Sakari

TDRS - Zemei tuvās orbītas sakaru mugurkauls

Publicēts: 6.04.2013
1983. gada 4. aprīlī pirmo reizi kosmosā devās vairākkārt izmantojamais kosmosa kuģis Challenger, kravas nodalījumā vedot satelītu, kas aizsāka jaunu ēru Zemei tuvās orbītas sakaru jomā. Sestās vairākkārt izmantojamo kosmosa kuģu misijas primārais uzdevums bija nogādāt orbītā pirmo Atsekošanas un datu pārraides satelītu TDRS-A.
Sarežģītā operācija

Publicēts: 13.03.2010
Milzu "Marsa antena", kas ir viena no radioteleskopu antenām, kas nodrošina tālo kosmisko sakaru tīklu, gatavojas sarežģītai operācijai. 70 metru lielajam instrumentam, kas nodrošinājis datu saņemšanu un nosūtīšanu vairāk kā 40 gadu laikā, tiks atjaunota rotējošā daļa, kas nodrošina antenas horizontālo griešanos.
Tālo kosmosa sakaru tīkls tiks uzlabots

Publicēts: 1.03.2010
2010. gada 24. februārī NASA oficiālie pārstāvji ielika pamatakmeni netālu no Kenberas Austrālijā, aizsākot jaunu antenu celtniecību, lai uzlabotu tālo kosmosa sakaru tīklu (Deep Space Network jeb DSN).
Rubiks-kubiks lidos šoruden

Publicēts: 30.01.2010
Kolorādo universitātes studentu veidotais sakaru pavadonis ir viens no trim universitāšu izpētes pavadoņiem, kurš startēs 2010. gada novembrī NASA sponsorētās izglītības programmas ietvaros.
Tālie sakari

Publicēts: 22.08.2009
Lai arī dzīvojam augsto tehnoloģiju laikmetā, joprojām uz Zemes ir daudzas vietas, kur Internets ir ne tikai lēns, bet tā vispār nav. Tālo sakaru nodrošināšana pat tagad ir liels izaicinājums, un kur nu vēl tālāki sakari par kosmiskajiem. Viens no objektiem, ar kuru tiek uzturēti šādi tālie sakari, ir jaunais NASA kosmosa kuģis LRO.
Labdien, šeit jums zvana Heršels

Publicēts: 20.05.2009
Pirmo reizi kosmisko lidojumu vēsturē mākslīgais pavadonis datu pārraidei uz Zemi ir izmantojis mobilo sakaru tehnoloģiju. Nesen startējušais Heršela teleskops pazvanīja uz Zemi, izmantojot to pašu tehnoloģiju, kāda tiek izmantota GSM mobilo telefonu tīklā.
Pirmie kontakti

Publicēts: 29.01.2009
Pareizāk gan būtu jāsaka - pirmie mēģinājumi sakontaktēties. Kad pirmo reizi cilvēki mēģināja nodibināt kontaktus ar citām planētām? Kādas metodes izmantoja, lai nodibinātu sakarus ar marsiešiem un venēriešiem? Vai viņiem izdevās?
Kosmiskie sakari

Publicēts: 18.06.2008
Kosmisko sakaru sākums datējams ar pirmo orbitālo lidaparātu. 1957.gada 4.oktobrī Sputnik no orbītas sāka pārraidit īsus signālus. Protams, šo 1 bitu garo informāciju ar piespiešanos var nosaukt par sakariem, tomēr tā nodeva konkrētu ziņu: "Es esmu orbītā". Tieši no šī notikuma var sākt atskaiti.