|  |  |  | Mazsalacas meteorīts ir Tele2 inscinēta akcija [papildināts 26.10.2009 20:00] |  |
| 26.10.2009 (6310/106) |  | | Šodien, 25.10.2009 Mazsalacas novadā nokritis meteorīts, izveidojot aptuveni desmit metrus dziļu krāteri, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija. Meteorīts nokritis netālu no mājām "Kundrati", taču notikumā cietušo nav.
Kā aģentūrai LETA apstiprināja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) preses sekretāre Inga Vetere, šodien VUGD saņēmuši izsaukumu no Mazsalacas novada, kur kādā pļavā redzēta uguns.
Ierodoties notikuma vietā, dienesta darbinieki konstatējuši arī 20 metrus platu un desmit metrus dziļu bedri.
VUGD darbinieki par notikušo informējuši Radiācijas centru. LETA * * * Papildināts ar ziņām no NRA * * * Nacionālo bruņoto spēku un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) eksperti šonakt secinājuši, ka svētdien Mazsalacas novadā nokritušais meteorīts nav radioaktīvs, un cilvēkiem tas briesmas nerada. „Pašā bedres dibenā radioaktīvais fons ir nedaudz virs normas, bet tas nekādā gadījumā nav bīstams,” notikuma vietā - Mazsalacas novadā pie Kundrātu mājām – ap plkst.2 naktī nra.lv stāstīja VUGD Vidzemes reģiona brigādes komandieris Jānis Skrastiņš. Svētdien ap pusnakti meteorīta izrauti bedri izpētīja NBS speciālisti, tomēr bedres vidū esošais melnais caurums vēl netika izmeklēts, un darbi turpināsies šodien. Naktī meteorīta bedrē vēl neizdevās atrast jebkādas atlūzas vai meteorīta gabalus. „Melnais plankums un sakusušās smiltis liecina, ka tur ir bijusi augsta temperatūra. Atradām dzeltenīgas metāliskas nogulsnes, bet nav zināms, vai tās ir atstājis meteorīts,” stāstīja J. Skrastiņš. Vēl vairākas stundas meteorīta bedrei apkārt vēdīja spēcīga sēra smaka, kuras izcelsme arī pagaidām nav izskaidrota. Speciālisti spriež, ka meteorīts pļavā ir triecies „stāvus” – perpendikulāri zemei, izsitot aptuveni piecus metrus dziļu bedri. Apkārt nav ne izārdītu koku, ne citu postījumu, jo meteorīts zemi sasniedzis klajā laukā. VUGD Vidzemes reģiona brigādes komandieris J. Skrastiņš atzīst, ka viņa dienesta laikā nekas tāds Latvijā nav pieredzēts, un šis gadījums ir unikāls ne tikai Latvijas mērogā. „Par to liecina kaut vai fakts, ka mani jau meklēja žurnālisti no Krievijas un citām valstīm, kuriem ļoti interesē šis dabas fenomens. Arī Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra Zemes dzīļu daļas vadītājs Uldis Nulle, kurš svētdienas naktī bija ieradies apskatīt meteorīta bedri, atzina, ka šādi gadījumi Latvijā praktiski nav zināmi. U. Nulle spriež, ka meteorīts, sasniedzot zemes virsmu, nav bijis īpaši liels – tas, iespējams, bijis paprāva ābola lielumā. NRA * * * Papildināts ar ziņām no TvNET * * * Mazsalacas meteorītu gatavi pētīt Latvijas Universitātes astronomi un ģeologi, šodien Latvijas Neatkarīgās televīzijas raidījumā "900 sekundes" teica Latvijas Universitātes Astronomijas institūta speciālists Ilgonis Vilks. Viņš norādīja, ka pašlaik lielākais darbs tur būtu ģeologiem, nevis astronomiem. Viņš pauda izbrīnu, kādēļ krāterī, ko radījis meteorīts, deg uguns. Pēc sadursmes ar zemi parasti notiekot sprādziens un meteorīta šķembas tiekot izkaisītas apkārtnē, skaidroja Vilks. TvNET * * * Papildināts no Apollo * * * Svētdien Mazsalacas novadā nokritušais meteorīts, izveidojis aptuveni piecus metrus dziļu krāteri. Latvijas Universitātes Astronomijas institūta pētnieks Ilgonis Vilks portālam «Apollo» pastāstīja, ka gadījumā, ja apstiprināsies, ka nokritušais objekts tiešām ir meteorīts, tas būs ļoti interesants atklājums, jo pēdējoreiz Latvijā meteorīta krišana fiksēta 19. gadsimtā. Vilks «Apollo» pastāstīja, ka šis gadījums ir unikāls arī ar to, ka gadījumā, ja nokritušais objekts ir meteorīts, tas būs pirmais, kurš krītot izveidojis tik lielu krāteri. Pēc Vilka teiktā, bez vietas apskates un parauga ņemšanas ir grūti spriest, kas īsti ir nokritušais objekts. Tāpat esot arī jāaptaujā notikuma aculiecinieki. «Ja krīt meteorīts, to nav iespējams nepamanīt. Vajadzētu būt novērojamai uguns lodei, kura izstaro tik spilgtu gaismu kā dienā. Tāpat vajadzētu būt arī sprādziena troksnim,» sacīja Vilks, kurš pats dosies uz Mazsalacu, lai noskaidrotu, vai aculiecinieki ir novērojuši ko tādu. Vilks «Apollo» pauda cerību, ka tas ir meteorīts, jo tad tas būtu viņa pētnieka karjerā pirmais gadījums, jo ne pagājušajā, ne šajā gadsimtā ne reizi nav apstiprinājies, ka kāds nokritušais objekts ir meteorīts. 19. gadsimtā fiksēti četri meteorītu krišanas gadījumi. Lielākais no tiem - Līksnas meteorīts - nokritis Daugavpils rajonā un svēris aptuveni 16 kilogramus. Piecus kilogramus smags meteorīts fiksēts 19. gadsimtā netālu no Jēkabpils, Brižos, neilgi pēc tam vēl viens meteorīts nokritis Neretā. Latvijas vēsturē pēdējais zināmais gandrīz sešus kilogramus smagais meteorīts Zemi sasniedza 1890. gadā un piezemējās Baldonē. Apollo * * * Papildināts no LETA * * * Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta ģeologs Dainis Ozols secinājis, ka Mazsalacā it kā nokritušais meteorīts ir tikai ķīmisku savienojumu izdedži, bet platā bedre izrakta cilvēku rokām.
Kā aģentūrai LETA sacīja Ozols, kurš šorīt plkst.9 ieradies notikuma vietā, 10-12 metru platā bedre acīmredzami ir izrakta ar cilvēku rokām un tajā sadedzināts salpetris ar sēru.
Viņš pieņem, ka, visticamāk, kāds izdomājis pajokot, bedrē sadedzinot savienojumus, nofilmējot un izplatot tālāk informāciju par nokritušu meteorītu. Pati bedre, pēc Ozola domām, gan nav rakta šādam nolūkam, jo tas prasītu pārāk lielu darbu, turklāt tad dedzinātājs būtu vairāk centies imitēt meteorīta radīto sprādzienu.
Ģeologs pagaidām izdedžu paraugus nav paņēmis, jo šobrīd devies divu dienu pārgājienā ar skolēniem, tomēr pieļauj, ka varētu to darīt, lai precīzāk izpētītu, kas tieši bedrē sadedzināts. "Būtu interesanti papētīt," piebilst Ozols.
Jau ziņots, ka bažas par Mazsalacā esošā objekta izcelsmi ir arī Latvijas Universitātes Astronomijas institūta speciālistam Ilgonim Vilkam, kurš ir izbrīnīts, ka meteorīta radītajā krāterī deg uguns, jo parasti pēc sadursmes ar zemi parasti notiekot sprādziens un meteorīta šķembas tiekot izkaisītas apkārtnē.
Šobrīd uz Mazsalacu devusies zinātnieku grupa divu ģeologu un divu astronomu sastāvā. LETA * * * Papildināts no TvNET * * * Pirms neilga laika kāda sieviete sākusi prasīt viena lata "ieejas maksu" no interesentiem, kuri vēlas apskatīt vietu, kur vakar, iespējams, nokritis meteorīts.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja biļešu pārdevēja Larisa Gerasimova, viņa esot īpašniece zemei, uz kuras, iespējams, nokrita meteorīts. Naudu sieviete vēlas iekasēt, lai segtu ceļa uzturēšanas izdevumus. Viņa uzsvēra, ka kopš vakardienas vakara uz vietu, kur, iespējams, nokrita meteorīts, dodas ļoti daudz interesentu un ceļš ir izdangāts. Biļetes, kuras sieviete tirgo, esot reģistrētas Valsts ieņēmumu dienestā, apgalvoja Gerasimova, piebilstot, ka specdienestu darbiniekiem ieeja esot "bez maksas". Kā novēroja aģentūra LETA, uz notikuma vietu ieradušies desmitiem interesentu, kuri vēlas apskatīt iespējamā meteorīta atstātās pēdas. TvNET * * * Papildināts no PhysOrg (angliski) * * * A meteorite-like object crashed into a meadow in northern Latvia, creating a crater 27 feet (9 meters) wide and 9 feet (3 meters) deep, a geologist who visited the site said Monday. Uldis Nulle, a scientist at the Latvian Environment, Geology and Meteorology Center, said there was smoke coming out of the crater when he arrived at the crash site late Sunday in the Mazsalaca region near the Estonian border. "My first impression is that, yes, it was a meteorite," he said. "All the evidence suggests this when compared to pictures of real meteorite craters." He said the rim of the crater was slightly raised and there was a black-grayish scar at the bottom - both signs of a meteorite impact. Experts outside Latvia said it was unusual for such a large meteorite to hit the Earth. The planet is constantly bombarded with objects from outer space, but most burn up in the atmosphere and never reach the surface. In 2007, a meteorite crashed near Lake Titicaca in Peru, causing a crater about 40 feet (12 meters) wide and 15 feet (5 meters) deep. Asta Pellinen-Wannberg, a meteorite expert at the Swedish Institute of Space Research, said she didn't know the details of the Latvian incident, but that a rock would have to be at least 3 feet (1 meter) in diameter to create a hole that size. Henning Haack, a lecturer at Copenhagen University's Geological Museum said more information was needed to confirm that the crater was indeed caused by a meteorite. "With all these kind of reports we get there always is a pretty large margin of error," he said. In Latvia, Nulle said a group of experts would examine the crater Monday and bring rock samples back to the capital, Riga, for testing. Nulle rushed to the site after people in the area reported seeing a fiery object falling from the sky. Inga Vetere of the Fire and Rescue Service said a military unit has tested the site and found that radiation levels are normal. There were no injures. She said police have cordoned off the area to prevent souvenir hunters from taking away the soil. PhysOrg * * * Papildināts no Apollo * * * Ir vairākas pazīmes, kas liecina, ka Mazsalacas «meteorīts» ir cilvēka roku darbs, no notikuma vietas portālam «Apollo» paziņoja Latvijas Universitātes Astronomijas institūta speciālists un pētnieks Ilgonis Vilks. Viņš sacīja, ka īsta meteorīta saduršanās ar zemi gadījumā visapkārt krāterim vajadzētu būt izmestiem māliem un dubļu pikučiem, taču patlaban krāteris ir gandrīz perfekta iedobe. Sprādziena rezultātā vajadzētu būt vienotai krātera struktūrai, sacīja Vilks. Taču pilnīgu pārliecību par to, vai tas ir viltus meteorīts, varēs iegūt tikai pēc ģeoloģiskās izpētes. Pēc viņa teiktā, arī ģeologi ir vienisprātis - kāds gribējis pajokot. Pētnieki nevarot iedomāties nevienu citu dabisku iemeslu, kura dēļ šajā gadījumā varētu izveidoties tāds «krāteris». Apollo * * * Papildināts no Universe Today (angļu val.) * * * A meteorite fell near in northern Latvia on Sunday, leaving a crater approximately 20 meters (66 feet) in diameter and 10 meters (33 feet) deep. No one was injured, as the impact occurred outside the small town of Mazsalaca, although houses were nearby. Early reports said it was not clear whether it was an asteroid or a space satellite, but later news indicated it was a meteorite strike. Another account said it might be a hoax, as a cover-up of illegal weapons tests. One report said a witness, saw the object falling through the sky and leaving a burning trail behind, and said it was making a noise similar to the one of an aircraft flying at a low altitude.
A spokesperson for the Latvian State Fire and Rescue Service said that rescuers and soldiers immediately cordoned off the territory, as they wanted to guard against any radioactive contamination if it was a satellite. See this link for more images of the crater. We'll post more news about the impact as it becomes available. Universe Today * * * Papildināts no CNN * * * A meteorite-like object has created a crater after landing near a farm in northern Latvia, the nation's official news agency reported. The object fell Sunday in Mazsalaca, leaving a hole of about 65 feet (20 meters) wide and 32 feet (10 meters) deep, Latvian emergency officials told the LETA news agency. A fire was reported in the grassy area where it landed, but there were no known injuries, LETA said. Scientists and armed forces from the northern European nation will inspect the crater and conduct an investigation. No further information was immediately available. CNN * * * Papildināts no Apollo * * * Ģeologi kopā ar kolēģiem no Tartu universitātes pirmdien pēcpusdienā izvirzījuši oficiālo versiju — objekts, kas it kā nokritis Mazsalacā nav meteorīts, bet krāteri, visticamāk, jau iepriekš izrakuši cilvēki. Kā portālu «Apollo» informēja Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes Ģeoloģijas nodaļas vadītājs Ģirts Stinkulis, «meteorīta» un tā «krātera» radītāji tajā ir ieguldījuši pamatīgu izdomu un darbu. «Zinātniekiem nācās krietni vien nopūlēties, lai atklātu, ka tas nav īsts,» sacīja Stilnkulis un piebilda, ka tam bijusi nepieciešama apmēram stundu ilga notikuma vietas apskate. Ekspertu viedoklis esot viennozīmīgs. Uz krātera malām eksperti atklājuši arī lāpstu pēdas, arī krātera proporcijas ir aizdomīgas. «Valnis ir par augstu un tā dziļums par lielu,» sacīja Stinkulis. Arī Tartu universitātes speciālisti, kuriem ir pieredze īstu krāteru pētīšanā, ir vienisprātis, ka krāteris izraksts cilvēku rokām. «Tie noteikti bijuši vairāki cilvēki,» sacīja Stinkulis. Jautāts, kādēļ un kas varētu būt ko tādu pastrādājis, ģeologs «Apollo» sacīja: «Grūti pateikt.. Varbūt kāds vēlējās popularizēt savu reģionu, piesaistīt tūristus». «Jebkurā gadījumā - tie, kas to ir izdarījuši, ir pamatīgi pastrādājuši,» noteica Stinkulis. Apollo * * * Papildināts no Apollo * * * Mazsalacas novadā it kā nokritušais «meteorīts» bijis mobilo sakaru operatora SIA «Tele2» atbalstīts inscenējums, to aģentūrai LETA apliecināja uzņēmuma mārketinga un tirdzniecības direktors Jānis Spoģis. «Mūsu mērķis ir iedvesmot Latvijas sabiedrību,» sacīja Spoģis, «mēs vēlamies uzsvērt, ka Latvija var izdarīt daudz ko.« «Mēs redzam, ka ar šādu notikumu Latvijas vārds ir izskanējis pasaulē, Latvija ir interesanta pasaulē, un nevis ar to, ka ir krīze, ir slikti un grūti, bet gan ar to, ka pie mums notiek kaut kas radošs un interesants. Tas ir unikāls panākums un daļa no mūsu komunikācijas,» teica uzņēmuma pārstāvis. Spoģis solīja, ka uzņēmums noteikti kompensēs valstij nodarītos zaudējumus. Kā ziņots, vakar vakarā Mazsalacas novadā it kā nokritušais «meteorīts» šodien izpelnījās plašu rezonansi Latvijas un pasaules medijos. Par Latvijas «meteorītu» ziņoja gan tuvo kaimiņvalstu, gan tālu aizokeāna valstu mediji, norādot, ka «mazā Latvijas pilsēta Mazsalaca vienas nakts laikā kļuvusi par sensacionāli slavenu». Dažos izdevumos kā krātera rašanās vaininieks tika minēts iespējamais kosmosa satelīta fragments, bet dažkārt tika piesaukti pat nezināmi lidojoši objekti. Notikuma vietā visas dienas garumā strādāja gan policijas darbinieki, gan pētnieki un ģeologi ne tikai no Latvijas, bet arī citām valstīm. Rūpīgāk izpētot notikuma vietu, pētnieki secināja, ka tas nav meteorīts, bet gan cilvēku roku darbs. Apollo * * * Papildināts no Apollo * * * «Iedvesmojošās akcijas» rīkotāji, viltojot meteorīta nokrišanu Mazsalacā – uzņēmums «Tele2» sveikā cauri netiks - no tā tiks piedzīti zaudējumi, kas radušies glābšanas dienestam un policijai. Valsts policijas pārstāve Linda Neimane-Zobena portālam «Apollo» pavēstīja, ka šis gadījums tiks izvērtēts un aprēķināts, cik lieli līdzekļi šajās divās dienās iztērēti, jo iesaistīts bija ne tikai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, bet arī policija, kas «meteorīta» nokrišanas vietu apsargāja. Valsts policijas priekšnieks Valdis Voins norādījis, ka šī reklāmas akcija esot bijusi kā spēle ar uguni attiecībā uz iesaistītajiem dienestiem, jo tikpat labi glābēju un policistu palīdzība varēja būt nepieciešama citur, klāstīja Neimane-Zobena. Jau vēstīts, ka svētdienas vakarā parādījās ziņa, ka Mazsalacas apkaimē nokritis meteorīts. Uz notikuma vietu devās ne vien ugunsdzēsēji, bet arī ģeologi. Tomēr pirmdienas pēcpusdienā noskaidrojās, ka bedri izrakuši cilvēki un meteorīts ir nekas cits kā ķīmisku elementu degšana. Bet pirmdienas vakarā telekomunikāciju uzņēmums «Tele2» paziņoja, ka tā ir uzņēmuma sarīkota akcija, lai iedvesmotu Latvijas iedzīvotājus. Apollo |  | |
|
| | | cydonia tieši 25/10/2009 20:25 domāja šādi: |  | lai kas tur nebūtu nokritis, 20 metru platus krāterus katru dienu nemēdz izsist. katrā ziņā, ļoti interesanti. domāju šim rakstam vajadzēs ne vienu vien papildinājumu, kad ienāksies jaunas detaļas par notikumu.
ps. meteorītu dievs mums vēlīgs. cik tur trūka, lai šis būtu igauņiem nokritis :) |  |  |
| | type o pozitive tieši 25/10/2009 20:27 domāja šādi: |  | | cik tas liels varētu būt bijis? |  |  |
| | Guigo tieši 25/10/2009 20:28 domāja šādi: |  | var jau būt trīs varianti:
1. meteorīts
2. satelīts
3. ļauns joks ( uzspridzinam kartupeļu laukā vecu fugas un tad zvanam LETA "āpāc, manā pļavā tikko nogāzās meteorīc!" ) |  |  |
| | Redaktors tieši 25/10/2009 20:33 domāja šādi: |  | Karankā nokritušais hondrīts esot bijis aptuveni 3 metrus diametrā, pirms tas sadalījies sadusmes rezultātā. Tur izsistā bedre bija ~5 metrus dziļa un 13 metrus plata. Apkārtējā zeme apsvilusi. Vietējie bija redzējuši gan pašu ugunsbumbu, gan izjutuši "zemestrīci".
Katrā ziņā jāgaida speciālistu atzinums un vismaz kaut kādas fotogrāfijas, aculiecinieku stāstījumi. Cerēsim, ka beidzot Latvijā būs savs krāteris :) |  |  |
| | ritvars tieši 25/10/2009 20:36 domāja šādi: |  | | ka tad ar troksni ? lai isistu tadu krateri bija jabut pamatigam troksnim netikai tuvakai majai vajadzeja dzirdet. bet kadus radiusus 5 km. protams pirmais km skalakais. |  |  |
| | dziviiba tieši 25/10/2009 20:51 domāja šādi: |  | | gribetos uzsprasiit vai meteoriiti atnes arii radiaciju, kaa tas mineets zinjaas? |  |  |
| | Guigo tieši 25/10/2009 20:52 domāja šādi: |  | reku mana versija par šito visu: http://guigo.eu/2009/10/25/pazimes-kapec-mazsalaca-nav-nokritis-meteorits/ |  |  |
| | Redaktors tieši 25/10/2009 21:03 domāja šādi: |  | ... viesu nams "Kundrāti" vismaz atkopsies no krīzes :)
Katrā ziņā tuvējā apkārtnē dzīvojošajiem bija gan jāredz, gan ļoti labi jādzird sprādziens. Tādu bedri nerada 5 centimetru liels akmens. Tā kā jāgaida būs vien kaut kādi nopietnāki dati. |  |  |
| | dziviba tieši 25/10/2009 21:22 domāja šādi: |  | es atcerejos ka anektodi,,meness atbildes trieciens zemei, par raidito rakjeti uz menesi :D
bet ja nopietni, tad tas ir nopietns gadijums, kas var turistus pievilinaat..mani ar vilina shi vieta, bet ja tas butu noticis no rita, es aizbrauktu uz mazsalacu jau tagad... :) |  |  |
| | Agnis tieši 25/10/2009 21:36 domāja šādi: |  | | Saimniekam paveicis, no katra apmeklētāja pa latam jāievāc... |  |  |
| | cydonia tieši 25/10/2009 22:27 domāja šādi: |  | krātera lielums ir ļoti atkarīgs no meteora sastāva (ledus, akmens, dzelzs). dzelzs gadījumā daudz kas nonāks līdz zemei, ledus gadījumā gandrīz nekas. no izmēra, protams. no ātruma. no leņķa, kādā tas iegāja atmosfērā.
radiācijai ar to nav nekāda sakara. tā ir glābēju procedūra. viņiem ir jāpārbauda principā. pārbaudīs ka nav un beigta balle.
es tā ātrumā nepateikšu, cik lielam klucim bija jānonāk līdz virsmai, lai šito izblieztu, bet nemaz tik lielu nevajag.
cita lieta, ka troksnim bija jābūt pamatīgam, riktīgam bliezienam. vai tai netālajai mājai logi izturēja? un kaut kādu nelielu zemestrīcīti arī tā ka vajadzēja reģistrēt.
katrā ziņā. gaidīsim datus. tad redzēs. |  |  |
| | Redaktors tieši 25/10/2009 22:40 domāja šādi: |  | | "LTV raidījumā kāds notikušā aculiecinieks stāstīja, ka priekšmets nokritis zibenīgā ātrumā, atgādinot krītošas lidmašīnas skaņu. Tas nokritis pļavā un spilgti uzliesmojis." (c) Apollo |  |  |
| | cydonia tieši 25/10/2009 23:14 domāja šādi: |  | | baumo, ka uz vietas esot arī ģeologi. es jau nodomāju, ka policisti un militāristi mums tie kompetentākie meteorītu speciālisti. vēl kompetentāki ir tikai politiķi. vēl kāds nezināms eksperts esot novērtējis, ka meteorīts varētu būt 10 kg smags. nezinu, varbūt. katrā ziņā, tas ir ļoti atkarīgs no visādiem parametriem, bet mēs nezinām ne trajektoriju, ne ātrumu, ne sastāvu. |  |  |
| | cydonia tieši 25/10/2009 23:17 domāja šādi: |  | ja gadās iegriezties google earth. tās mājas atrodas apmēram 57°51.9'N 25°10.6'E krāteris, acīmredzot, kaut kur blakus pļavās. |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 00:11 domāja šādi: |  | | Šīs esot bildes no krātera - http://www.fotoblog.lv/rep/17160/?cid=23313 |  |  |
| | cydonia tieši 26/10/2009 00:21 domāja šādi: |  | | tur nudien grūti ko saprast. ne īsti redz, ne mērogu jūt. būs vien jāgaida rīts. |  |  |
| | Guigo tieši 26/10/2009 00:46 domāja šādi: |  | | interesantākais tajās bildēs ir ideāla apļa krāteris ar joprojām zaļojošiem zāles stiebriem ap to. pavērojiet cik ideāli tuvu krāterim ir uzbērums - aiz uzbēruma ne miņas no izsvaidītas zemes. reāls FAKE. |  |  |
| | Ainārs tieši 26/10/2009 00:47 domāja šādi: |  | | Labais, nu varēja jau man kaut kur blakus nokrist, būtu ko papētīt! |  |  |
| | kkk tieši 26/10/2009 01:07 domāja šādi: |  | | Jā, bedre izskatās kā izrakta.. :( |  |  |
| | nxt tieši 26/10/2009 03:09 domāja šādi: |  | | Lūk arī video http://www.youtube.com/watch?v=Z5C-Lh3UfQ8 |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 06:59 domāja šādi: |  | | Ļoti interesanta diskusija - http://www.mail-archive.com/meteorite-list@meteoritecentral.com/msg78906.html |  |  |
| | Nelabojams tieši 26/10/2009 07:30 domāja šādi: |  | Domāju, ka esam velti sapriecājušies. Par to mani lielā mērā pārliecināja video. Tas apliecina, ka jau diezgan ilgi turpinās degšana. Meteorītam nokrītot, nekas tā nevar degt. Ja nu vienīgi saimniekam tur nav bijusi norakta nelegālās dīzeļdegvielas cisterna :) Arī ar to trajektoriju kaut kas nav kārtībā, tur pievienojos Guigo argumentiem. Domāju, ka tas drīzāk ir kaut kas mākslīgs... bet tādā gadījumā jautājums patiesībā nekļūst mazāk interesants. Vēl viena, iespējams, bet tomēr maz ticama versija - līdz šim nenovērota sastāva mateorīts ar bagātīgu organisko vielu un sēra saturu. Ja tas ienācis atmosfērā gandrīz perpendikulāri, tas izskaidro gan faktu, ka nav novērots plašā apkārtnē, gan ilgstošo degšanu. P.s. komentāri dažādos portālos apliecina neparasti augstu idiotu procentu mūsu tautā :( |  |  |
| | Nelabojams tieši 26/10/2009 07:32 domāja šādi: |  | Vēl par trajektoriju - tas izskaidrotu arī, kāpēc šāds "trausla" sastāva meteorīts atmosfērā nav pilnībā sabrucis. p.p.s. pirmajā komentā meteorīts protams, nevis mateorīts :) |  |  |
| | rupucis tieši 26/10/2009 08:24 domāja šādi: |  | | Tas ir pirotehnisks joks, lai paņirgātos par dumjo tautu. Pat ne nomaldījusies raķete vai tamlīdzīga militāristu kļūda. Izdegušais sēra un salpetra maisījums nekādi nevarēja izrakt šo bedri, un sprādzienu bedrēm nav tik apaļa valnīša. Ja bedri izraktu sprādziens, centrā nebūtu izdedži - tie būtu iztvaikojuši / iedzīti vēl 5 metrus dziļāk un/vai izsvaidīti 200 metru rādiusā. |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 09:06 domāja šādi: |  | | Papildināts ar pāris rindkopām no TvNET. Manas domas sakrīt ar Vilka kunga domām - ugunij tur nebija jābūt. |  |  |
| | NDS tieši 26/10/2009 09:31 domāja šādi: |  | | Viltojums par visiem 100% |  |  |
| | asgard tieši 26/10/2009 09:34 domāja šādi: |  | Vai tik tas nav tuvējo māju iedzīvotāju mēģinājums piesaistīt tūristus? Bedre tāda aizdomīga izskatās gandrīz kā rakta.
Nu bet gaidīsim labāku info un tad jau redzēs |  |  |
| | Kamelija tieši 26/10/2009 09:38 domāja šādi: |  | | Šī te aizsegā valdība varēs mierīgi budžetu nocirpt pavisam pliku, neviens i nepamanīs :D |  |  |
| | Delfins tieši 26/10/2009 09:49 domāja šādi: |  | Nu ir taš FAIL.... Ja objekts spētu izart ~3m dziļu bedri, tad tā zeme blakus bedrei nebūtu tik smuki "salikta".
Bedres malas ir asas, kas pats par sevi nevar būt, jo spiediens no lejas atmestu visu uz sāniem |  |  |
| | Niekkalbis tieši 26/10/2009 09:50 domāja šādi: |  | degt teorētiski varēja kūdra. Bet kaut kā par biežu tie meteorīti tur birst:
25.10.2009 – Mazsalaca http://www.apollo.lv/portal/news/articles/183453
14.03.2009 – Valkas raj http://www.nra.lv/zinas/19261-valkas-rajona-nokrituso-meteoritu-velas-izmantot-ka-eku-apdares-materialu.htm
20.02.2007 – Kārķi http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/regionos/article.php?id=468388 |  |  |
| | DejaVu tieši 26/10/2009 10:06 domāja šādi: |  | | Pat ja tas izrādās vietējo iedzīvotāju biznesa projekts, gadījums joprojām ir interesants. Latvieši, ja ļoti grib, tad var :) |  |  |
| | Es tieši 26/10/2009 10:32 domāja šādi: |  | | Vai kāds vispār ir pirms šī gadījuma redzējis uzfilmētu materiālu, kā izskatās pēc meteorīta sadursmes ar zemi? Tad ja ir es gribētu redzēt un ja tāda nav, tad kā mēs varam spriest var degt vai nevar! |  |  |
| | Delfins tieši 26/10/2009 11:34 domāja šādi: |  | http://foto.delfi.lv/show_original/959618/
še tev bildes.. un priecājies par joku :) |  |  |
| | Indzha tieši 26/10/2009 12:08 domāja šādi: |  | | http://www.youtube.com/watch?v=Z5C-Lh3UfQ8 |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 12:17 domāja šādi: |  | | LETA jaunākajā informācijā pavīd "paštaisīts". |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 12:44 domāja šādi: |  | | Nu redz, biļetītes jau sāka tirgot :) |  |  |
| | Es tieši 26/10/2009 12:49 domāja šādi: |  | | Gadienā tās biļetes jau nebija iepriekšpārdošanā pieejamas? |  |  |
| | Anonymous Coward tieši 26/10/2009 12:49 domāja šādi: |  | | Grupaam leetaak. |  |  |
| | Kamelija tieši 26/10/2009 12:54 domāja šādi: |  | Larisa Gerasimova - sanāk Mazsalacas domes deputāte, Attīstības komiteja http://www.mazsalaca.lv/public/dome/deputati/
... un ... Z/S Priedes īpašniece http://www.lzs.lv/?menu_id_s=3oes6e&sub_m=1&abc=10&id_d=tiey1u
Ļoti ātri biļetes nokārtojusi :) |  |  |
| | Es tieši 26/10/2009 13:00 domāja šādi: |  | | Tas saucās - katrā zemnieku saimniecībā sētā pa meteorīta krāterim un krīze kā nebijusi! |  |  |
| | Zh tieši 26/10/2009 13:02 domāja šādi: |  | | Sviesc un salpetris ... |  |  |
| | ha-ha tieši 26/10/2009 13:30 domāja šādi: |  | Te nu bija meteorīts, biznesa plāns izrādās. Bet gaidam oficiālu apstiprinājumu.
Intresanti kas tad specvienību izdevumus apmaksās. |  |  |
| | Es tieši 26/10/2009 13:32 domāja šādi: |  | | Nu kā, par biļetēm nauda būs ietirgota, no tā arī nāksies atmest! |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 13:41 domāja šādi: |  | | Papildināts raksts ar informāciju no ārzemju resursiem - PhysOrg. |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 14:33 domāja šādi: |  | | Papildināts ar informāciju, kas atrodama Apollo - visticamāk bedre būs bijis kārtīgi izplānots biznesa plāns. |  |  |
| | Ainārs tieši 26/10/2009 14:49 domāja šādi: |  | | He stulbie lauķi.:D |  |  |
| | Glupais tieši 26/10/2009 14:50 domāja šādi: |  | | Jāuzzvana radiem uz laukiem, lai arī sāk rakt... :) |  |  |
| | Māris tieši 26/10/2009 14:54 domāja šādi: |  | | Nu vot, es jau domāju ka būs mums savs meteorīts un krāteris Latvijā, bet izrādījās ka kārtējā tautas muļķošana. Latvietis nebūs latvietis ja savu bāleliņu nepiečakarēs. Bildēs arī izskatās kā pārāk smuka tā bedre pēc tādas sadursmes. Interesanti kā var tik ātri nokārtot biļešu pārdošanu? |  |  |
| | Zars tieši 26/10/2009 14:59 domāja šādi: |  | | Tur gadījumā nevar ierosināt lietu par dedzināšanu un nepamatotu ugunsdzēsēju saukšanu? Arī tie, kas pirkuši tās biļetes varētu prasīt atmaksāt naudu par krāpašanu vai vērsties pie patērētāju tiesību sargiem :) |  |  |
| | Māris tieši 26/10/2009 15:03 domāja šādi: |  | Nu labais, jau pat CNN par to raksta:
http://www.cnn.com/2009/WORLD/europe/10/26/latvia.meteorite/index.html
Žēl vienīgi ka galu galā visticamāk uz latviešiem skatīsies kā uz krāpniekiem. |  |  |
| | Es tieši 26/10/2009 15:28 domāja šādi: |  | | O nu jau no ārvalstī sāks braukt, tad jau tantiņai jāzkrien izrakstīt jaunas biļetes ar lielāku summu! |  |  |
| | vertigo tieši 26/10/2009 15:28 domāja šādi: |  | | saimniekam nauda aptrūkās - štukoja kā lai piepelnās.. un re izdomāja :D |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 15:47 domāja šādi: |  | | Esam jauki izblamējušies pa pasauli. Turpinam nasing spešal taktiku... |  |  |
| | Indzha tieši 26/10/2009 15:55 domāja šādi: |  | | skaidrs ir viens - ka šajos laikos izmantojot sakarus un cilvēkus pareizā vietā un laikā popularitāti jebkurš var iegūt diezgan lielu - vajag tik izdomu ... |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 15:58 domāja šādi: |  | | Nez cik paspēja nopelnīt pārdodot biļetes un "meteorīta" gabaliņus... |  |  |
| | NixN tieši 26/10/2009 16:19 domāja šādi: |  | | Cerams lieta tiks ierosināta un vainīgie taps saukti pie atbildības. Tādu valsts tēla bojāšanu un tautas muļķošanu nevajadzētu atstāt nesodītu. Nav taču 1. aprīlis... |  |  |
| | rupucis tieši 26/10/2009 16:36 domāja šādi: |  | | Pie muļķošanas vainīgi ir paši muļķi. Zemnieki nevienam nav neko ļaunu nodarījuši. Tie, kas tur skrēja, vismaz dabūja piedzīvojumus. |  |  |
| | hydra tieši 26/10/2009 16:41 domāja šādi: |  | | Nu derētu uzzināt to racēju vārdus. Kad laukos kādam jārok vietās, kur ar ekskavatoru klāt nevar tikt, tad džekiem būs pasūtījums. Pilnīgi neticami, ka cilvēki var izrakt tādu bedri tikai lai uztaisītu feiku. |  |  |
| | Maris tieši 26/10/2009 16:45 domāja šādi: |  | | Nedomāju ka ar šo visu ieguvām popularitāti, kā arī nepiekrītu ka šoreiz var teikt 'pie muļķošanas vainīgi ir paši muļķi'. Te jāpiekrīt Redaktoram, kārtējo reizi Latvija izceļas pasaules mērogā un diemžēl izceļamies no sliktās puses. |  |  |
| | Ainārs tieši 26/10/2009 16:47 domāja šādi: |  | | Nenormālie kaut kādi! Cerams ka vainigajam var ierosinat lietu kaut kādā veidā! |  |  |
| | vertigo tieši 26/10/2009 16:49 domāja šādi: |  | | Bēdīgi bēdīgi.. |  |  |
| | Funbot tieši 26/10/2009 17:09 domāja šādi: |  | | Mēs esam slashdotā!!! Ak vai. http://news.slashdot.org/story/09/10/26/1348257/Possible-Meteorite-Leaves-a-Crater-In-Latvia?from=rss |  |  |
| | Glupais tieši 26/10/2009 17:15 domāja šādi: |  | | http://www.patiesi.lv/2009/10/26/sovakar-kritis-vel-viens-meteorits/ |  |  |
| | dzimmijs13 tieši 26/10/2009 17:30 domāja šādi: |  | | Stulbie vidzemnieki! Jūs tagad esat visu tautu apkaunojuši! Un vēl brēcam ka stulba valdība - kāda tauta, tāda galva. Idioti, aptaurētie atsaldeņi! |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 17:56 domāja šādi: |  | Vakarnakt sazinājos ar Philu Plaitu, lai viņš apskata pirmās bildes un video, jo nu manas personīgās domas bija, ka neizskatās pareizs tas notikums.
Pirms viņš paspēja ielikt atbildi savā blogā, informēju Philu, ka apstiprināts, ka incidents ir fake. Tā kā brīdī, kad bloga ieraksts tapa, bija jau zināms oficiāli, ka nekāda meteorīta nebija.
Tomēr interesanti palasīt arī viņa viedokli - http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/ |  |  |
| | Aivis tieši 26/10/2009 18:29 domāja šādi: |  | | Šitais labais: http://www.youtube.com/watch?v=J4CElhwyvP4&feature=player_profilepage |  |  |
| | caca tieši 26/10/2009 18:37 domāja šādi: |  | | Vai visi lielo pilsētu bezdarbnieki domā ka laukos nav ko darīt,rakt ar lāpstām tik lielu bedri? |  |  |
| | dziviba tieši 26/10/2009 18:56 domāja šādi: |  | | par sho meteoritu jau pat raxta bbc news un CNN :D |  |  |
| | Redaktors tieši 26/10/2009 19:18 domāja šādi: |  | http://www.apollo.lv/portal/news/articles/183576 - vienkārši nav vārdiem vietas...
Varbūt tagad kāds izdomās inscinēt lidmašīnas katastrofu? Vai terorisma aktu Rīgas centrāltirgū sestdienā? Iespēju ir tik daudz!
Sabiedrības iedvesmošanai... |  |  |
| | dziviba tieši 26/10/2009 19:30 domāja šādi: |  | | No pozitivas puses skatoties, tagad cilveki vairak interesesies par Astronomiju... Jo sho gadijumu par meteoritu vel ilgi Latvijas sabiedriba atceresies! plds kas rikoja sho pasakumu! |  |  |
| | DejaVu tieši 26/10/2009 20:27 domāja šādi: |  | | Nu nez vai šis inscinējums vairos nopietnu interesi par astronomiju. Esam pie****** kā vecas bruņucepures .... :( |  |  |
| | type o pozitive tieši 26/10/2009 20:29 domāja šādi: |  | Šis uzņēmums man liek vilties jau otro reizi mēneša laikā! Dzīvoju laukos,tādēļ vienīgais ISP man ir TELE2,un šomēnes šamo tīkls bija nobrucis 3ned! Būtu vismaz pietaupījuši naudu kādai jaunai 3G/UMTS stacijai,nevis stulbām PR akcijām! |  |  |
| | dziviba tieši 26/10/2009 20:50 domāja šādi: |  | | Jaa, es ari esmu vilies, ka tas nav istais meteoriits... Toties interese par meteoritiem man pieauga... Indonezijaa paris dienas tapakalj nokrita meteoriits... |  |  |
| | asgard tieši 26/10/2009 20:53 domāja šādi: |  | LOL par šito šodien tā ierēcu, nu taču jau no pirmajām rīta gaismā fočētajām bildēm bija redzams ka fake, bet vienalga izskandinam pa visām pasaules ziņu agentūrām sasaucam ekspertus no no Rīgas un Igaunija un tad beigās izrādās Tele2 reklāmas akcija.
FAIL |  |  |
| | spacewalker tieši 26/10/2009 21:51 domāja šādi: |  | | Nu ko... Latvijai tagad jauns tēls - pasisti idiņi ;) |  |  |
| | cuuka tieši 26/10/2009 22:00 domāja šādi: |  | | Šmidre pieķēzīja mediju telpu. Brīnums, ka meteorīts nenokrita Šmidres pļavā! -galvas kroplis!!! |  |  |
| | Ainārs tieši 26/10/2009 22:14 domāja šādi: |  | Nu nav tas normāli. Tele2 panāca pretējo efektu, ne to kuru bija iecerējuši! Un Latvijas tēls tagad ir galīgā ......!
P.S. - un Es nejūtos nemaz iedvesmots, gluži pretēji! |  |  |
| | did33 tieši 26/10/2009 22:14 domāja šādi: |  | | Lidojoša muca vai kas cic :))))) |  |  |
| | cydonia tieši 26/10/2009 23:09 domāja šādi: |  | "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (c) Albert Einstein |  |  |
| | asgard tieši 26/10/2009 23:58 domāja šādi: |  | | Tagad vajadzētu ka Latvijā nokrīt īsts meteorīts un vairs ne kāds ārzemju speciālists ne nopietns ziņu kanāls neņem mūs nopietni. |  |  |
| | dzimmijs13 tieši 27/10/2009 07:27 domāja šādi: |  | | asgard - precīzi. Izrādās, mēs esam palikuši "vilks aitās" glupjā ganiņa līmenī. Un Tele-2 nekad neesmu izmantojis un pēc šādas blamāžas nekādā gadījumā neizmantošu turpmāk! |  |  |
| | rupucis tieši 27/10/2009 08:20 domāja šādi: |  | | Apvainojās tie, kuri noticēja. Bet nevajag nošaut autorus, jāpaskatās arī uz sevi - cik mēs zinām par meteorītiem, krāteriem un kā mums ar humora izjūtu. |  |  |
| | NDS tieši 27/10/2009 08:40 domāja šādi: |  | | Tas ka šis ir viltojums tiešām bija skaidrs no pirmajām bildēm. Ja to būtu nostrādājuši vietējie es teiktu malači. Ne katrs zemnieks ar lāpstu un salpetri māk ierullēt CNN ziņās. Tomēr priekš palielas kompānijas PR joks ir pastulbs un parāda vien necieņu pret līdzpilsoņiem. Cerams ka jefiņš kurš šo apstiotināja izlidos no darba. |  |  |
| | dziviba tieši 27/10/2009 08:55 domāja šādi: |  | Meteoriits YouTube ir pa 1 dienu sasniedzis 200'000 skatijumu, kas prieksh mazas Latvijas ir daudz,,,Visi kosmosa entuziasmi tagad novero musu fake!
http://www.youtube.com/watch?v=BD5MUSBOBK0 |  |  |
| | ha-ha2 tieši 27/10/2009 09:02 domāja šādi: |  | Interesanti vai TELE2 ir pierādijis, ka tā ir viņu akcija-performance?
Kur kādas bildes un video?, iespējams viņi izmanto situāciju un uzņemas atbildību par to ko nav darijuši ! |  |  |
| | cydonia tieši 27/10/2009 09:39 domāja šādi: |  | >ha-ha2 kā tad. īstenībā tur novēlās šķīvītis un mj12 pārstāvis pasaules slepenās valdības uzdevumā samaksāja tele2, lai šie uzņemas muļķīgu atbildību un neviens par incidentu vairs neinteresētos. tikmēr objekts no latvijas roswellas ir pārvietots uz zonu 51 un visi gali ūdenī. |  |  |
| | Redaktors tieši 27/10/2009 10:43 domāja šādi: |  | Ja šis joks būtu palicis video, bilžu līmenī un būtu sacelti kājās tikai mediji, tad manis pēc, lai ņemās.
Jūs padomājiet, cik daudz atbildīgo institūciju tur bija iesaistīti, ieskaitot kolēģus no Tartu universitātes. Ak jā, viņi varēja paskatīties bildēs un būt tikpat gudri kā visi "speciālisti" tagad, lai noteiktu, ka feiks.
Ir tāda lieta kā "procedūra". Iekustinot šo ķēdi, kas notika, piezvanot atbildīgajām institūcijām, ka uz lauka ir kautkas nokritis un deg, nevarēja gaidīt, ka otrā galā kāds pasmiesies un teiks - eij nu, nejokojiet, guliet mierīgi, izdegs un būs labi.
Meteorīts ir maigākais, kas varēja būt nokritušo objektu sarakstā. Palasiet intereses pēc 1978. gada vēsturi, kur Kanādā nokrita krievu satelīts Cosmos, kuram bija radioaktīvā degviela. Un pēc tam apdomājiet šo pirmo zvanu un pārējo akciju no šī viedokļa.
Šis Tele2 jociņš nav ne par matu labāks kā viltus izsaukums ātrajiem, ugunsdzēsējiem, policijai. Tas nav ne par matu labāks par viltus trauksmi par terorisma draudiem, spridzekli centrālajā stacijā utml. Tur nav runa par to, vai krāteris bija pietiekami labi uztaisīts un vai dedzinātāji zināja/nezināja, ka meteorīti nemēdz šādi svilt.
Un teikt, ka tā speciālistiem bija laba mācība... aizbrauciet uz Hītrovas lidostu un nobļaujieties, ka esat ielikuši bumbu. Vai vēl labāk - uz ASV kādu no lielajām. Tur viņi ātri parādītu, cik labas mācības sanākušas specdienestiem.
Ir lietas, kas ir funy, ir lietas, kuras labāk apdomāt pirms kustināt, jo saceltā lavīna var izrādīties pārāk briesmīga un nekontrolējama. |  |  |
| | Indzha tieši 27/10/2009 11:09 domāja šādi: |  | 100% piekrītu, ka ja Reklāmisti domā, ka tas bija tikai joks tad piedodiet ... ir joki un ir robeža kur tie vairs nav joki Un es esmu 100% par to, ka tieši šim gadījumam ir jābūt paraugu prāvai un ar lai iet pa visām ziņām – aiz restēm visus un miers ... |  |  |
| | M tieši 27/10/2009 11:30 domāja šādi: |  | | Kāda ir definētā joku robeža? |  |  |
| | cydonia tieši 27/10/2009 11:43 domāja šādi: |  | >M runa nav par joku. runa ir par atbildību par savas rīcības sekām. braukt ar auto ir labi. uztaisīt avāriju ir slikti. nav nekā ļauna reklāmas kampaņas ietvaros izrakt krāteri. īstenībā asprātīgi. robeža tika pārkāpta brīdī, kad tika iesaistīti atbildīgie dienesti un speciālisti un ziņa visā nopietnībā (nevis kā 1.aprīļa joks) izskanēja vadošajos pasaules mēdijos. tele2 vienkārši neierakstījās pagriezienā un avarēja. ar sekām. un kādam par to vajadzētu atbildēt. |  |  |
| | Kamelija tieši 27/10/2009 11:55 domāja šādi: |  | Pavisam nesen ASV bija gadījums, kur ģimene paziņoja, ka mazais dēlēns ielīdis aizlidojis ar paštaisīto gaisa balonu. Tika sacelta kājās vesela gūzma dienestu. Beigās atklājās, ka ģimene vienkārši vēlējās kļūt slavena un dēlēns bija paslēpts garāžā.
Labs joks?
Jūs atrodaties lidostā, teiksim, Frankfurtē. Gaidat savu reisu uz Ņujorku, lai lidotu tālāk uz Čikāgu, uz slimnīcu, kur guļ jūsu māte, gribat paspēt ar viņu satikties pirms nāves. Pēkšņi lidostu evakuē, jo ir saņemts zvans, ka lidostā ievietots spridzeklis. Jūsu plāni izjūk. Māti jūs nesatiekat... Izrādās beigās, ka viltus trauksme.
Labs joks?
Jūs strādājat par ugunsdzēsēju. Ir izsaukums uz zemnieku sētu, kur degot angārs, kur glabājas degviela. Jūsu ekipāža dodas ceļā. Pa ceļam rācijā dzirdat, ka ciemā deg daudzstāvu māja. Atlikusī ekipāža dodas turp. Aizbraukuši galā, jūs secinat, ka nekas nedeg. Kāds pajokojis...
Labs joks? |  |  |
| | M tieši 27/10/2009 12:17 domāja šādi: |  | Labi, bet mēs jau visi spekulējam, jo vabūt reklāmisti jau nezvanīja, bet kāds cits nesaistīts. Pagaidām ko reāli var "piešūt" no presē pieejamās info, par vilkšanu garumā, ka nepaziņoja ka krāteris nav īsts... Ja es mājās apleju sevi ar kečupu un kaimiņš piezvana uz dienestiem, ka es noasiņoju, mani būtu jāsoda? Es jau neaizstāvu, bet brīnos par ātriem secinājumiem un apgalvojumiem, bez reāliem faktiem :)
Par to gadījumu ASV man tajā brīdī bija tiešām bija smaids lasot presi un varēju novērsties/nedomāt no rakstiem par slikto situāciju mūsu valstī... tāda cilvēku daba laikam :) Par pārējo, tā ir spekulācija, kas būtu ja būtu. Starspace lapa arī ir tik interesanta, ka nevarēju novērsties un nokavēju svarīgu tikšanos... sodīt un ieteikt rakstīt neinteresantākus rakstus :D |  |  |
| | Lāsēns tieši 27/10/2009 12:30 domāja šādi: |  | | Labrīt! Kas šeit notiek? :) |  |  |
| | Redaktors tieši 27/10/2009 12:53 domāja šādi: |  | Lai vai kurš tur būtu zvanījis uz 112 un izsaucis ugunsdzēsējus, tam, kurš uzsāka akciju, bija jāpadomā, ko salīdzinoši nevainīgs paziņojums - "kaut kas nokritis, milzīga bedre, smird, deg" - radīs tālāk.
Būtu bijis normāli, ka Tele2 grupējums būtu labi iepazinušies ar objektiem, kas var nokrist no debesīm, ar efektiem, kādus tie rada, kādi procesi tiek palaisti drošības un pārējos dienestos.
Būtu jauki izrakuši bedri, nosvilinājuši centrā kaut ko un pēc tam iesūtījuši fotogrāfijas un video uz kādu no medijiem, varbūt būtu mazāku lavīnu parāvuši vaļā. Tas zvans uz 112 šoreiz bija lieks, lai arī kurš tur nezvanīja. |  |  |
| | M tieši 27/10/2009 13:05 domāja šādi: |  | Prieks, ka vismaz grāmatvedības caurumus ugunsdzēsēji finansiāli grūtos laikos ar 10k rēķinu nokārtos :)
Ja salīdzina divus feikus reklāmas apgalvojumus "kaut kas nokritis, milzīga bedre, smird, deg" vai "Actimel ieteicams lietot katru dienu. Actimel palidz dabīgi stiprināt organisma spējas", tad bērnu veselība man liktos svarīgāka nekā, izdevusies/neizdevusies reklāma par sakaru operatoru, kurā cietēju kā saprot nav, jo nopelna visi ieskaitot valsts iunstitūcijas....
Sūnu ciems esam, Lielbritānijā par nezināmas izcelsmes zīmējumiem labībā nav laikam sodu, bet Actimel konkrēti izrakstīja... mums otrādāk :/ |  |  |
| | spacewalker tieši 27/10/2009 14:30 domāja šādi: |  | | Cik pasaulē tādi feiki netiek taisīti, bet nekur nav tāda ažiotāža kā pie mums... visos mēdijos pirmā ziņa... sabiedrība piemuļķota..nu un..ja kāds muļķis noticēja, pats vainīgs... par to 112 gan piekrītu, tā bija totāla bezatbildība, itsevišķi tik mazā pilsētā kā Mazsalaca..tur jau 10 glābēju brigādes nav |  |  |
| | Redaktors tieši 27/10/2009 14:51 domāja šādi: |  | Puišelis ASV, kas it kā bija aizlidojis ar gaisa balonu, ar bija liela ažiotāža, kas, kā šobrīd izskatās, dārgi un smagi izmaksās slavas kārajiem vecākiem.
Kā jau teicu, varēja taisīt pakaļdarinājumus un feikus krāterus, bet nevajadzēja iesaistīt dažādus drošības un glābšanas dienestus. Kaut vai NLO būtu nofilmējuši kā šie ar ceļa rulli brauc pa labības lauku un zīmē savus apļus. Būtu likuši mierā dienestus, tāpat funa būtu pieticis. |  |  |
| | Māris tieši 27/10/2009 14:59 domāja šādi: |  | | Nē man patīk gudrīšu izteicieni 'ja muļķis noticēja, pats vainīgs'. Tad tāds jautājums. Parādās medijos ziņa ka nokritis meteorīts, kāds ir iemesls (kaut viens), lai tam neticētu? Tikai nevajag pārgudri turpināt runāt ka bija fotogrāfijas utt., kad viņas parādījās tad arī cilvēki, kas orientējās šajās lietās, sāka izteikt šaubas. Muļķi ir vienīgi tie kas to visu šajā lietā neredz. Tagad gan piekrītu ka iemesls ir, lai tādām ziņām vairs neticētu un arī ārvalstīs pret Latviju laika gaitā parādās ar vien vairāk tādu iemeslu, lai pret mums attiektos kā pret muldētājiem, bet Tele 2 tas liekās baigais sasniegums ka viņi iegulda savu gudro prātu, lai veicinātu tādu popularitāti Latvijai. |  |  |
| | Anonymous Coward tieši 27/10/2009 15:11 domāja šādi: |  | | http://sapnis123.wordpress.com/2009/10/26/kurs-noorganizeja-%C2%ABtele2-meteoritu%C2%BB/#more-105 |  |  |
| | asgard tieši 27/10/2009 16:42 domāja šādi: |  | | Sava vaina būtu jāuzņemas arī mēdijiem, kas rīta pusē sāka skandināt ka nokritis meteorīts lai gan droši nekas nebija zināms. Varēja vienkārši paziņot ka pļavā noticis sprādziens un izveidojusies bedre kurā dega uguns un sprādziena cēļoņi tiek noskaidroti. |  |  |
| | Lāsēns tieši 27/10/2009 16:50 domāja šādi: |  | | Man te trekeris(tracker) lien iekšā - parāda avotu - starspace.lv |  |  |
| | Proxy tieši 28/10/2009 03:44 domāja šādi: |  | Māri , ir meediji kuri zinjo ka rokenrola karalis ir veel aizvien dziivs un staigaa starp mums . ir meedji kuri zinjo ka iraakaa atrada kjiimiskos ierochus. citi savukaart ka nee. kur sheit mekleet patiesiibu?
rekomendeeju mazaak \"puusties\" un neuzticeeties tik ljoti Tell-Lie Vision ;) |  |  |
| | Māris tieši 28/10/2009 09:27 domāja šādi: |  | | Runa neiet par to vai es ticu vai nē, kad es pirmo reizi lasīju ziņas par šo meteorītu jau bija skaidrs ka tas ir izspēlēts joks, bet izlasot raksta virsrakstu man patiešām nebija nekāda iemesla neticēt, runa iet par to vai visu pasauli jāsauc par muļķiem (it īpaši specdienestus), ka viņi uztver ziņu kā patiesību. Ja jau tie gudrīši, kas tagad grib visu pasauli pataisīt par muļķiem, lasa ziņas un komentē rakstus, tad arī uzticas informācijas avotiem masu medijos, tātad sanāk arī ir muļķi? |  |  |
| | M tieši 28/10/2009 09:57 domāja šādi: |  | Māris, tavs pēdējais teikums ir precīza atbilde! Kā gan var ticēt, ka žurnālists vairāk "tver laukumu" nekā kaimiņu Janka!. Nu jā žurnālistam vēl maksā kkādu aldziņu, bet tas manās acīs nepalielina viņa kompetenci tuvāk īstam profesionālim :) Bij tak ASV gadījums, ja nemaldos 30-os gados ar to Velsa romānu, vēl tagad skaistas bildes inetā, kā vietējie aizbarikādējās un ar šauteni rokās aizdomīgi pētīdami apkārtni. Liekas, ka pasaules viedoklis bija diezgan izteikts par tiem ASV pilsoņiem :) |  |  |
| | Nelabojams tieši 29/10/2009 13:27 domāja šādi: |  | Saņēmu te tādu info no viena cienījama kantora - tikai drusku pamainīju šo to, lai nezinātāji nevarētu atkost to kantori un personu; tas būtu nesmuki no manas puses. === Mūsu R. jau mēnesi iepriekš zināja, ka Mazsalacā kritīs meteorīts. Racēji dzīvojuši viņas mājās, viņa tos ēdinājusi. Rakšana notika blakus īpašumā, kas pieder R. radiniekam. Viņi raka pa naktīm, vietējie arī tā kā zināja, ka tur kādi atbraukuši un kaut ko rok, bet neko vairāk nav nojautuši. Bilžu neesot no rakšanas, jo ja tādas būtu un kaut kur parādītos, tad būtu liels skandāls, jo R. aizdeva tur kādam jaku ar tādu zīmīgu uzrakstu virsū. Pirmdienas rītā viņa tēloja beigtu, bet vēlāk nenocietās un atzinās. === |  |  |
| | Māris tieši 29/10/2009 13:47 domāja šādi: |  | | Domāju gan ka bij cilvēki kas to zināja, ne jau 5 minūšu darbs izveidot viltus krāteri, pa kluso nekādi nesanāktu, cilvēki jau pamanītu, ja nu vienīgi tas nav kāds nostūris dziļi mežā, kur neviens neparādās. :) |  |  |
|
|  |  | Kāpēc debesis ir zilas? Kas ir Mēness neredzamā puse? Cik karsta ir viskarstākā zvaigzne? Kā sauc cilvēku, kurš pirmais lidoja kosmosā? Jums noteikti ir jautājumi, uz kuriem vēlētos saņemt atbildes. Ja tie ir saistīti ar astronomiju - neturiet sveci zem pūra - uzdodiet jautājumu mums. |  |
|