StarParty #11 jeb "Neskati vīru pēc cepures"

Publicēts: 1.04.2014

2014. gada 12. aprīlī, atzīmējot kārtējo Jurija Gagarina vēsturiskā lidojuma gadadienu, aicinām ikvienu uz StarParty #11, kas noritēs StarSpace observatorijā Suntažos. Šoreiz pasākuma vienojošā tēma ir veltīta amatieriem. Noskaidrosim, kas ir amatieri un ko tie dara dažādās, ar astronomiju un kosmonautiku saistītās nozarēs.

Kad: 2014. gada. 12. aprīlis (sestdiena)

Kur: SIA StarSpace observatorijā Suntažos

Cikos: reģistrācija jau no 14:00, bet lekcijas un citi priekšnesumi sāksies 15:00

Programmā sekojošas lekcijas (klāsts tiks papildināts):

• 15:00 - 15:40 Astrofotogrāfija amatieriem (K. Kemlers)
    Līdzīgi kā kosmoss, arī astrofotogrāfija ir tāda kā bezgalīgu problēmu risināšanas nodarbe, kur gandrīz vienmēr iespējams kaut ko uzlabot, lai redzētu tālāk un spētu ko vairāk. Lai mazliet saprastu kosmosu vajag nedaudz teorētiskas zināšanas, tas pats ir ar astrofoto. Šoreiz centīšos pastāstīt un vizuāli uzskatāmi parādīt tipiskākās problēmas un to risinājumus tādām aktuālām astrofoto tēmām kā statīvs, teleskops, fotokamera, autogidēšana un digitālā fotogrāfija, kas, iespējams, kādam spēs ietaupīt mulsinošus brīžus zem zvaigznēm un būt gatavam jaunu galaktiku “iekarošanai”.

• 16:00 - 16:30 FirstContact - Produkts optisko virsmu tīrīšanai (T. Mosteikis, Altechna)
    Produkts paredzēts ērtas, drošas un efektīvas tīrīšanas nodrošināšanai dažādām optiskām virsmām. Ar produktu iepazīstinās un nodemonstrēs kompānijas Altechna pārstāvis Tomas Mosteikis.

• 17:00 - 17:40 Latvijas Raķešu - kosmiskā modelisma sporta savienības pārstāvji
    Uzzināsiet par raķešu modelisma attīstību Latvijā un starptautiskā mērogā, virtuāli piedaloties dažādos startos, un, ja laiks būs lidojumam labvēlīgs, raķete startēs arī no StarSpace "kosmodroma".

• 18:00 - 18:40 Amatieru radiozondes LAASE-2 komanda
    Mūsu komanda iepazīstinās ar stratosfēras balonu lidojumu veikšanas gaitu no viena gala līdz otram – no savas pieredzes pastāstīsim, cik pieejama stratosfēra ir pavisam parastiem cilvēkiem, gan par to, kas nepieciešams, lai īstenotu šādu projektu, gan arī par to, kā notiek zondes radiosignāla raidīšana un uztveršana mājas apstākļos, kā arī iepazīstināsim ar šī hobija aktualitātēm pasaulē.

• 19:00 - 19:40 Latvijas Radio Amatieru Līgas pārstāvji
    Noskaidrosim, kas ir radioamatierisms mūsdienās. Iepazīsim šo hobiju no vienkāršākā līdz sarežģītajam.

• 20:00 - 20:40 Robot challenge via Team Kuukulgur eyes (Tõnu Samuel, Igaunija)
    Tõnu Samuel mūs iepazīstinās ar NASA Centennial Sample Return Robot Challenge noteikumiem, par to, kā Kuukulgur komanda būvēja robotu, kā tas strādā, vairāk pievēršoties tādām jomām kā navigācija, elektronika un objektu atpazīšana.

Mīļi aicināti piedalīties lielu un mazu teleskopu īpašnieki. Jūsu ieguldījums ir jo īpaši nozīmīgs, jo sniedzat vērtīgu praktisku informāciju un iedvesmu tiem, kuri vēl nav sadūšojušies iegādāties vairāk vai mazāk jaudīgu "tālskati".

Apmeklētāji varēs iepazīties ar observatoriju un tajā uzstādīto tehniku, komunicēt ar līdzīgi domājošajiem, iegūt jaunus draugus un cīņas biedrus. Labos laikapstākļos tiks vērts vaļā 16'' teleskopu sargājošais kupols un pētīsim tobrīd redzamos debesu objektus.

Labos laikapstākļos socializēšanos varēs realizēt arī pie ugunskura.

Kā ierasts, par jūsu vēderu labsajūtu rūpēsies kafejnīca Leningrad. Būs pieejami gan siltie, gan aukstie dzērieni. Apmeklētājiem būs iespējams iegādāties arī siltos ēdienus visa pasākuma garumā.

Varēsiet iegādāties suvenīrus!

Plānots, ka lekcijas varēs klausīties/skatīties arī tiešsaistē, kā arī pēc tam tās būs pieejamas StarSpace Youtube kanālā.

Tie, kuri labprāt ierastos ar sabiedrisko transportu, nakšņošanai var numuriņus rezervēt viesu mājā "Sajūtu dārzs". Ir pieejami divi numuriņi, kur katrā ir 6 gultasvietas (kas gan var būt foršāks par jautru, vienādi domājušu kompāniju). Cena no vienas galviņas - 10 EUR (-10% tiem, kas ieradīsies ar StarParty #11 dalības sertifikātu). Cenā ietilpst arī vieglas brokastis (kafija/tēja un bulciņas). Rezervācijas piesakiet savlaicīgi, jo vietu, kā nojaušat, nav daudz. Zvanīt 20383864 (Monika Ziemele)

1. makita tieši 19.10.2013 domāja šādi:

Sveiki!
    Varbūt jūs varētu uzaicināt kādu no Latvijas labākajiem astro foto veidotājiem, lai klātienē pastāsta par šo skaisto vaļas prieku, par to kā tas notiek mājas apstākļos un ar kādām grūtībām jāsaskarās?

2. Redaktors tieši 19.10.2013 domāja šādi:

Tā kā šis būs dažādiem amatierismiem veltīts pasākums, noteikti mēģināsim sarunāt vienu vai vairākus astrofotogrāfus, kas pastāstīs par savu pieredzi.

3. Mārča tieši 16.02.2014 domāja šādi:

Sveiki StarSpace komanda!!

Es gribu jautāt, vai Jūs varētu publicēt nelielu rakstu par Mēneša Debesīm - Februāris!! Jo parasti es lasu ikmēnēša astronomisko spīdekļu stāvokli debesu jumā!! Tas būtu noderīgi !!

4. Redaktors tieši 17.02.2014 domāja šādi:

Hmm, tiešām ir vēl jēga publicēt? :)

5. zhivs tieši 17.02.2014 domāja šādi:

piekrītu, Februārim nav jēga, 10 apmākušās dienas un cauri :)))
    bet martu gan ļoti gribētos :)

6. Mārča tieši 17.02.2014 domāja šādi:

Nu labi es piekritu!! Tad gaidīsim Marta Debesis :) no StarSpace team puses relīzi !! Vai ir gaidāms, kāds labs meteorītu lietus ?

7. Jānis tieši 12.03.2014 domāja šādi:

Cikos jābrauc, ja ar bērnu gribam rast kādu priekštatu par to, kādu pirmo teleskopu iegādāties?

8. Redaktors tieši 12.03.2014 domāja šādi:

Lekcijas orientējoši beigsies ap 20:00. Ja būs novērojumiem labvēlīgs laiks, tad uz to laiku cilvēki noteikti būs uzstādījuši savus teleskopus.

9. Paula tieši 13.03.2014 domāja šādi:

Sveiki! Pirmo reizi došos uz StarParty. Vai par pasākuma/lekciju apmeklēšanu jāmaksā?

10. Redaktors tieši 13.03.2014 domāja šādi:

Nē, StarParty pasākumi ir bezmaksas.

11. Ortsa tieši 29.03.2014 domāja šādi:

Ieradites uz pasākumu var jebkurā laikā , nu piem . Ja pie 19 .00 mēs piebrauksim būs ok ?nu lai jau uz teleskopiem paskatīties , vai pat ar savu teleskopu ... a ja nu mākoņi , tāpat teleskopus varetu izvilkt apskatīt ...

12. Redaktors tieši 30.03.2014 domāja šādi:

Protams, ierasties var jebkurā laikā.

Ja nelīst lietus, bieži vien cilvēki teleskopus uzstāda un skatās Zemes objektus, piemēram, stārķi.

13. artilery tieši 9.04.2014 domāja šādi:

Sveiki! Varbūt ir kādam 2as vietas mašīnā no Rīgas uz un no pasākuma?

14. Redaktors tieši 9.04.2014 domāja šādi:

Sačivinājām visos soc. kanālos. Varbūt kāds pa-vedējs atradīsies :)

15. DejaVu tieši 9.04.2014 domāja šādi:

Ar zvaigznēm līdz šim nav laimējies, bet uz to stārķi gan esmu skatījies :)

16. Redaktors tieši 9.04.2014 domāja šādi:

Stārķis jau ir klāt, gaida tik teleskopus :)

17. EX tieši 12.04.2014 domāja šādi:

Tā tas bijis vienmēr, ka tas kas varbūt neizskatās baigi super īstenībā tehniski ir BOMMBA :)))

18. Redaktors tieši 13.04.2014 domāja šādi:

Ja Jums ir foto vai video no StarParty #11, padalieties ar tiem, lūdzu.

Kā jau pareizi nojaušat, organizētājiem pašiem nav īpaši daudz laika fotografēt, tādēļ skats no malas būtu ļoti jauki.

19. makita tieši 13.04.2014 domāja šādi:

Šis bija brīnumjauks pasākums. Mums patika ne vien lielo cilvēku astrolekcijas, bet arī mazo cilvēku uzņēmība, noorganizējot pašiem savu atrakciju - "Shēmu ar Aitu(jēru)". :D

20. Redaktors tieši 23.04.2014 domāja šādi:

21. Redaktors tieši 2.05.2014 domāja šādi: