleskopa (prime focus) es varu sasniegt fokusu un viss kārtībā.
Bet kad vēlos pietuvināties kādam objektam tad protams nākas izmantot barlow lēcu. Man viņa ir 1.25 izmērā nevis kā pamata truba. Kā jau standarts ko var Latvijā iegādāties.
Vai šis izmērs ir optimāls astrofotogrāfešanā un ir iespēja gala rezultātā dabūt kvalitatīvas bildes ?
Youtube ir redzēts par "2" barlow izmēriem un citi brīnumi.
Pagaidām vēlos apgūt visu ar DSLR un ir fantāzija nākotnē varbūt iegādāties arī CCD jeb astrokameru.
Bet pagaidām nākamais atjauninājums būs GOTO sistēma.
Barlowam ir tāda fīča, tehniskajos aprakstos ir norādīts fokālais attālums. Man ir tāds pasākums, kuram ir backfocuss 55mm, attiecīgi man sensoram jāatrodas tādā attālumā no barlow vītnes sākuma, tamdēļ tev arī tā prizma , jeb 90 grādu leņķis derēja, jo strādāja kā focal extender. Ņemt 2 collu barlow var,ja bildē ar DSLR, par cik Tavam Nikonam sensora diognāle ir 28mm ar kautko, jeb saucās 3/4 no 35mm kas skaitās full frame sensors. No otras puses ar 2 collu Barlow nesteidzies, par cik viņus parasti izmanto lai bildētu mazus smalkus objektus, kas pārsvarā ir planētas, jo mīnuss 1.25 barlowam salīdzinājumā ar 2 collu vai 3 collu ir tāds, ka bildei būs tumši stūri, jeb noēnoti stūri, tas ir jā, bēdīgi, kad bildē kādu smalku migāju, kas ar visu barlow lēcu tev būs pa visu kadru. Bet nu cik zinu objektus, Tev tādu problēmu nebūs.No pieredzes par DSLR, iesaku Tev labāk iegādāties fokālo reduceri, korektoru, jo DSLR ir liela problēma - pie garām ekspozīcijām dikti uzsilst sensors un parādās tiešām vērā ņemams siltuma troksnis. + Par barlow lēcu - katram teleskopam ir sava maksimālā izšķirtspēja, kas ir 2x diamters milimetros, jeb ja Tev ir 127mm teleskops, tad maksimālā teorētiskā izšķirtspēja būs attiecīgi 2x127, jeb 254x, bet tas viss ir pie ideāliem apstākļiem, jeb telskops atrodas kosmosā un atmosfēras slāņu kustība neietekmē teleskopa izšķirtspēju. Reāla maksimālā izšķirspēja ir 1līdz 1,5x lēcas diametrs, atkarībā no gaismas peisārņojuma un gaisa mitruma un virziena kur bildē. Par virzenu runājot, ja atrodies tālu no izgaismotām vietām, taču objekts atrodas virs viņas, lieta kāda, ka virs pilsētām gaiss ir biki siltāks un virmo, būtībā efekts tas pats, kas karstā dienas laikā paskatīties uz dzelzceļa sliedēm, ir redzams ka gaiss virmo, kas samazina iespējamo izsķirtspēju. Par to vel ieteikums, pat ne ieteikums, bet obligāta lieta - dzesēt teleskopu, jeb kad iznes teleskopu laukā - atļauj viņam atdzist, jo pretējā gadījumā siltā lēca jeb spogulis būs tā pati sliede karstā laikā, virs viņas gaiss sasils, paliks tubulents un neļaus nedz riktīgi nofokusēties, nedz iegūsi labiu izšķirtspēju. Laiks kas nepieciešams lai teleskops atdzistu ir 10 minūtes uz collu spoguļa, jeb lēcas, Tavā gadījumā tās ir 50 minūtes, labāk stunda, pei kam dzesēšanas laiku sāc skaitīt aptuveni stundu pēc saulrieta, jo ja pa dienu izliksi laukā, un uzreiz pēc saulrieta sāksi bildēt - nekas nesanāks, jo temperatūra gaisam kritīsies ātrāk nekā lēcas temperatūra.
Tad vel neliels joks par fokusēšanos - no manas pieredzes - maskitova maska ir tā - so so, var aptuveni nofokusēties, Tev par cik lieto DSLR ir feins āķītis, lai pareizi nofokusētos no sākuma nomērķē uz mērķi, vai spožāku zvaigzni, uzliec livewiev režīmu, uzgriez ISOtā lai redz zvaigzni un fokusējies, atceries, ja būsi biki biki nost no fokusa zvaigznes paliks vai nu rozā, vai zaļgani zilas, Tev vajag atrast vidu, pie kam kad esi nofokusējies un zvaigzne izskatās balta - samazini iso un fokusē velreiz, tad atkal un atkal, līdz zvaigzne būs fokusā arī pie maza iso.
Par aksesuāru pirkšanu, Es vislaik visu iegādājos https://www.teleskop-express.de kvalitāte laba, cenas arī ir ok, ir vel Latvijā veikals Skyhunters kas atrodas Purvciemā pie mēbeļu nama, viņi arī visu sūta no tā pat veikala, tik tur ir biki dārgāk, pa taisno ja sūta, tad ir jārēķinās ar pasta izdevumiem, kas ir 24 euro neatkarīgi no tā ko sūti, vai tas ir vads, vai tas ir viss teleskops, tā kā tur var skatīties, ja ir mazs pirkums, tad labāk aiziet uz mēbeļu namu un tur palūgt lai pasūta. Piegāde parasti ir 4 darba dienu laikā, ja sūta no Vācijas. Kautkā tā, ir vel ko stāstīt, tik tad tas jau būs par daudz, šo visu apgūsi, tad var iet tālāk.
p.s. Par goto, pavaicā šeit forumā lietotājam Zh viņam ir EQ5 varbūt varat kadu barteri ar motoriem sadomāt, jo viņam ir GOTO versija, lai gan īpaši priecīgs viņš par statīvu nebija.
Lai skaidras debesis un roka nenokaras!!!