Google Earth uz steroīdiem jau 2012. gadā!

Publicēts: 25.06.2011

Visu mūžu esat sapņojis palūkoties uz Zemi no augšas? Nevis fotogrāfijās, nevis ar cita cilvēka acīm, bet pats personiski. Tad jums atliks tikai sagaidīt 2012. gada pavasari.

Kalgari kompānija UrtheCast šobrīd strādā pie projekta, kura mērķis būs pirmo reizi kosmosa ēras vēsturē nodrošināt augstas izšķirtspējas video tiešraidi no Starptautiskās kosmiskās stacijas, uz kuras tiks uzstādītas divas kameras.

Nolūkoties, kā daļa Zemes dodas pie miera? Vairāki saullēkti dienā? Vulkāna izvirdumi, cunami, viesuļvētras - vēlaties ieraudzīt arī tos? UrtheCast būs tieši tas, kas jums vajadzīgs. Kā paši projekta autori apgalvo, tas būs Google Earth uz steroīdiem - tiešraidē, ar iespēju atkārtoti aplūkot nofilmēto un ļoti augstā izšķirtspējā.

Abas kameras tiks uzstādītas Starptautiskajā kosmiskajā stacijā un pastāvīgi būs pavērstas pret Zemi. Viena kamera filmēs ar ātrumu 3,25 kadri sekundē. Otrās izšķirtspēja būs nedaudz mazāka. Tās redzeslauks aptvers 45 kilometrus plašu apgabalu ar izšķirstpēju 5,5 metri.

"Lietotāji varēs vērot Zemi no kosmosa. To būs iespējams savietot ar sociālajiem tīkliem, tādiem kā Twitter un Facebook," pastāstīja kompānijas prezidents Skots Larsons, neminot, kādas ir projekta izmaksas, nedz arī iespējamo abonēšanas maksu skatītājiem.

"UrtheCast kamera uzturēs Starptautisko kosmisko staciju un turpinās iedvesmot jaunatni, lai tā pastiprināti studētu zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātnes un vides nozares," teica kādreizējais NASA astronauts doktors Deivs Viljams.

Sekojiet līdzi informācijai UrtheCast vietnē.

UrtheCast

1. kkk tieši 27.06.2011 domāja šādi:

Kāpēc tikai 3,25 kadri sekundē?

2. poseidons tieši 27.06.2011 domāja šādi:

Tāpēc, ka nav īpaši vajadzības pēc ļoti liela kameras ātruma, jo, atskaitot zemes rotāciju, nav jau īpaši nekādu kustīgu objektu..
    un HD = liels datu apjoms ar visu kompresēšanu, bet kanāls ir ierobežots..

3. Andis tieši 28.06.2011 domāja šādi: