Saprāta brāļu meklējumi pagaidām nesekmīgi

Publicēts: 9.11.2015

Iespējams bijāt pamanījuši pirms dažām nedēļām presē sacelto ažiotāžu ap zvaigzni KIC 8462852, kuras uzvedība bija, maigi izsakoties, neparasta. Zvaigznei tika novērota neregulāra spožuma samazināšanās par 20 un vairāk procentiem. Lai arī tika izvirzīti vairāki dabīgas izcelsmes iemesli, nevarēja izslēgt arī tehnoloģiski augsti attīstītu civilizāciju darbību. Iespējams, mūsu potenciālie saprāta brāļi ir uzcēluši milzīgas konstrukcijas orbītā ap zvaigzni, radot šo satumšināšanos.

Viens no šādiem milzu projektiem varētu būt Daisona masīvs, kas sastāv no daudziem, ap zvaigzni orbītā izvietotiem Saules paneļiem, un paredzēts liela apjoma enerģijas savākšanai.

Lai izpētītu, vai KIC 8462852 neparastā uzvedība varētu būt saistīta ar apzinātu saprātīgu būtņu darbību, SETI institūta pētnieki pagrieza Allena teleskopu masīvu (ATA) pret šo zvaigzni un klausījās vairāk nekā divas nedēļas. ATA masīvā ietilpst 42 antenas, kuru diametrs ir 6 metri.

Tika meklēti divu tipu signāli. Vieni no tiem ir šaurjoslas signāli, kādus varētu nosūtīt civilizācijas, kā sveicienu, lai pastāstītu par sevi un apliecinātu savu esamību. Platjoslas signāli, kuri tika meklēti ar ATA, varētu būt saistīti ar civilizācijas aktīvu darbību sistēmā. Piemēram, būvējot konstrukciju, sistēmā atrodas kosmosa kuģi, kuru dzinēji darbojas, izmantojot intensīvu mikroviļņu starojumu.

"Šī bija pirmā reize, kad Allena Teleskopa masīvs tika izmantots platjoslu signālu meklēšanai, kas parasti netiek iekļauti SETI meklējumos," pastāstīja SETI Institūta zinātnieks Džerijs Harps.

Iegūto datu analīze neliecina par abu tipu signālu klātbūtni frekvencēs no 1 līdz 10 GHz. Tādejādi iespējams izslēgt vienvirziena raidītājus, kuru jauda būtu aptuveni 100 reizes lielāka par to, kuru mūsdienu cilvēce patērē diennakts laikā, šaurjoslu signāla gadījumā un desmit miljonus reižu lielāka platjoslas signāla gadījumā.

Lai arī šie apjomi izklausās fantastiski, civilizācijai, kura spēj uzbūvēt milzu struktūras, kas aizēno zvaigznes gaismu, pieejamais enerģijas daudzums daudzkārt pārsniedz to, kuru varam iegūt mēs, civilizācija, kas balstās uz fosilo kurināmo.

"Astronomijas vēsture liecina, ka katru reizi, kad mēs domājam, ka esam atklājuši fenomenu, kas saistīts ar ārpuszemes civilizāciju darbību, izrādās, ka esam kļūdījušies," teica Sets Šostaks. "Bet, lai gan visticamāk zvaigznes neparastā uzvedība ir izskaidrojama ar dabiskiem iemesliem nevis citplanētiešiem, ir tikai saprotami pārliecināties, ka tas tā ir."

Ar pētījumu varat iepazīties arXiv datubāzē.

SETI Institute

1. cydonia tieši 9.11.2015 domāja šādi:

seti novērojumos bija caurumi. piemēram, starp 6 un 7 GHz, bet lietas būtību tas laikam daudz nemaina.

par daisona sfēru runājot...

2. Mulkari tieši 9.11.2015 domāja šādi:

Cerams, ka izdosies iegūt zvaigznes spektra datus brīdī kad tā atkal tiks aizēnota. Tas varbūt varētu dot kādu info par ap to riņķojošā objekta sastāvu.