Hubble novēro mistisku objektu

Publicēts: 16.09.2008

Gribētos teikt, lūk, iemesls, kāpēc mēs šaujam kosmosā miljardiem vērtus teleskopus ar ne mazāk vērtīgām apkopes misijām. Mums nav ne jausmas, kas tas ir par objektu. Astronomu grupa, kas strādā pie Supernovu Kosmoloģiskā Projekta paziņoja par jauno kaut ko, ko viņi nespēj izskaidrot.

Projekts izmatoja Hubble kosmisko teleskopu, lai novērotu supernovas ļoti tālā galaktiku kopā. 2006.gada 21.februārī, lūkojoties uz tālo kopu (CL 1432.5+3332.8 (sarkanā nobīde 1.112, 8.2 miljardi gaismas gadu) Vēršu Dzinēja zvaigznājā, Hubble novēroja kaut ko gana spožu. Tas spīdēja apmēram 100 dienas un sasniedza 21.zvaigžņu lielumu. Pēc tam tas līdzīgā laika posmā izdzisa līdz 26.zvaigžņu lielumam un izzuda skatienam. Objektam parādoties un dziestot, tas mainīja savu spožumu vismaz 120 reižu, varbūt vairāk.

Dīvainā objekta uzvedība nelīdzinās nevienam supernovu tipam. Tas pat neatrodas kādā galaktikā. Tas pēkšņi parādījās nekurienes vidū un tik pat pēkšņi pazuda. ”Gaisma, kuru mēs novērojām, neatbilst nekam”, apgalvo pētnieki. Viņi ierakstīja trīs objekta spektrogrammas, ”Nepietiek ar to, ka tās neatbilst nevienam supernovu tipam, tās neatbilst vispār nevienam spektram, kas būtu aprakstīts ”Sloan Digital Sky Survey” datubāzē. Mēs uzskatam, ka tas ir jaunas klases ojekts.”

Cik tālu tas atrodas? Tas noteikti ir viens no pirmajiem uzdevumiem. Diemžēl mums nav ne jausmas. Tas noteikti atrodas tālāk par 130 gaismas gadiem, jo tam nevar novērot paralaksi. Un tas atrodas tuvāk par 11 miljardiem gaismas gadu, jo tā spektru neabsorbē ūdeņradis. Tas gan atstāj ļoti daudz vietas, kur šis objekts varētu atrasties.

Ja tev ir vēlēšanās rakt dziļāk, šeit ir dokuments, kurā apkopoti novērojumi un atziņas par mistisko objektu http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/0809/0809.1648v1.pdf . To sagatavojis Kyle Barbary no Berkeley universitātes Kalifornijā.

Bet tikām starspace.lv uzklausīs savu lasītāju labākās idejas. Nu? Kas tas ir?

Zinātnieki no LHC apgalvo, ka objekts līdzinās uzliesmojumam, kādu rada Impērijas Zvaigžņu Iznīcinātājs, kad tas pāriet 10 kārtīgā gaismas ātrumā. Citi sliecas domāt, ka tas ir puteklis uz Hubble lēcas, tāpēc nākamajā apkopes misijā noteikti jāņemot līdzi kāds Windex tīrīšanas līdzeklis.

Rakstu sagatavoja Ints

1. NixN tieši 16.09.2008 domāja šādi:

Gribētos zināt kas ir ziņas avots?

2. Redaktors tieši 16.09.2008 domāja šādi:

Vakar šī ziņa uzpeldēja vairākos avotos. Ints sagatavojis no Sky and telescope. Es lasīju PhysOrg un vēl šur tur.

3. cydonia tieši 16.09.2008 domāja šādi:

vispilnīgākā (un arīdzan oficiālā infa) ir atrodama dokumentā, kas minēts tekstā. pieļauju, ka sky & telescope rakstu ģenerēja no orģināla, jo citiem portāliem pārsvarā ir atsauce tieši uz sky & telescope.

nopietnas idejas pagaidām neviens nav varējis izvirzīt. savukārt atziņas no citiem portāliem ir apmēram...

citplanētiešu zinātnieki ieslēdza savu lhc.
    parasts csn. mūsu visums saskrējās ar kaimiņu visumu.
    "I feel a great disturbance in the Force... as if millions of voices suddenly cried out in terror... and were suddenly silenced..."
    "Goodbye Krypton, we will miss you..."
    antimatērijas vaboļu leģioni mēģināja apēst matērijas insektu leģionus.
    mēs redzējām gaismu no melnā cauruma, kas pārvietojas ātrāk par gaismu.
    mēs novērojām universa backup procedūru.
    es nē! es nē! maikls sabojāja hubble!
    atkal tas resgalis ar savu lāzera zīmulīti.
    tas nav mēness.

4. Lasens tieši 16.09.2008 domāja šādi:

Tas ir laaseena kosmiskais kugis,kas man brauc pakalj...:)

5. dzimmijs13 tieši 18.09.2008 domāja šādi:

Mirstošs un atkal atzimstošs Feniks.

6. lasens tieši 18.09.2008 domāja šādi:

Ja nopietni,tur dzimst jauna paradigma...

7. Rix tieši 26.09.2008 domāja šādi:

Nibiru! :)

8. janis tieši 27.09.2008 domāja šādi:

varbūt melnais caurums aprij melno caurumu kuram lielāka enerģija tātad radās sprādziens un sāka izstarot antigammma daļiņas tapēc neatbilst spektrs.