007 un astronomija

Publicēts: 25.03.2008

Ne pirmā un iespējams arī ne pēdējā reize, kad Džeimss, Džeimss Bonds saskaras ar astronomiju. "Zelta acs" ietvaros bija iespējams palūkoties uz Aresibo observatoriju. 22. bondiādē skatītājam būs iespējams paviesoties Paranāla kalnā, kur atrodas VLT teleskops, kas ir viens no modernākajiem optiskajiem teleskopiem pasaulē.

Cerro Paranal ir 2600 m augsts kalns Atakamas tuksnesī Čīlē. Šajā kalnā mājvietu atradis ir ESO VLT teleskops. Šī unikālā, Marsam līdzīgā vieta tiks izmantota atsevišķu ainu filmēšanai jaunajai filmai par Džeimsu Bondu, aģentu 007 - "Quantum of Solace".

"Mums vajadzēja unikālu vietu unikāliem teleskopiem, un mēs tādu atradām Paranālā," pastāstīja ESO Paranālas direktors Andreas Kaufers. "Mēs esam ļoti saviļņoti, ka Bonda producenti arī ir izvēlējušies šo vietu."

Atakamas tuksnesis ir sausākā vieta uz Zemes. Sarkanajās smiltīs praktiski nekas neaug. VLT teleskops ir četru, atsevišķu 8,2 m teleskopu masīvs. Augstums un sausums rada izcilus apstākļus astronomiskajiem novērojumiem. Tomēr dzīvošana Paranāla kalnā nav izklaide. Šajā tuksnešainajā vietā nekas neaug. Mitruma daudzums gaisā ir zem 10%. Saules ultravioletais starojums ir daudz spēcīgāks. Šādā augstumā cilvēki izjūt skābekļa trūkumu. Dzīve tur šķiet kā pilnīga izolācija uz citas planētas.

Lai dzīvi un darbu padarītu daudz maz komfortablu, bēzes nometnē tika uzcelta viesnīca "Residencia". Maiņas beigās šeit atgriežas darbinieki, lai paelpotu mitrinātu gaisu un atpūstos piemīlīgākā vidē. Zem futūristiskā kupola atrodams tropiskais dārzs un baseins. Tā ir "paradīze tuksneša vidū".

Tiek plānots, ka Džeimss Bonds nākamajā filmā būs redzams tieši šajā modernajā viesnīcā.

"Paranālas observatorijas Residencia piesaistīja režisora Marka Forstera un mākslinieciskā direktora Denisa Gasnera uzmanību ar savu unikālo dizainu un nomaļo atrašanās vietu Atakamas tuksnesī. Tā ir īsta oāze un perfekta slēptuve Dominikam Grīnam, mūsu nelietim, kuru izseko aģents 007 jaunajā Džeimsa Bonda filmā," piebilda filmas producents Maikls Vilsons.

Filmēšana notiks arī Paranālas nolaišanās laukumā.

Filmas pirmizrāde Lielbritānijā notiks 2008. gada 31. oktobrī, ASV un citur pasaulē - 2008. gada 7. novembrī.