WWW, uij, piedodiet, WWT ir palaists

Publicēts: 14.05.2008

Kā jau minējām raksta nosaukumā, WWT ir sācis savu darbu. Vispasaules teleskops, kas pieejams ikvienam, kuram ir mājās dators ar pieeju Internetam. Un tas viss, pateicoties kompānijai Microsoft.

WWT ir sen gaidīta aplikācija, kura apvieno labāko pasaules teleskopu attēlus. Zinātniekiem, pasniedzējiem un vienkāršiem interesentiem ir iespēja veikt zinātniskus darbus, mācīt un mācīties par visuma apbrīnojamajiem objektiem.

"WWT ir spēcīgs zinātnes un izglītības instruments, kas ikvienam ļauj izpētīt visumu," pastāstīja Bils Geits. "Sakombinējot terabaitiem lielus informācijas apjomus ar lietotājam draudzīgu programmatūru, WWT atver durvis jaunām iespējām iepazīties ar kosmosa brīnumiem. Mēs ceram, ka šī programmatūra rosinās jauniešus izzināt astronomiju un zinātni, kā arī palīdzēs zinātniekiem labāk izpētīt visumu."

WWT ir programmatūra, kuru var lietot par brīvu uz jebkura datora, kur ir uzinstalēta Windows XP vai Windows Vista operētājsistēma. Jāsaka gan, ka WWT ir prasīga programmatūra, kurai ir nepieciešami datorspēļu cienīgi resursi gan RAM, gan video kartes parametru ziņā. WWT patlaban ir beta stadijā.

WWT piedāvā iespēju apskatīt planētas, Sauli, miglājus, galaktikas un citus debesu objektus. Varat pārvietoties pa labi, pa kreisi, uz augšu un leju, pievilkt objektus tuvāk un attālināties. Objektus var apskatīt dažādos spektros, gan kā tos redz Habla, gan Spitzera, gan citi teleskopi. WWT ietvaros var iepazīties gan ar objekta attēliem, gan detalizētu informāciju, kas atrodama vispasaules tīmeklī.

Papildus debesu izpētes iespējām, Microsoft piedāvā lejupielādēt dažādus virtuālos ceļvežus, kā arī pašiem veidot savus, pievienojot attēlus, skaņu, video.

"Ar WWT," pastāstīja žurnāla Astronomy redaktors Deivids Eičers, "apmākušās naktis, gaismas piesārņojums un stindzinošs aukstums netraucēs jums izbaudīt vislabākā personiskā planetārija iespējas."

Microsoft