Sveiks!
Tā kā man ir pieredze ar CCD varu atbildēt ar savu subjektīvo skatījumu uz taviem jautājumiem.
1.Kameras kontrolēšanai tev noteikti būs vajadzīgs dators, jā. Vadības softs visām kamerām nāk savs, bet parasti neviens ražotājs, šķiet, ar to izstrādi neaizraujas un oriģinālie softi ir diezgan vāji un aprobežoti. Ir vairākas alternatīvas. Astroart, MaximDL, SGPro. Pats iesāku ar MaximDL, bet tā kā tas ir dārgs un gribās gan apdeitus, gan tīru sirdsapziņu esmu nonācis līdz SGPro un jāsaka galīgi nenožēloju. Pat domāju labāks variants par MaximDL.
2.Fokusēšanās tavā gadījumā būs manuāla, ja vien tu neizdomāsi veidu kā to automatizēt. Manis minētais SGPro piedāvā manuālas fokusēšanas asistēšanu un cik zinu no kolēģiem, tad tā strādā. LiveView principā datorā kā tāds ir, bet ne tuvu tik zibenīgs kā parastam DSLR. Rēķini, ka CCD atkarībā no ražotāja modeļa, minimālā ekspozīcija ir ~0.1s Bet kā jau pie visa arī pie kadrēšanas pierod.
3. Ekspozīcijas ilgumu var aprēķināt tīri matemātiski ar speciāliem software rīkiem mērot testa ekspozīcijas fona līmeni. Bet lielākoties tas neattaisno uz to liktās cerības. Tā kā CCD kamerās dati tiek gabāti 16bitu dziļumā, tad to gradāciju līmenis diezgan ievērojami ļauj "kļūdīties". Atkarībā no optikas gaišuma, debesu tumšuma, dzidruma un vēlāmā rezultāta ekspozīciju ilgums DSO objektiem Latvijā var būt 5-30min. Pats parasti vienkārši testēju nakts gaitā. ISO nav, bet ir GAIN un OFFSET, kurus vienu reizi ar pāris mērījumu veikšanu noregulē un par tiem aizmirst. GAIN ir savā ziņā līdzīgs ISO, bet OFFSET kā grīdas (tumšā) līmeņa augstums virs 0. CCD kamerās dati ir 16bitu gradācijā tādēļ ir milzīgs dinamiskais diapazons un pat ja bilde šķiet par tumšu vai gaišu to apstrādājot 8 bitu bildē var "izspiest" daudz informācijas.
4. Ar krāsu CCD filtrus lietot nevarēsi, nē. Pamatdoma filtriem jau ir tieši tāda, ka melnbaltam uztvērējam dodam filtrētu signālu, kuru kodējam pēcāk ar noteiktu krāsu tās iegūšanai. Ar mono kameru troksnis nebūs mazāks, bet kontrolējamāks noteikti. Problēma krāsu kamerai ir tāda, ka tā samiksē uzreiz visas krāsas kopā, bet signāls katrā no pamatkrāsām atšķiras, kas nozīmē, ka arī troksnis. Zilajā kanālā, piemēram, tas vienmēr ir vairāk kā sarkanā. Problēma ir tā, ka tas viss saplūst vienā putrā (bildē), kuru atdalīt normāli nav iespējams. Tā arī ir būtiskākā mono kameras priekšrocība- lielāka kontrole pār noise. Nemiksējot kopā visas krāsas arī palielinās arī sensora izšķirtspēja, kas gan pārsvarā netiek izmantots atmosfēras kvalitātes dēļ.
5. Tev jāsaprot cik ļoti gribi ņemties ar filtriem. Pirmkārt filtrus kaut kādu krāsu iegūšanai būs jāmaina, otrkārt tie jāmeklē tik lieli, lai tie nosedz tava objektīva diametru, turklāt jāuzmanās, ka tie varētu nebūt parafokāli, kas nozīmē, ka tev katram no filtram var atšķirties fokuss.
6. Domāju, ka QHY10 par to cenu ir laba kamera, bet uzmanies no "Ķīnas" faktora. Lai arī QHY ķīnieši ir ļoti atsaucīgi cilvēki, tomēr ja tev pēc pirmajiem 7 mēnešiem pašam jānomaina kamerai PCB plate un vēl pēc 6 tu saproti, ka barošanas bloks jāmaina, jo kamera bildē visu ar 70% vairāk noise... Varbūt der piekrāt un nopirkt kaut ko ne no Ķīnas... Atik, QSI, SBIG... Būtībā QHY ir gandrīz kā salīdzināt Canon objektīvu ar Tamron... QHY ir Tamron plastmasnieks. Dara visu to pašu, bet ar faktoru X. Katrā ziņā es noteikti nekad vairs nepirktu QHY..
7. Manuprāt, plaša lauka fotogrāfijai mono kamera ar filtru būšanām tev tikai nogalinās visu prieku bildēt, plus tev noteikti būs jāiegrimst pēcapstrādes zinātnē vairāk kā krāsu kameras gadījumā.
8. Noteikti ar Photoshop visu nevarēsi izdarīt. Ieteikt varu Pixinsight.
9. Tev noteikti derētu atbraukt kādu reizi pie manis Cēsīs, kad fotografēju. Pilnīgi noteikti gūsi labāku priekštatu par CCD kameru.
10. Ar CCD noteikti normāli nevarēsi fotografēt neko dienas laikā. Vai neēsi skatījies Ha versijas kameras no Nikon un Canon? Domāju, ka tavā gadījumā tās nebūtu slikts variants, turklāt ar tām var bildēt arī dienā. Krāsu CCD priekšrocība varētu būt dzesēšanā, bet Canon un Nikon noteikti pārspēs ar izšķirtspēju, kas, manuprāt, plaša lauka fotogrāfijā kļūst jau aktuāla.