Mini-SAR ieskatās krāteros

Publicēts: 17.01.2009

Izmantojot NASA radaru, kurš atrodas uz Indijas kosmosa kuģa Chandrayaan-1, ir izdevies ielūkoties Mēness visaukstākajos un tumšākajos krāteros. Zinātnieki ar šī instrumenta palīdzību veidos krāteru kartes un meklēs iespējamo ledu.

Mini-SAR pirmie dati ir apstrādāti un tajos redzama polāro krāteru pamatne, kura pastāvīgi atrodas ēnā.

"Vienīgais veids kā izpētīt šīs vietas, ir izmantojot orbitālo radaru, tādu kā mini-SAR," pastāstīja Bendžamins Basijs no Džona Hopkinsa praktiskās fizikas laboratorijas. "Šis ir fantastisks solis uz priekšu darbā, kuram mūsu komanda gatavojās vairāk kā trīs gadus."

Attēlos, kas fotografēti 2008. gada 18. novembrī, redzama daļa no Havorta krātera, kas atrodas Mēness dienvidpola reģionā, kā arī Seres krātera rietumu mala.

"Turpmāko mēnešu laikā mēs būsim pilnībā nokalibrējuši instrumentu," piebilda Džeisons Krusāns.

Mini-SAR ir viens no 11 instrumentiem, kas atrodas uz Indijas Mēness izpētes kosmosa kuģa Chandrayaan-1. NASA uz šī kuģa ir novietojusi divus instrumentus - radaru un Mēness minerālu kartēšanas spektrometru.

Atgādināšu, ka Chandrayaan-1 startēja 2008. gada 21. oktobrī un orbītā ap Mēnesi iegāja 8. novembrī.