Pastkartīte no Habla

Publicēts: 16.12.2009

Vienā no jaunākajām Habla teleskopa fotogrāfijām redzamas simtiem jaunu, zilu zvaigžņu, kuras ieskauj silti, mirdzoši mākoņi. Attēlā redzams viens no lielākajiem zvaigžņu veidošanās reģioniem mūsu galaktikas kaimiņos.

Masīvais jauno zvaigžņu grupējums, kas pazīstams kā R136, ir tikai dažus miljonus gadu vecs un atrodas 30 Doradus (Zelta zivs) miglājā, kas ir aktīva zvaigžņu dzimšanas vieta Piena Ceļa pavadoņgalaktikā Lielajā Magelāna mākonī. Mūsu galaktikā nav zināms neviens tik milzīgs un ražīgs zvaigžņu dzimšanas apgabals.

Liela daļa no ledus zilajām, dimantiem līdzīgajām zvaigznēm ir vienas no masīvākajām, kādas ir izdevies atklāt. Dažas ir pat vairāk kā 100 reizes masīvākas par Sauli. Dažu miljons gadu laikā tās pārvērtīsies par spožām supernovām.

Attēls fotografēts ultravioletajā, redzamajā un sarkanajā gaismas diapazonā ar Habla teleskopa plaša lauka kameru WFC. Tajā redzamā apgabala šķērsizmērs ir aptuveni 100 gaismas gadi.

Miglājs atrodas tik tuvu Zemei, ka Habla telskopa attēlos iespējams izšķirt atsevišķas zvaigznes. Šī vērtīgā informācija ļauj zinātniekiem pētīt zvaigžņu evolūcijas procesus.

HubbleSite