Kas var zvaigznes saskaitīt...

Publicēts: 4.08.2009

Varētu arī teikt - kas var galaktikas saskaitīt. Astronomi uzskata, ka visumā ir simtiem miljardiem galaktiku, bet precīzu skaitu nosaukt nevar neviens. Jūs domājat, ka viņi zina, cik galaktikas ir atklātas?

"Mēs nezinam," teica astronomijas profesors Eds Čurčvels no Viskonsīnas Medisonas universitātes. "Mēs zinām tikai to, ka to ir daudz."

Apskatiet šo Habla teleskopa attēlu. Tajā ir redzamas aptuveni 10 000 galaktikas. Attēla kopējais ekspozīcijas laiks ir 11,3 dienas. Tas izveidots no 800 atsevišķiem attēliem, kas fotografēti laika posmā no 2003. gada 24. septembra līdz 2004. gada 16. janvārim.

Teleskopiem paliekot jaudīgākiem, jūs varat palūkoties arvien tālākā pagātnē. Galaktiku skaits turpina pieaugst.

"Lai tās visas izskaitītu, jums jāspēj palūkoties pietiekami senā pagātnē jeb pietiekami tālu, līdz laikam, kad galaktikas veidojās," teica Čurčvels. "Šo punktu mēs vēl neesam sasnieguši, bet reiz tur nokļūsim."

Aptuveni galaktiku skaitu var izrēķināt, izskaitot cik galaktiku ir redzams vienā nelielā debesu fragmentā un tad pareizinot šo skaitu ar kopējo debesu fragmentu skaitu.

"Jūs paskatieties uz to un vaicājiet sev - cik daudz galaktiku es redzu?" skaidroja Čurčvels. "Izrādās, ka ļoti daudz. Tad jūs paņemat šo galaktiku skaitu, kuras redzamas pastmarkas izmēra debesu gabaliņā un pareizinat ar šo pastmarkas izmēra debesu gabaliņu skaitu. Un tas ir ārkārtīgi liels skaitlis."

University of Wisconsin-Madison