Heršels gatavs darbam

Publicēts: 16.06.2009

Kā jau jūs atceraties, Heršela kosmiskā observatorija veiksmīgi startēja 2009. gada 14. maijā. Starts, atdalīšanās no nesējraķetes un visi tālākie notikumi norisinājās ļoti veiksmīgi. Zinātnieki ar nepacietību gaidīja brīdi, kad Heršela teleskops "atvērs acis". Tā nākotne bija atkarīga no neliela vāka.

14. jūnijā, mēnesi pēc veiksmīgā starta Heršela teleskops atbrīvojās no pēdējā šķēršļa, kas varētu kavēt novērojumus. Instrumentus sargājošais vāks veiksmīgi atvērās. Ja šī procedūra nebūtu izdevusies, Heršela teleskops nekad nevarētu veikt jebkādus novērojumus, jo instrumenti neredzētu debesis.

Profesors Mets Grifins pastāstīja, ka "uz Heršela observatoriju tika pārraidīta komanda. Kosmosa kuģis atrodas jau tik tālu (~1,4 miljons kilometri), ka vajadzēja aptuveni piecas sekundes, lai informācija sasniegtu Heršelu. Vāks atvērās korekti. Tagad mēs varēsim veikt pirmos novērojumus ar šo teleskopu."

Pēc starta visi Heršela teleskopa instrumenti tika rūpīgi pārbaudīti, lai pārliecinātos, ka tie ir gatavi darbam.

Nākamajā solī tiks veikti daži testa novērojumi. Jau šonedēļ astronomi ar SPIRE instrumentu palūkosies uz Neptūnu un Spirāles miglāju. Tad tiks pārbaudīta teleskopa pozicionēšanās precizitāte.

Kā jau mūsdienās ierasts, arī Heršela teleskopam ir savs blogs, kurā jūs varat sekot līdzi aktuālajiem jaunumiem.

Cardiff University