Uzdāvini zvaigznes!

Sakari

TDRS - Zemei tuvās orbītas sakaru mugurkauls

TDRS - Zemei tuvās orbītas sakaru mugurkauls (1337/1)

Publicēts: 6.04.2013
1983. gada 4. aprīlī pirmo reizi kosmosā devās vairākkārt izmantojamais kosmosa kuģis Challenger, kravas nodalījumā vedot satelītu, kas aizsāka jaunu ēru Zemei tuvās orbītas sakaru jomā. Sestās vairākkārt izmantojamo kosmosa kuģu misijas primārais uzdevums bija nogādāt orbītā pirmo Atsekošanas un datu pārraides satelītu TDRS-A.
Labdien, šeit jums zvana Heršels

Labdien, šeit jums zvana Heršels (1489/0)

Publicēts: 20.05.2009
Pirmo reizi kosmisko lidojumu vēsturē mākslīgais pavadonis datu pārraidei uz Zemi ir izmantojis mobilo sakaru tehnoloģiju. Nesen startējušais Heršela teleskops pazvanīja uz Zemi, izmantojot to pašu tehnoloģiju, kāda tiek izmantota GSM mobilo telefonu tīklā.
Pirmie kontakti

Pirmie kontakti (4017/0)

Publicēts: 29.01.2009
Pareizāk gan būtu jāsaka - pirmie mēģinājumi sakontaktēties. Kad pirmo reizi cilvēki mēģināja nodibināt kontaktus ar citām planētām? Kādas metodes izmantoja, lai nodibinātu sakarus ar marsiešiem un venēriešiem? Vai viņiem izdevās?
Kosmiskie sakari

Kosmiskie sakari (3553/2)

Publicēts: 18.06.2008
Kosmisko sakaru sākums datējams ar pirmo orbitālo lidaparātu. 1957.gada 4.oktobrī Sputnik no orbītas sāka pārraidit īsus signālus. Protams, šo 1 bitu garo informāciju ar piespiešanos var nosaukt par sakariem, tomēr tā nodeva konkrētu ziņu: "Es esmu orbītā". Tieši no šī notikuma var sākt atskaiti.
MĒNESS FĀZE