Viena svecīte Kepleram

Publicēts: 10.03.2010

Aptuveni pirms gada, 2009. gada 6. martā no Kanaveralas raga Delta II nesējraķete kosmosā nogādāja NASA Keplera teleskopu, lai tas uzsāktu citu planētu meklējumus ap tālām zvaigznēm Piena Ceļa galaktikā.

Kopš satriecošā starta citplanētu mednieks ir sasniedzis ievērojamus rezultātus, lai atbildētu uz jautājumu - vai mēs esam vienīgie galaktikā.

"Keplers ir līdz šim vislabākais citplanētu mednieks," teica Viljams Boruckis no NASA. "Prieks, ka misija ir aizsākusies tik veiksmīgi."

Pagājušā gada augustā zinātnieki izmantoja Keplera teleskopu, lai izpētītu planētas HAT-P-7b atmosfēru. Šī citplanēta atrodas aptuveni 1000 gaismas gadu attālumā no Zemes. Atmosfēras analīze ilga desmit dienas. Tobrīd vēl nebija sācies oficiālais misijas darbības periods, bet noritēja instrumentu pārbaude un uzstādīšana.

Tas bija tikai sākums...

2010. gada 4. janvārī tika paziņots, ka Keplera teleskops ir atklājis piecas citplanētas - 4b, 5b, 6b, 7b un 8b. Šis atklājums bija sešu nedēļu darba rezultāts.

Keplera misijas zinātnieki cer, ka viņiem izdosies atklāt ne tikai milzu planētas, kas līdzinās Jupiteram un Saturnam, bet arī mazākas, Zemei līdzīgas planētas dzīvībai labvēlīgajā zonā ap citām zvaigznēm.

Keplers vienlaicīgi spēj novērot 150 000 zvaigznes. Tiek plānots, ka misija ilgs līdz 2012. gadam.