WISE pirmā gaisma

Publicēts: 8.01.2010

NASA jaunākais infrasarkano staru teleskops WISE ir nofotografējis pirmo zvaigžņoto debesu apgabalu, kurā redzamas aptuveni 3000 zvaigznes Ķīļa zvaigznājā.

WISE startēja 2009. gada 14. decembrī. Šis teleskops paredzēts visu debesu novērojumu veikšanai infrasarkano staru spektrā, atklājot miljoniem slēptu objektu - asteroīdu, vanckarzvaigžņu un tālu galaktiku. WISE dati tiks izmantoti kā citu NASA misiju mērķi, lai tos pētītu arvien labāk.

Attēlā redzamais apgabals ir aptuveni trīs reizes lielāks par pilnu Mēnesi. Šis reģions tika izvēlēts, jo nesatur nekādus spožus objektus, kas varētu bojāt teleskopa sensorus, ja novērojuma sesija ilgst pārāk ilgi. Fotografēts tika kamēr kosmosa kuģis bija pavērsts pret šo debesu apgabalu un tika kalibrēta instrumenta pozicionēšanas sistēma.

WISE darbības laikā tas fotografēs debesis katras 11 sekundes. Pirmais debesu apskats tiks pabeigts sešu mēnešu laikā. Tiek prognozēts, ka sistēmu dzesējošais šķidrums beigsies 2010. gada oktobrī. Iegūtais debesu atlass tiks pilnībā pabeigts un publicēts 2012. gada martā.