Juno top Denverā

Publicēts: 16.04.2010

Ir sākusies NASA kosmosa kuģa JUNO montāža. JUNO starts paredzēts 2011. gada augustā, bet Jupiteru, kuru šī zonde pētīs, kosmosa kuģis sasniegs 2016. gadā.

Kosmosa kuģa montāžu veic kompānija Lockheed Martin Space Systems Denverā. Nākamo mēnešu laikā inženieri un tehniķi ievietos instrumentus un navigācijas ierīces kosmosa kuģī.

"Mēs ar sajūsmu vērojam, kā mozaīkas gabaliņi vācas kopā," teica Skots Boltons no Dienvidrietumu izpētes insitūta. "Mēs esam vienu lielu soli tuvāk Jupiteram."

Jupiters ir Saules sistēmas lielākā planēta.  Zem tās blīvajiem mākoņu slāņiem slēpjas daudzi noslēpumi, kuri ļautu ielūkoties Saules sistēmas veidošanās procesos. Kā lielākais milzu planētu piemērs Saules sistēmā, Jupiters ir lielisks zināšanu avots, kas palīdz izprast planētu sistēmas, kas tiek atklātas ap citām zvaigznēm.

Uz JUNO atradīsies deviņi zinātniskie instrumenti, kas ļaus noskaidrot, vai planētai ir ciets kodols, veidos planētas magnētiskā lauka karti, mērīs ūdens un amonjaka daudzumu atmosfēras dzīlēs un vēros planētas polārblāzmas.

"Nākamajos mēnešos mēs veiksim daudz pārbaužu," teica projekta vadītājs Jans Čodass no NASA JPL. "Mēs vēlamies būt pārliecināti, ka kosmosa kuģis ir gatavs ilgajam ceļojumam uz Jupiteru un skarbajiem apstākļiem, kas to tur sagaida."