Uzdāvini zvaigznes!

Astroķīmija

Dzīvības ķīmija jaunas zvaigznes apkārtnē

Dzīvības ķīmija jaunas zvaigznes apkārtnē (1073/2)

Publicēts: 9.04.2015
Astronomi, izmantojot Atakamas Lielo milimetru/submilimetru režģi (ALMA), ir atklājuši kompleksas organiskās molekulas kādas jaunas zvaigznes protoplanetārajā diskā. Tas apstiprina pieņēmumu, ka apstākļi, kādos veidojās Saule un Zeme, Visumā nav unikāli. Putekļu un gāzes diskā, kas ieskauj aptuveni vienu miljonu gadu veco zvaigzni MWC 480 tika konstatēts…
Kosmosā tiek atrasts antracēns

Kosmosā tiek atrasts antracēns (3029/2)

Publicēts: 24.06.2010
Kanāriju astrofizikas institūta (IAC) un Teksasas universitātes zinātniekiem ir identificēt vienu no vissarežgītākajām organiskajām molekulām starpzvaigžņu vidē. Antracēna atradums varētu palīdzēt atrisināt vienu no jautājumiem par organisko vielu rašanos kosmosā.
Visumā kodes?

Visumā kodes? (1995/0)

Publicēts: 21.09.2008
Nu ko gan citu, ja ne kodes, varētu turēt aizdomās, kad sajūtat naftalīna smaku? Protams, ne jau kodes to ražo, bet šī baltā, kristāliskā viela ir pazīstama kā kožu atbaidīšanas līdzeklis. Izrādās, ka naftalīns ir sastopams ne tikai vecmāmiņas skapī, bet arī visumā. Varbūt kādam ir traucējušos kosmiskās kodes.
Izvairīgā molekula

Izvairīgā molekula (2598/3)

Publicēts: 15.05.2008
Svarīga, bet grūti atrodama molekula beidzot ir atrasta Venēras atmosfēras augšējos slāņos. Pirmo reizi hidroksils tiek atrasts uz citas planētas. Šī viela, kas tiek uzskatīta par "atmosfēras attīrītāju", vēl vairāk satuvina Zemi ar tās ļauno dvīņumāsu Venēru.
Aminoacetonitrils

Aminoacetonitrils (2456/0)

Publicēts: 27.03.2008
Maksa Planka vārdā nosauktā radioastronomijas institūta zinātiekiem Bonnā ir izdevies atklāt aminoskābēm ļoti radniecīgu molekulu. Un ne jau šur tur, bet tālā kosmosā, Lielajā Heimata mākonī, kas ir milzīgs gāzes mākonis Strēlnieka zvaigznājā.
Kur meklēt dimantus?

Kur meklēt dimantus? (2586/1)

Publicēts: 27.02.2008
Nebūtu slikti nebaltām dienām mājās turēt kādu maisiņu ar dimantiem? Par nelaimi, uz Zemes tie ir sastopami ne pārāk izšķērdīgos daudzumos. Visumā gan dimanti ir izkaisīti biezā slānī. Nē, šoreiz tās nav domātas melnajās debesīs mirdzošas zvaigznītes, bet gan reāli dimanti.
Organiskās vielas 63 gaismas gadu attālumā

Organiskās vielas 63 gaismas gadu attālumā (3501/1)

Publicēts: 12.02.2008
Pirmo reizi kosmosa izpētes laikmetā ir atklātas organiskās molekulas uz planētas, kas atrodas ārpus Saules sistēmas robežām. Šoreiz atrastais metāns nav jāuztver kā dzīvības signāls.
MĒNESS FĀZE