Indija turpina iekarot kosmosu

Publicēts: 3.03.2014

Indijas veiksmīgo kosmosa izpētes programmu tuvākajā laikā papildinās virkne interesantu projektu, kas pievērsīsies gan tuvāku, gan tālāku Visuma objektu izpētei. Kā pastāstīja Indijas Kosmosa izpētes aģentūras (ISRO) vadītājs K. Radhakrišnans, ISRO plāno realizēt vairākas misijas, tai skaitā vienu, kuras ietvaros tiks pētīta Saule.

Kosmiskais aparāts "Aditya" varētu sākt darbu laika posmā no 2017. līdz 2020. gadam. Plānots, ka zonde riņķos ap Zemi un ar vairākiem instrumentiem pētīs Sauli.

Pirms tam ISRO plāno palaist observatoriju Astrosat, kas pētīs tālākus Visuma objektus, kā arī Chandrayaan II, kuru starti iecerēti laika posmā no 2014. līdz 2017. gadiem.

Tiks turpināta arī Indijas Reģionālā navigācijas satelītu tīkla izveide. Otrais šī tīkla satelīts IRNSS 1-B varētu startēt aprīļa sākumā. Savukārt uzlabotās nesējraķetes GSLV Mark III izmēģinājuma lidojums varētu notikt maija beigās vai jūnija sākumā.

ISRO Marsa orbitālā zonde (MOM), kas startēja 2013. gada 5. novembrī, ir nolidojusi aptuveni 1/3 no 680 miljoniem kilometru.

The Times of India