Uzdāvini zvaigznes!

StarParty #16 jeb "Gadsimta notikums" (5726/11)

Publicēts: 15.09.2016

2016.gada 8.oktobrī notiks kārtējā Starptautiskā Mēness vērotāju nakts (InOMN), kuru kā ierasts apvienosim ar ikgadējo rudens StarParty notikumu. Šoreiz aicināsim lektorus pastāstīt, kas viņuprāt ir iespaidīgākais kāda gadsimta sasniegums astronomijā un kosmonautikā un kādēļ.

2016. gada 8. oktobrī StarParty #16 ietvaros noskaidrosim lektoru izvēlēto gadsimtu iespaidīgākos sasniegumus astronomijā un kosmonautikā.

Kad: 2016. gada. 8. oktobris (sestdiena)

Kur: SIA StarSpace observatorijā Suntažos

Cikos: reģistrācija jau no 14:00, bet lekcijas un citi priekšnesumi sāksies 15:00

Programma:

• Agnese Zalcmane - 16.gadsimts
  • Mārtiņš Ģills - 17.gadsimts
  • Ilgonis Vilks - 20.gadsimts
  • Andis Zariņš - 21.gadsimts
  • Pasākuma otrajā daļā diskusijas par un ap visu, kas saistīts ar astronomiju un kosmosu. Diskusijas vadīs Ints Ķešāns.

Liels paldies visiem, kas atbalsta šo pasākumu esamību ar saviem ziedojumiem!

Mīļi aicināti piedalīties lielu un mazu teleskopu īpašnieki. Jūsu ieguldījums ir jo īpaši nozīmīgs, jo sniedzat vērtīgu praktisku informāciju un iedvesmu tiem, kuri vēl nav sadūšojušies iegādāties vairāk vai mazāk jaudīgu "tālskati".

Apmeklētāji varēs iepazīties ar observatoriju un tajā uzstādīto tehniku, komunicēt ar līdzīgi domājošajiem, iegūt jaunus draugus un cīņas biedrus. Labos laikapstākļos tiks vērts vaļā 16'' teleskopu sargājošais kupols un pētīsim tobrīd redzamos debesu objektus.

Labos laikapstākļos socializēšanos varēs realizēt arī pie ugunskura. Diennakts gaišajā laikā varēsiet socializēties arī ar lauku sētas pārstāvjiem, piemēram, taisīt selfijus ar aitu.

Sākot no plkst. 11:00 varēsiet vērot aitu cirpšanu, kā arī iegūt savā īpašumā vilnu. Tā kā jānocērp ~100 aitas, process ievilksies visa vakara garumā. Aitkopības interesentiem būs iespējams uzdot jautājumus Latvijas Aitu Audzētāju asociācijas ekspertei Dinai Avotiņai.

No plkst. 14:00 varēsiet ievingrināt roku lokšaušanā un atkārtot StarParty #14 ietvaros iegūtās iemaņas. Rēķinieties, ka šaušana būs maksas pasākums. Paldies SK Amazones par atsaucību!

Kā ierasts, par jūsu vēderu labsajūtu rūpēsies kafejnīca Leningrad. Būs pieejami gan siltie, gan aukstie dzērieni. Apmeklētājiem būs iespējams iegādāties arī siltos ēdienus visa pasākuma garumā.

Varēsiet iegādāties suvenīrus!

Plānots, ka lekcijas varēs klausīties/skatīties arī tiešsaistē, kā arī pēc tam tās būs pieejamas StarSpace Youtube kanālā.

MĒNESS FĀZE