LaserMotive uzkāpj līdz augšai

Publicēts: 6.11.2009

Kosmiskais lifts nav nekāds jaunums. Pirmo reizi šī ideja "uzpeldēja" 1895. gadā. To turpināja attīstīt gan zinātnieki, gan rakstnieki. Tomēr līdz reālam liftam vēl neesam nonākuši, lai gan jāsaka, ka šī gada Kosmosa lifta spēlēs (Space Elevator Games) sāk iezīmēties "gaisma tuneļa galā".

Šīs spēles finansē NASA un Spaceward fonds, katru gadu piedāvājot 2 miljonus USD tam, kura robots uzkāps kilometru augstā striķī, uzrādot pietiekami labu ātrumu un enerģiju saņemot no zemes.

LaserMotive ir pirmā kompānija, kuras robotam ir izdevies kvalificēties šo spēļu otrās vietas balvai - 900 000 USD.

LaserMotive robota motors darbojas uz fotoelementiem, kas gaismas enerģiju pārvērš elektrībā. Gaismu piegādā uz zemes novietots lāzera stars. LaserMotive ir pirmā kompānija, kuras robotam ir izdevies uzrāpties līdz pašai augšai. Tā kā robota ātrums bija mazāks par 17 km/h, uz lielo balvu viņi nevar pretendēt.

Spēles turpināsies vēl divas dienas, tā kā, ja vēl kāda no pieteiktajām komandām - USST un KC Space Pirates - uzrādīs tādus pašus rezultātus, LaserMotive nāksies dalīties iegūtajā naudas balvā.

Vairāk par sacensībām un to norisi varat lasīt oficiālajā Space Elevator Games lapā.

Space Elevator Games