StarParty #18 jeb "Cassini mantojums"

Publicēts: 14.09.2017

2017. gada 16. septembrī aicinām ikvienu uz StarParty #18, kas noritēs StarSpace observatorijā Suntažos. Godam atzīmēsim kosmiskā aparāta Cassini darba noslēgumu, pieminot tā piedzīvojumus, atklājumus un atstāto mantojumu, kā arī parunāsim par Latvijā svarīgāko jaunumu kosmosa apguves un izpētes jomā - Venta-1 startu un noskaidrosim, kāda mūsu satelītam ir saistība ar ceļošanu uz zvaigznēm.

2017. gada 16. septembrī StarParty #18 jeb "Cassini mantojums".

Kad: 2017. gada. 16. septembris (sestdiena)

Kur: SIA StarSpace observatorijā Suntažos

Cikos: reģistrācija jau no 14:00, bet lekcijas un citi priekšnesumi sāksies 15:00

Lektori:

• Ilgonis Vilks pastāstīs, kas mainījies izpratnē par Saturna sistēmu Cassini misijas ietvaros (15:00 - 15:40)
  • Jānis Jaunbergs pastāstīs par Saturna gredzeniem un ledus pavadoņiem (16:00 - 16:40)
  • Ventspils Augstskolas docents un vadošais pētnieks Aigars Krauze labprāt pastāstīs par Latvijas pirmā satelīta Venta-1 tapšanas līkločiem un šī brīža statusu. (17:20 - 18:00)
  • Andis Zariņš pastāstīs, kas ir Breakthrough Initiatives un jo īpaši Starshot (18:20 - 19:00)

Pēc lekcijām (sākot no ~19:30) Inta Ķešāna vadībā padiskutēsim brīvā formātā par dažādiem interesantiem jautājumiem, kas saistīti ar astronomiju, kosmonautiku un ne tikai. Gatavojiet jautājumus!

Liels paldies visiem, kas atbalsta šo pasākumu esamību ar saviem ziedojumiem!

Observatorijas apmeklētāji varēs aplūkot mākslinieces Anna Yozora - Nightsky darbus. "Par astronomiju interesējos no 13 gadu vecuma. Daļu bērnības pavadīju laukos, kur naktīs nav gaismas piesārņojuma, un visus nakts debess objektus varēja redzēt daudz labāk nekā pilsētā. Tas plašums piesaistīja vairāk kā nekas cits. Vienmēr esmu bijusi pūce pēc dabas. Naktīs ir miers, skaistie debess objekti, daudzi no kuriem vēl nav nemaz tik labi izpētīti, un nav intensīvas dienas rosības. Tagad esmu atsākusi studijas LU Fizikas nodaļā. Plānoju turpmāk šajā jomā darboties astrospektroskopijas laboratorijā. Ar mākslu arī nodarbojos jau no bērnības. Bet gleznot sāku pavisam nesen, kaut kur gadu atpakaļ. Visas gleznas pārsvarā tikai ar astronomijas vai nakts tematiku, jo tā ir liela sirdslieta," tā par sevi raksta māksliniece. Viņas darbus varat aplūkot arī Facebook un Instagram kontos.

Mīļi aicināti piedalīties lielu un mazu teleskopu īpašnieki. Jūsu ieguldījums ir jo īpaši nozīmīgs, jo sniedzat vērtīgu praktisku informāciju un iedvesmu tiem, kuri vēl nav sadūšojušies iegādāties vairāk vai mazāk jaudīgu "tālskati".

Apmeklētāji varēs iepazīties ar observatoriju un tajā uzstādīto tehniku, komunicēt ar līdzīgi domājošajiem, iegūt jaunus draugus un cīņas biedrus. Labos laikapstākļos tiks vērts vaļā 16'' teleskopu sargājošais kupols un pētīsim tobrīd redzamos debesu objektus.

Labos laikapstākļos socializēšanos varēs realizēt arī pie ugunskura. Diennakts gaišajā laikā varēsiet socializēties arī ar lauku sētas pārstāvjiem, piemēram, taisīt selfijus ar aitu. Ja nelīs lietus, varēs pašaudīties ar loku, apskatīt cāļu traktoru, palēkāt pa siena ruļļiem (arī pastumdīt, ja ļoti gribēsies spēkus pārbaudīt).

Kā jau ierasts, rudeņos aitas tiek sakoptas Ziemassvētku ballei - manikīrs, pedikīrs, frizētava. Arī to varēsiet vērot StarParty #18 ietvaros, kā arī, ja paši nolemsiet audzēt aitas uz balkona, varēsiet uzdot jautājumus par barošanu Latvijas Aitu Audzētāju asociācijas ekspertei.

Kā ierasts, par jūsu vēderu labsajūtu rūpēsies kafejnīca Leningrad. Būs pieejami gan siltie, gan aukstie dzērieni. Apmeklētājiem būs iespējams iegādāties arī siltos ēdienus visa pasākuma garumā.

Varēsiet iegādāties suvenīrus!

Plānots, ka lekcijas varēs klausīties/skatīties arī tiešsaistē, kā arī kaut kad pēc tam tās būs pieejamas StarSpace Youtube kanālā.

1. Aldis tieši 18.09.2017 domāja šādi:

Paldies organizētājiem un dalībniekiem par interesantu ieskatu mūsdienu astronomijā! Veiksmi arī turpmāk!

2. Redaktors tieši 18.09.2017 domāja šādi:

Paldies! Turpināsim jau 2018.gada 14.aprīlī.