Uzdāvini zvaigznes!

Bioloģija

Solanum watneyi

Solanum watneyi (599/0)

Publicēts: 26.02.2016
Slavenais kartupeļu audzētājs un biologs Marks Vatnejs tagad ir iemūžināts arī botānikas grāmatās, jo viņa vārdā ir nosaukts kāds savvaļas tomātu pārstāvis, kas pieder pie nakteņu dzimtas un aug Austrālijas ziemeļos - sausos un skarbos apstākļos.
Kombuča kosmosā

Kombuča kosmosā (1024/0)

Publicēts: 30.07.2015
Kombuča jeb tējas sēne ir dzēriens, kuram tiek piedēvētas brīnumlīdzekļa īpašības. Simbiotiskā baktēriju un sēņu kultūra fermentē saldinātu melno vai zaļo tēju, saražojot saldskābu dzērienu. Tagad šīs baktērijas ir nokļuvušas ārpus Zemes un atrodas Starptautiskajā kosmiskajā stacijā (SKS). Tomēr tējas sēne kosmiskajā stacijā atrodas ne tādēļ, lai astronauti…
Rimicaris hybisae - ideāls organisms Eiropas okeānam

Rimicaris hybisae - ideāls organisms Eiropas okeānam (985/0)

Publicēts: 23.11.2014
Iztēlojieties Jupitera pavadoņa Eiropas okeāna dzīles. Tur, tāpat kā uz Zemes, varētu būt dziļūdens ģeotermālās atveres. Tātad arī dzīvība. Garneles Rimicaris hybisae veiksmīgi apdzīvo vienu nu visdziļāk esošajām ģeotermālajām atverēm. Niecīgie radījumi kārtu kārtām čum un mudž virs klinšainajiem pīlāriem, kas izverd karsto ūdeni. No kā tās tur pārtiek?
Kosmisko mušu imunitāte

Kosmisko mušu imunitāte (1003/0)

Publicēts: 27.01.2014
Došanās kosmosā ir drosmīgs piedzīvojums, bet tas noteikti atstās iespaidu uz daudziem taviem dzīves aspektiem. Piemēram, var ciest arī tava imunitāte. Kalifornijas universitātes zinātnieki izpētīja, kā atrašanās kosmosā ir novājinājusi uz vairākkārt izmantojamā kosmosa kuģa Discovery dzimušo Drosophila mušu imunitāti.
Divās tīrajās istabās atrod jaunus mikrobus

Divās tīrajās istabās atrod jaunus mikrobus (911/0)

Publicēts: 7.11.2013
Kosmisko aparātu salikšanas tīrajās istabās dzīvo daudz mazāk mikrobu nekā citur uz Zemes. Mikrobiologi šajās telpās bieži veic pārbaudes, lai noskaidrotu, kuri no Zemes organismiem tur mitinās. Gadījumā, ja kaut kur ārpus Zemes tiks atrasti mikroorganismi, tiks veikta to pārbaude un salīdzināšana ar tīrajās istabās mītošo mikrofloru.
Starojuma ēnā

Starojuma ēnā (898/0)

Publicēts: 28.10.2013
Nākamreiz, kad tu sēdīsies lidmašīnā, atceries, ka tavs pilots vidēji gada laikā saņem aptuveni tādu pašu starojuma devu kā atomelektrostacijas darbinieks. Lai arī tu visticamāk tik bieži nelido, tomēr, atrodoties augstu gaisā virs mākoņiem, saņem lielāku starojumu nekā tie, kas labprātāk jūt kājas skaram cietu zemi.
Pārnova ir atstājusi pēdas baktēriju fosīlijās

Pārnova ir atstājusi pēdas baktēriju fosīlijās (665/0)

Publicēts: 16.04.2013
Tas, ka mūsu galaktikā reizēm uzsprāgst kāda pārnova, nav nekāds brīnums. Kā izrādās, liecības par pārnovu sprādzieniem ir ieraugāmas ne tikai dažādos teleskopos, bet arī Zemes nogulumiežos un fosīlijās.
Izturīgākie no izturīgajiem

Izturīgākie no izturīgajiem (1468/2)

Publicēts: 26.06.2012
Jūs varat to sasaldēt, atkausēt, izžāvēt, pakļaut radiācijai, bet tā joprojām pastāvēs. Eiropas Kosmosa aģentūras eksperimenti, kas tiek veikti Starptautiskajā kosmiskajā stacijā (SKS) apstiprina teorijas, ka dzīvība varēja ierasties no kosmosa, kā arī palīdz radīt labākus pretiedeguma krēmus.
Herminiimonas glaciei

Herminiimonas glaciei (2002/1)

Publicēts: 16.06.2009
Vai atceraties Dena Brauna grāmatu "Maldu zona"? Personīgi man tā nešķita labākā no autora devuma, bet zināmas asociācijas izraisīja, lasot par Grenlandes ledājos 3 kilometru dziļumā mītošo atradumu, kas tur bijis ieslēgts jau vairāk kā 120 000 gadus.
Ūdenslācītis kosmosā

Ūdenslācītis kosmosā (4083/5)

Publicēts: 9.09.2008
Eiropas kosmosa aģentūras eksperimentā ir pierādīts, ka mazie bezmugurkaulnieki ūdenslācīši var izdzīvot kosmosa nežēlīgajos apstākļos. Gauskāji ir pirmie dzīvnieki, kas var eksistēt zema spiediena un intensīvas radiācijas telpā, kas ieskauj Zemi.
MĒNESS FĀZE