Slēpjoties aiz Piena Ceļa

Publicēts: 13.04.2010

Jaunākajā NASA zondes WISE fotogrāfijā redzama spirālveida galaktika IC 342, kuru astronomiem parasti traucē aplūkot Piena Ceļa galaktikas spožās zvaigznes un necaurredzamie putekļu un gāzes mākoņi.

WISE infrasarkano staru spektra teleskopam ir izdevies iegūt ļoti detalizētu šīs galaktikas fotogrāfiju.

Tāpat kā Piena Ceļā, arī IC 342 putekļi un gāze ir koncentrētas spirāles zaros. Blīvākajās vietās ir aizsākusies zvaigžņu veidošanās, kas attēlā redzami kā zaļi un dzelteni apgabali. Galaktikas kodolā, kurš ir iekrāsots sarkanīgā krāsā, arī ir daudz jauno zvaigžņu, kuras uzkarsē apkārtējos putekļus. Zilās zvaigznes ir Piena Ceļa galaktikas spīdekļi, kas atrodas starp Zemi un IC 342.

Šīs galaktika atrodas salīdzinoši tuvu Zemei. Precīzu attālumu līdz šim nav izdevies noteikt, jo traucē Piena Ceļa galaktika. Astronoms Edvīns Habls savulaik uzskatīja, ka šī galaktika pieder Lokālajai grupai, bet jaunākie pētījumi liecina, ka tā atrodas nedaudz tālāk - 6,6 līdz 11 miljonu gaismas gadu attālumā.